Nvidia introducerar Geforce GTX Titan

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej det gör det ju inte men nu är det grafikkort med samma tillverkare och arkitektur.

Samma arkitektur är en sanning med modifikation. Det är väldigt stor skillnad på GK110 och GK104. Klustren är lite annorlunda uppbyggda, minneskontrollern är mer avancerad och schedulern är väldigt mycket mer komplex.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Mother fucker va snyyyyggt!!!!

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk

Någon som vet om det går att lira triplescreen med bara ett Titan? Eller kräver det 2 kort?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Hardstyler:

Bara jag som tycker att dessa kort borde komma med backplates från fabrik?

Jag gillar backplates, korten blir så mycket snyggare.

När de väl gör ett så dyrt kort, varför inte bara lägga på lite lite till för en backplate? Det blir sån skillnad!

Skrivet av Palme_570:

Får se om de blir 2 eller 3 bara ge mig beställnings möjligheter!

Köp tre. De måste ju vara märkbart bättre än dina 690 sli

Skrivet av ARICE:

vad får man i fps på tetris med det kortet`?

Runt 9001 skulle jag gissa

Skrivet av ouchbeck:

Fråga: Hur funkar det med luftintaget för de två översta korten när de sitter staplade på varandra sådär?

Ungefär som det fungerar med alla andra kort med den sortens kylare skulle jag gissa. Det går

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

En hel del här?
Menar du alla Swecs medlemmar då? för det hoppas jag!
Jag menar alla som skriver i tråden.
Alla dom som skriver att dom ska köpa, fast dom aldrig i helvetet kommer att lägga 9000kr på ett graffekort.
Allra helst inte alla dom som sitter på en hel rigg som kostar lika mycket!

Det lyser ju på bokstäverna När dom skriver. Precis som i många andra nyheter, och väldigt ofta är det samma medlemmar som skriver "En sådan får det bli" eller "jag tar två" eller "jag ska ha den, fast jag får leva på nudlar"
Men det är kanske bara jag som ser det mönstret?

Och dom som sitter på 690 kommer definitivt inte att köpa Titan! (klart att någon kommer att sälja sitt 690 och köpa Titan, men dom är få)

Jaha, och vad är problemet? Du kommer må så mycket bättre om du slutar hetsa upp dig. Vad är egentligen det du har emot om endast ett fåtal här köper det? Ska man inte få diskutera detta kort då? Det som sweclockers är till för eller?
Jag själv kommer sitta på 7970 över en överskådlig framtid, men tycker det är kul att bättre (men dyrare saker) kommer och om man känner sig "hotad" och blir arg så kanske man bör se över sitt liv i övrigt. Bara att gratulera de som har råd och är intresserade. (med reservation för benchmarks om ett par dagar)

Permalänk
Medlem

undrar hur lång tid det tar innan det kommer ut vatten block till kortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shady93:

undrar hur lång tid det tar innan det kommer ut vatten block till kortet.

Ungefär lika lång tid som det tog för GTX 690.

Permalänk

Hoppas priset på 690 går ner nu så man kan kirra ett till 690

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Aser:

Jo för det kommer rekommenderas GTX Titans till kors och tvärs... eller (förhoppningsvis) inte. Dessa ska nog ner till hälften innan det säljer några volymer.

Jag tänker på entusiastklassen. Självklart kommer AMD:s kort fortsätta sälja i de lägre prisklasserna. Jag har däremot svårt att föreställa mig tvelander sitta med AMD det närmaste året.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Ungefär lika lång tid som det tog för GTX 690.

har du någon koll på hur lång tid det tog.

Permalänk
Medlem

ska bli kul o se vad det går för. dessutom kommer kanske amd släppa något som ska motsvara, tex 7980 eller liknande. dröjer nog med ny arkitektur till slutet av året men det hindrar ju inte tillverkarna att lansera twekade modeller av nuvarande arkitektur.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att priserna på 680 droppar då , vore gött !

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser fram emot torsdag..

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Hoppas på att priserna på 680 droppar då , vore gött !

Nej Nej 690 ska droppa skämt o sido hoppas båda droppar rejält nu inom en snar framtid

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HurMycket:

Jag tänker på entusiastklassen. Självklart kommer AMD:s kort fortsätta sälja i de lägre prisklasserna. Jag har däremot svårt att föreställa mig tvelander sitta med AMD det närmaste året.

Finns ingen anledning att köra 680 nu eller 7970 om man vill köra extrema upplösningar.
Kommer Titan prestera som jag tror det gör så köper jag de.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Finns ingen anledning att köra 680 nu eller 7970 om man vill köra extrema upplösningar.
Kommer Titan prestera som jag tror det gör så köper jag de.

Jag köper två oavsett, är man nörd så är man

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Nice för utvecklingen men enligt mig är det TOTAL kapitalförstöring att köpa ett monster som detta...... Blir aldrig ett köp men ska bli kul att se lite siffror

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Mm, men jag har känslan att det kommer dröja ett bra tag innan man ser någon skriva att AMD har prestandakronan.

Frågan är.. Vem i sina sinnes fulla bruk skulle rekommendera Titan till den genomsnittlige "gamern"? Detta är ett rent skrytbygge som egentligen inte har någon funktion än att vara just "Kolla jag har Titan i min dator". Sedan att kortet drar ström som ett kärnkraftverk och allstrar värme som sagda verk kan man förbise. AMD kommer ha prestanda / krona ett ganska bra tag till. Sedan att Titan har prestandatronen hör väl inte till diskussionen eftersom kortet inte ska ses som något konsument kort.. Ungefär som Ares 2.

Skrivet av Jerkanftw:

Förstår mig på den där ungen.. jag hade varit likadan

Vad förväntar du dig av "Linus the next generation"? Han har sin fars gener vet du

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Nice för utvecklingen men enligt mig är det TOTAL kapitalförstöring att köpa ett monster som detta...... Blir aldrig ett köp men ska bli kul att se lite siffror

Förmodligen så är de flesta sweclockare studenter eller skolbarn, har man ett normalt jobb och inte allt för många åtaganden i övrigt så är ett titan inom rimligheternasgräns för många. Vi pratar ju inte hundratusentalskronor trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej det var inte alls dyrt för vad man får. Bara grafikkortet går ju på hälften av det där och 10000 kr för resten är inte så farligt dyrt. Bara hårdvaran utan grafikkort går på 9200 kr hos Inet. Så det lämnar ju typ 800 kr för OS, montering, musmatta och garantier. Det betyder att det är billigare att köpa den än att köpa delarna löst om man räknar med OS och kostnad för montering. Låter som en bra deal vilket kommer svida rejält i mångas ögon på det här forumet eftersom färdigbyggda system tydligen är en styggelse.

Sen är det lite skillnad på en dator som är byggd på bra delar och en som är byggd på skit.

I den här datorn är det liknande delar som folk som bygger datorer själva skulle köpa, i t.ex. en Dell/Acer/Lenovo dator som är färdigbyggd skulle du inte komma långt för samma peng.

Färdigbyggt skulle jag tro många avråder ifrån bara för att man får ingenting för pengarna. (OEM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Frågan är.. Vem i sina sinnes fulla bruk skulle rekommendera Titan till den genomsnittlige "gamern"? Detta är ett rent skrytbygge som egentligen inte har någon funktion än att vara just "Kolla jag har Titan i min dator". Sedan att kortet drar ström som ett kärnkraftverk och allstrar värme som sagda verk kan man förbise. AMD kommer ha prestanda / krona ett ganska bra tag till. Sedan att Titan har prestandatronen hör väl inte till diskussionen eftersom kortet inte ska ses som något konsument kort.. Ungefär som Ares 2.

Vad förväntar du dig av "Linus the next generation"? Han har sin fars gener vet du

Vad yrar du om?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Sedan att kortet drar ström som ett kärnkraftverk och allstrar värme som sagda verk kan man förbise

Jaha? är det något du har förhandsinfo om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Finns ingen anledning att köra 680 nu eller 7970 om man vill köra extrema upplösningar.
Kommer Titan prestera som jag tror det gör så köper jag de.

Måste ha varit tungt att köpa 4x 680 och sedan inse att minnet inte räcker :S

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Jaha? är det något du har förhandsinfo om?

Självfallet inte Bara rena spekulationer från min sida. Och en hel del ironi.

Skrivet av BiffenL:

Vad yrar du om?

Vad jag "yrar" om är att Geforce Titan inte är tänkt att sitta i varje svenssons burk. Utan det är ett rent entusiastkort. Där kommer AMD fortfarande att rekommenderas. Det är vad jag försöker få fram eftersom har svårt att se en drös med trådar dyka upp med "Ska jag välja GTX Titan eller AMD HD7970?" som rubrik.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jaha då har man nåt att spara ihop till då och nu när man blivit arbetslös så blir det väl inte mycket i månaden jag kan lägga undan men ju längre det tar desto billigare lär kortet väl bli.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Avstängd

Jaha? Ser ju otroligt bra ut i förhållande prestanda/strömförbrukning..kärnkraftverk my ass..
Snarare är det så att om du sitter på äldre generationers gfkort då ska du se över hur miljövänlig du är för där har du de riktiga strömtjuvarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Jaha? Ser ju otroligt bra ut i förhållande prestanda/strömförbrukning..kärnkraftverk my ass.l.

Irony wasted on this one

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeVvE:

Sen är det lite skillnad på en dator som är byggd på bra delar och en som är byggd på skit.

I den här datorn är det liknande delar som folk som bygger datorer själva skulle köpa, i t.ex. en Dell/Acer/Lenovo dator som är färdigbyggd skulle du inte komma långt för samma peng.

Färdigbyggt skulle jag tro många avråder ifrån bara för att man får ingenting för pengarna. (OEM)

Det står klart och tydligt vilka komponenter som ingår med undantag för nätagget och DVD-läsaren. När det gäller DVD är det ingen skillnad på alla billiga så det spelar ingen roll. Så det enda som eventuellt håller låg kvalité är nätagget. Moderkortet är ett Z77 från MSI, minnen är Corsar Vengance 1600 MHz. Så inga skitprylar direkt. Det är stor skillnad på en butik som bygger ihop en egen dator av delar från vanliga delar och en OEM som delvis har egna komponenter. Sen behöver inte en dator från Dell ha låg kvalité men den saknar nog många egenskaper som folk på Sweclockers vill ha. Men så är folk på Sweclockers inte direkt målgruppen heller.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Någon som vet om det går att lira triplescreen med bara ett Titan? Eller kräver det 2 kort?

Jag har 3 st 2560x1440-skärmar med ett GTX680 2GB och jag tycker att det funkar helt okej (i spel i 7680x1440 då), så nog borde det funka bara ett Titan.