CD till bootable USB? SÅ SNABB hjälp som möjligt uppskattas.

Permalänk

CD till bootable USB? SÅ SNABB hjälp som möjligt uppskattas.

Hej!
Det är så att jag köpte Windows 8 SV 64bit OEM idag för att installera det på min nya dator.

Jag trodde att min CD-läsare som sitter i nuvarande dator skulle passa till min nya vilket den inte gjorde.

Finns det någon möjlighet att kunna sätta i skivan och lägga över dom på ett USB-minne och installera det därifrån? Vill inte ladda hem en piratkopierad version av W8.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Tanka IMGburn för att få ut din Win8 till en ISO fil på datorn och därefter så använder du WINDOWS 7-8 USB/DVD Tool som finns på denna länk: Länk

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Inaktiv

Vet inte vad för chassi du har där din gamla cd (dvd menar du?) inte passar men annars går det ju bra att ha chassit öppet o bara "dra" kablarna till din dvd spelare under installationen. När den är klar kan du ju dra ut den igen.

Permalänk

Tack för svar. Håller på att fixa över det till mitt USB minne nu.

Aresz: Det passar i chassit, men det är en ganska gammal som inte har S-ATA.