Kan inte stänga av processer win 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lulöeå
Registrerad
Nov 2009

Kan inte stänga av processer win 7

Hej, Har nu googlat ihjäl och tar mig inte framåt, så nu startar jag en egen tråd.

Jag vart tvungen att prova 10 olika drivrutiner versioner för att få battlefield 3 att inte hänga sig efter 10 minuters spel.
Efter mycket om och men så fick jag det att fungera, men nu kan jag inte stänga av någon process som jag startar, etc skype, bf3, reason mm.

Jag har massor av jobb som ligger på hårdisken, skulle gärna slippa göra en omformatering men systemåterställaren har bara recovery från 3 dagar tillbaks vilket inte är aktuellt. Jag har provat att skriva taskkill /f /im skype.exe i cmd, så inte ett alternativ att använda, jag måste fixa datorn på något sett men det verkar hopplöst...

Måste jag formatera?
Frågor och ideer är varmt välkomna, jag vakar över tråden tills det är löst och läger ut ev lösning som "Edit:"

Edit:
Nu är problemet nästan löst, ibland kommer det tillbaks men är 100 ggr stabilare nu.
Jag fick avinstallera drivrutinerna för grafikkortet lät Windows själv installera drivrutiner de nya drivisarna.
Gjorde en mängd tester och provade nedanstående men fick inget som antydde på prob i OP.
OFT: Gjorde jag mig i ordning för en formatering och passade på att bli med SSD

Slutligen:
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

Om ingen annan kan ge dig någon bättre lösning på ditt problem så kan du göra en reparations installation av Windows 7, det finns risk att vissa program inte fungerar efter denna reparation och måste installeras på nytt men all personlig data som du har på hårddisken finns kvar efter reparationen.

I denna guide beskrivs hur man startar DVD skivan eller USB minnet med Windows 7 installations filerna inifrån Windows och reparerar http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html

Jag har själv testat att reparera Windows 7 med denna metod och all personlig data fanns kvar och alla program fungerade utan problem efter reparationen, men du får räkna med att reparationen tar lång tid, för mig tog det cirka 1 timme.

janee