Nvidia introducerar Geforce GTX Titan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Jaha? Ser ju otroligt bra ut i förhållande prestanda/strömförbrukning..kärnkraftverk my ass..
Snarare är det så att om du sitter på äldre generationers gfkort då ska du se över hur miljövänlig du är för där har du de riktiga strömtjuvarna.

Är du seriös? Du är väl medveten om att datorn är en av de mindre miljöbovarna i ett hem va? Spelar ingen roll om du sitter med ett 8800 Ultra eller ett sprillans nytt HD7970/GTX 680.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Är du seriös? Du är väl medveten om att datorn är en av de mindre miljöbovarna i ett hem va? Spelar ingen roll om du sitter med ett 8800 Ultra eller ett sprillans nytt HD7970/GTX 680.

Mitt svar var till någon som sa att titan behöver ett kärnkraftverk för att drivas runt, missade du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det står klart och tydligt vilka komponenter som ingår med undantag för nätagget och DVD-läsaren. När det gäller DVD är det ingen skillnad på alla billiga så det spelar ingen roll. Så det enda som eventuellt håller låg kvalité är nätagget. Moderkortet är ett Z77 från MSI, minnen är Corsar Vengance 1600 MHz. Så inga skitprylar direkt. Det är stor skillnad på en butik som bygger ihop en egen dator av delar från vanliga delar och en OEM som delvis har egna komponenter. Sen behöver inte en dator från Dell ha låg kvalité men den saknar nog många egenskaper som folk på Sweclockers vill ha. Men så är folk på Sweclockers inte direkt målgruppen heller.

Vad pratar du om nu?

Jag jämförde Inets dator med en OEM för samma pris, det var inte Inets dator jag sa hade skit komponenter.
Vet inte vad du tror jag menade.

Jag svarade bara på varför jag tror att folk kan tycka det är en styggelse att köpa en färdigbyggd dator, och det var OEM jag menade.

Alienware dator för 3000 dollar får man ETT 7950 och endast en vanlig HDD.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av WijK:

Måste ha varit tungt att köpa 4x 680 och sedan inse att minnet inte räcker :S

Det har funkat till precis det jag har velat, jag har använt alla min 4x 680 bra och kört benchmarks etc.

Spelar ändå inte BF3 på max då jag tycker det blir helt sämst man ser inte folk.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Mitt svar var till någon som sa att titan behöver ett kärnkraftverk för att drivas runt, missade du det?

Och du missade det faktum att jag skrev den kommentaren men en hel hink av ironi.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Liknelsen med ett kärnkraftverk förstår jag inte riktigt.

Folk kallar grafikkort som drar massa ström/prestanda för kärnkraftverk. Jag trodde kärnkraftverk var effektiva.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WijK:

Liknelsen med ett kärnkraftverk förstår jag inte riktigt.

Folk kallar grafikkort som drar massa ström/prestanda för kärnkraftverk. Jag trodde kärnkraftverk var effektiva.

Det får du ta och fråga miljöpartiet om

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Och du missade det faktum att jag skrev den kommentaren men en hel hink av ironi.

ok, sorry;) brukar inte missa ironi, någon gång ska vara den första..;)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Tumnus:

Frågan är.. Vem i sina sinnes fulla bruk skulle rekommendera Titan till den genomsnittlige "gamern"? Detta är ett rent skrytbygge som egentligen inte har någon funktion än att vara just "Kolla jag har Titan i min dator". Sedan att kortet drar ström som ett kärnkraftverk och allstrar värme som sagda verk kan man förbise. AMD kommer ha prestanda / krona ett ganska bra tag till. Sedan att Titan har prestandatronen hör väl inte till diskussionen eftersom kortet inte ska ses som något konsument kort.. Ungefär som Ares 2.

Verkligen inget meningslöst skrytbygge. Går inte att jämföra med Ares II, som trots en TDP på 500 W levererar en fullständigt usel upplevelse enligt SweClockers test.

Titan har samma TDP som 7970 men presterar mycket bättre. Med bättre drivrutiner kommer Titan att vara ett sjukt mycket bättre grafikkort än alla andra som finns idag, om man värdesätter själva upplevelsen och vill slippa krångel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Frågan är.. Vem i sina sinnes fulla bruk skulle rekommendera Titan till den genomsnittlige "gamern"? Detta är ett rent skrytbygge som egentligen inte har någon funktion än att vara just "Kolla jag har Titan i min dator". Sedan att kortet drar ström som ett kärnkraftverk och allstrar värme som sagda verk kan man förbise. AMD kommer ha prestanda / krona ett ganska bra tag till. Sedan att Titan har prestandatronen hör väl inte till diskussionen eftersom kortet inte ska ses som något konsument kort.. Ungefär som Ares 2.

Vad förväntar du dig av "Linus the next generation"? Han har sin fars gener vet du

Dom har GJORT ett konsument kort av GK110 som finns i tesla.

Hade det inte varit konsument kort så hade det kostat brutalt mycket mer.

Jo det hör till diskutionen då detta är Nvidia rakt i genom då Ares 2 är specialt gjort från Asus och 7990 finns inte ens officlet från AMD bara att Asus och andra har fått lov och göra ett dubble gpu kort på 7970.

