Snabbkommando för att stänga program direkt från taskbaren?

Permalänk

Snabbkommando för att stänga program direkt från taskbaren?

Jag har googlat lite, men jag har inte funnit något slags snabbkommando för att stänga program genom att bara hålla inne någon tangent och sedan klicka på programmet där de ligger i taskbaren (se nedanstående bild).

I nuläget måste jag högerklicka på programmet och sedan välja "Close window", vilket är lite jobbigt då jag gör detta väldigt många gånger varje dag.

Någon som känner till något redan existerande snabbkommando för detta eller något program som kan hjälpa mig? Det jag är ute efter är alltså att smidigt kunna stänga ner program när de ligger minimerade i taskbaren.

Permalänk
Medlem

Om du trycker flagga + alt + siffra får du fram menyn för programmet, tryck pil upp och sen enter så stängs det. Om du kollar på autohotkey kan du säkert göra så att du håller in någon knapp och trycker en siffra så stänger den på samma sätt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem

7+ taskbar tweaker verkar kunna lösa det med mittenknappen i alla fall.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Om du trycker flagga + alt + siffra får du fram menyn för programmet, tryck pil upp och sen enter så stängs det. Om du kollar på autohotkey kan du säkert göra så att du håller in någon knapp och trycker en siffra så stänger den på samma sätt.

Skrivet av Elgot:

7+ taskbar tweaker verkar kunna lösa det med mittenknappen i alla fall.

Tack så mycket för era snabba svar! Det visade sig att 7+ Taskbar Tweaker föll mig precis i smaken. Då var det problemet ur världen, perfekt!