Intel i Israel siktar mot 10 nanometer

Permalänk
Medlem
Skrivet av bannani:

Då är detta min sista Intel prolle helt klart

Du kan 'tyvärr' aldrig använda en dator igen, om du får för dig att bojkotta judar/Israel.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man kunde göra den här tråden til ännu et politisk slagfält, Det är ingen som sitter och hatar Kina där man gör massa olika fel politisk efter våran kultur mätt, Vi är lika beroende av Kina,Taiwan och Israel och USA(storebror om man vill) faktiskt när det kommer til teknik, det mesta blir utvecklat och tilverkat där i de länderna och i många andra länder som är både sekulära och religiösa som svämmar över av olika saker som den normala nordiska kulturen förkastar. Nu får ni ge er med at sitta och ha Hitleranda mot någon som helst tycker jag !! Inte för min egen skull och min tro jag säger detta, det är bara fel och orellevant. Diskutera sånn skit på flashback eller nåt.

Permalänk
Medlem

"Judarna" verkar ju göra ett bra jobb iaf. Hur tror ni 10nm kommer klocka? Bättre eller sämre?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Off Topic:
ojojoj vilken sandlåda det blev här. Om vi skulle bojkotta att handla saker från andra länder baserat på etniskt ursprung eller politiska åsikter så hade ni aldrig använt Facebook, Smartphones, Datorer, Bilar, Kläder, Leksaker, Snabbmat för tro inte att det "köttet" är uppfött och slaktat i Sverige.

Tänk längre än vad näsan räcker innan ni börjar rikta ert "hat" mot en nation eller folkgrupp.

On Topic:
Kommer bl intressant nu när man börjar komma så långt ner i tillverkningsprocessen så det snart tar stopp och helt nya teknologier krävs.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Klart folk är sura på Israel(och judarna). Makten/PK-media har ju sagt att de är de värsta som finns, och de skulle aldrig ljuga det minsta ens i politiskt syfte.(Right?)
Nästan komiskt med allt hat som ni spyr över ett land/folk i en artikel OM HÅRDVARA. Men ni håller tyst när det är andra länder som är betydligt värre nämns i nyheter.

Permalänk
Medlem

Inte nazist så... bra för dem!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Teoretiskt, hur litet kan man gå med halvledare (som jag antar att man kör på nu)?
10nm är inte särskilt stort..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Faktum är att israeler är förmodligen det duktigaste folket i världen och att de siktar mot 10nm förvånar mig inte. De är mycket ambitiösa och kunniga.

Om Israelerna är så duktiga hade dom kunnat skaffa sig ett eget land på egen hand, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Om Israelerna är så duktiga hade dom kunnat skaffa sig ett eget land på egen hand, eller hur?

lägg ner. där finns inte ett skit du kan göra åt det! så sluta klaga för du bor väl ändå i Sverige kanske??

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VagenTG:

Du kan 'tyvärr' aldrig använda en dator igen, om du får för dig att bojkotta judar/Israel.

Man gör det i den mån man kan som med allt annat

Visa signatur

=)

Permalänk

Sandy/Ivy Bridge var tydligen utvecklad i Israel
Haswell/Broadwell i Oregon, USA
Intel GMA (IGP'n) utvecklas någon annanstans om jag inte minns fel (..kan det ha varit sydamerika eller mexico kanske?)

Det verkar i vilket fall som helst som att intel sprider ut sina utvecklingsanläggningar o fabriker lite här var..

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Bra artikel.

Jaja, det stärker bara min övertygelse om fortsatt bojkott mot Intel.
Iofs jäkligt glad över min nya AMD och Samsung SSD jag precis införskaffat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teqqan:

Bra artikel.

Jaja, det stärker bara min övertygelse om fortsatt bojkott mot Intel.
Iofs jäkligt glad över min nya AMD och Samsung SSD jag precis införskaffat.

AMD har också R&D i Israel....

http://www.itproportal.com/2011/06/02/amd-launches-israeli-rd...

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

jag är övertygad om att dom lägger in trojaner och hemliga instruktionsuppsättningar i processorn, så dom kan ta över världen, och stänga av internet ..

Permalänk
Medlem

Damn, då får det bli den med minst inblandning i Israel! En dator måste jag ju ha.. Antar att det är AMD som är minst involverad där?

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Faktum är att israeler är förmodligen det duktigaste folket i världen och att de siktar mot 10nm förvånar mig inte. De är mycket ambitiösa och kunniga.

Skrivet av Hyperträd:

Om Israelerna är så duktiga hade dom kunnat skaffa sig ett eget land på egen hand, eller hur?

Skrivet av Donkey:

lägg ner. där finns inte ett skit du kan göra åt det! så sluta klaga för du bor väl ändå i Sverige kanske??

Är du packad? Fire_Ice svamlar och jag påpekar det felaktiga i hans resonemang.
Och var skulle jag annars bo om inte i Sverige? Är detta FINclockers.fi kanske?

Permalänk
Medlem

Känner helt plötsligt att jag måste försöka ta mig ifrån Intel. Jag är inte särskilt sugen på att stödja Israel och deras olagliga ockupation av Palestinskt territorium. Riktiga skurkar är vad de är.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]