Det kommer inte allstra mer vämre en tex gtx 480 /470 ändå, du går väll inte och säger till folk som har det och säger till dom att byta GPU?

Du vet att qaud SLi 480 kräver runt 1500w +.

3x titan säger dom att man behöver runt 1200w minimum så är nog lungt.

Jag kommer rekomedera titan till många som köper helt ny dator och har en köp gräns på runt 17-20k då 1 ända kort som klarar dom flesta spelen allt maxat i 1920x1080 under nästan alla omständigheter.

7970 CF vs Titan = Titan
680 SLI vs Titan = Titan
690 har du det redan behöver du nog inte byta om du inte spelar över 1920x1080.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Verkligen inget meningslöst skrytbygge. Går inte att jämföra med Ares II, som trots en TDP på 500 W levererar en fullständigt usel upplevelse enligt SweClockers test.

Titan har samma TDP som 7970 men presterar mycket bättre. Med bättre drivrutiner kommer Titan att vara ett sjukt mycket bättre grafikkort än alla andra som finns idag, om man värdesätter själva upplevelsen och vill slippa krångel.

Ares 2 är även det lite av ett skrytbygge. Mycket pga. just den höga prislappen.

Skrivet av tvelander:

Dom har GJORT ett konsument kort av GK110 som finns i tesla.

Hade det inte varit konsument kort så hade det kostat brutalt mycket mer.

Jo det hör till diskutionen då detta är Nvidia rakt i genom då Ares 2 är specialt gjort från Asus och 7990 finns inte ens officlet från AMD bara att Asus och andra har fått lov och göra ett dubble gpu kort på 7970.

Det kommer inte allstra mer vämre en tex gtx 480 /470 ändå, du går väll inte och säger till folk som har det och säger till dom att byta GPU?

Du vet att qaud SLi 480 kräver runt 1500w +.

3x titan säger dom att man behöver runt 1200w minimum så är nog lungt.

Jag kommer rekomedera titan till många som köper helt ny dator och har en köp gräns på runt 17-20k då 1 ända kort som klarar dom flesta spelen allt maxat i 1920x1080 under nästan alla omständigheter.

7970 CF vs Titan = Titan
680 SLI vs Titan = Titan
690 har du det redan behöver du nog inte byta om du inte spelar över 1920x1080.

Det är imponerande att Geforce faktiskt har fått Titan att faktiskt kräva så pass lite ström men ändå prestera så pass bra (som det verkar göra). Hade själv förväntat mig en betydligt mer strömslukande GPU men de har lyckats med att göra den strömsnål. Sedan så är prislappen som den är och därför är inte kortet tänkt att sitta i den genomsnittlige konsumentens dator (ganska uppenbart). Att GTX 480 är ett strömslukande kort framförallt i SLI är väl ingen nyhet?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

Jag köper två oavsett, är man nörd så är man

http://www.esreality.com/files/images/2009/72272-q3ad_sd.png

95 % chans att jag köper det också så
GL med datorn.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Tumnus:

Ares 2 är även det lite av ett skrytbygge. Mycket pga. just den höga prislappen.

Det vet jag väl. Jag skrev ju att man inte kan jämföra Ares II med Titan.

Ares II = skrytbygge
Titan = kraftfullt grafikkort

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Ares 2 är även det lite av ett skrytbygge. Mycket pga. just den höga prislappen.

Det är imponerande att Geforce faktiskt har fått Titan att faktiskt kräva så pass lite ström men ändå prestera så pass bra (som det verkar göra). Hade själv förväntat mig en betydligt mer strömslukande GPU men de har lyckats med att göra den strömsnål. Sedan så är prislappen som den är och därför är inte kortet tänkt att sitta i den genomsnittlige konsumentens dator (ganska uppenbart). Att GTX 480 är ett strömslukande kort framförallt i SLI är väl ingen nyhet?

Det är det även i singel slot.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Det vet jag väl. Jag skrev ju att man inte kan jämföra Ares II med Titan.

Ares II = skrytbygge
Titan = kraftfullt grafikkort

Vad är Ares 2 då? Är det inte ett kraftfullt grafikkort?

Skrivet av tvelander:

Det är det även i singel slot.

Vilket även det är imponerande. Synd bara att prislappen blev som den blev (ganska väntat ändå). Bådar gott för framtiden.. Hoppas bara att nästa generationers konsoler faktiskt kan ta tummen ur bakdelen och föra fram lite bättre hårdvara så det inte blir som med WII U.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det har funkat till precis det jag har velat, jag har använt alla min 4x 680 bra och kört benchmarks etc.

Spelar ändå inte BF3 på max då jag tycker det blir helt sämst man ser inte folk.

Nu blev jag nyfiken, vad menar du med det?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

95 % chans att jag köper det också så
GL med datorn.

Du vet att alla avundsjuka pubertets haters inte kommer bli glada då? Ni får väl vänta tills ni skaffar ett jobb så är det eran tur att disponera pengarna som ni önskar. Niotusenkronor är oftast inte det som ens existens beror på. Tar två jag också om det vore så.

Permalänk

Jag blir lika förvånad varje gång. är detta inte en Hemsida/forum om hårdvara ? var inte så negativa! jag tar 2 jag med!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Vid försäljning av detta kort borde specificationerna vara som vid köpet av en Rolls Royce:

Horsepowers: Sufficent
Price: If you have to ask you can't afford it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det har funkat till precis det jag har velat, jag har använt alla min 4x 680 bra och kört benchmarks etc.

Spelar ändå inte BF3 på max då jag tycker det blir helt sämst man ser inte folk.

Vad ska du köra som den inte klarar idag? Du har ju en fet uppsättning grafikkort som inte borde lagga nämnvärt i speciellt mycket och eftersom du inte gillar BF3 på max, varför uppgradera? Enbart för att det är coolt eller?

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

I höstas hoppades jag på att de skulle släppa ett GTX 780 nu i vår...
Det har de ju nästan gjort, ett kort som presterar som ett nästa-generations toppkort fast med en prislapp på 9k.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Tumnus:

Vad är Ares 2 då? Är det inte ett kraftfullt grafikkort?

Jo, men inte ett som man faktiskt vill ha i verkligheten. Man kollar på det och konstaterar att det är helt sjukt med sin vattenkylning osv, men jag skulle iallafall inte vilja ha ett. När valet står mellan Titan för 9000 kr och Ares II för 14000 kr är det inget snack om saken.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av infexis:

Nu blev jag nyfiken, vad menar du med det?

Att med allt Glossy glossy som är i allt maxat i BF3 så kan jag inte spela då jag är gammal quake / CS 1.5 / 6 spelare och föredrar clean grafik och flyt.

Kör Medium / High på vissa och får runt 100 fps hela tiden i 6248x1080.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

95 % chans att jag köper det också så
GL med datorn.

pm mee när du ska skaffa nytt g.kort köper gärna en av dig som du har i burken nu

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Verkligen inget meningslöst skrytbygge. Går inte att jämföra med Ares II, som trots en TDP på 500 W levererar en fullständigt usel upplevelse enligt SweClockers test.

Titan har samma TDP som 7970 men presterar mycket bättre. Med bättre drivrutiner kommer Titan att vara ett sjukt mycket bättre grafikkort än alla andra som finns idag, om man värdesätter själva upplevelsen och vill slippa krångel.

Du tänkte krångel att hitta vad man slänger störst hög pengar i elden? Jag förstår inte logiken där på slutet, men nvidia har en tendens att faktiskt göra bättre produkter. Men AMD har väl ändå gjort ett ovanligt bra jobb på senast tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

Inte bara AMD som failar med drivisar alltså? ;D

När det gäller ett kort som inte ens finns på markaned, sure.

När det gäller ofärdiga drivisar till halvår gamla kort... bwahahaha AMD drar hem den pokalen utan problem!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sazxe:

Vid försäljning av detta kort borde specificationerna vara som vid köpet av en Rolls Royce:

Horsepowers: Sufficent
Price: If you have to ask you can't afford it.

Tyvärr? eller snarare intressant nog är specsen mer kortlivade i grafikkortsvärlden än i bilvärlden. Skulle få revidera den sloganen inom ett år hoppas jag.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Jag har 3 st 2560x1440-skärmar med ett GTX680 2GB och jag tycker att det funkar helt okej (i spel i 7680x1440 då), så nog borde det funka bara ett Titan.

Ah tack, då är det möjligt iaf Då var det nog 500-serien och tidigare som inte klarade av 3 skärmar på ett kort. Har lite dålig koll på Nvidia nuförtiden.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MadMantiz:

Vad ska du köra som den inte klarar idag? Du har ju en fet uppsättning grafikkort som inte borde lagga nämnvärt i speciellt mycket och eftersom du inte gillar BF3 på max, varför uppgradera? Enbart för att det är coolt eller?

Uppgraderar för jag behöver kraften, jag spenderar nog inte 27k för att det bara är kul grej, när Crysis 3 kommer nu kommer jag lira det väldigt mycket och vill ha bra flyt och decent grafik så titan är ända valet då Titan har bussen och minnet för höga upplösningar + jag kör 120Hz, så

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Jo, men inte ett som man faktiskt vill ha i verkligheten. Man kollar på det och konstaterar att det är helt sjukt med sin vattenkylning osv, men jag skulle iallafall inte vilja ha ett. När valet står mellan Titan för 9000 kr och Ares II för 14000 kr är det inget snack om saken.

Självfallet inte. Det blir Titan alla dagar i veckan. Men få kommer att ens välja mellan dessa två kort eftersom båda kostar lite mer än det smakar.

Skrivet av tvelander:

Uppgraderar för jag behöver kraften, jag spenderar nog inte 27k för att det bara är kul grej, när Crysis 3 kommer nu kommer jag lira det väldigt mycket och vill ha bra flyt och decent grafik så titan är ända valet då Titan har bussen och minnet för höga upplösningar + jag kör 120Hz, så

Men men men... Tänk på alla barnen i afrika som kunde köpa tusentals filtar gjorda av stackars barn i Kina för de pengarna :S

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds