Win 7 - Få fyra fönster lika stora (visas samtidigt)

Permalänk
Medlem

Win 7 - Få fyra fönster lika stora (visas samtidigt)

Hello. Ett litet problem som jag försöker få löst.

Om jag håller på och designar en hemsida eller liknande så vill jag ha ett program i fullscreen (exempelvis photoshop) på ena skärmen och resterande fönster på andra skärmen.

Om man kollar på bilden nedan så menar jag alltså att jag vill ha sweclockers lika stor som alla andra (det rödmarkerade).
Bild på mitt skrivbord

Eller att jag t.ex ändrar Sweclockers på bredden så ska fönstret till höger (i det här fallet) bli mindre på bredden.

Kollar man här så går det att göra (hoppas ni ser vad jag menar):
HTML Frameset

För mig att funktionen redan finns i Win 7. Dock inte säker.

Hur gör jag det?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

vet inte om du har nvidia eller amd nu, men amd har ett tilläggsprogram som heter hydragrid, det låter som det liknar det du är ute efter.

Permalänk
Medlem

Kan det vara:
högerklicka på aktivitetsfältet och välj "visa fönster sida vid sida"?

Permalänk
Medlem

Minimera ALLT utom dem 4 fönster du vill ska vara lika stora. Högerklicka på aktivitetsfältet och välj "visa fönster sida vid sida", sen maximera photoshop på andra skärmen.

Dock fungerar detta inte med Google Chrome då webbläsaren öppnar en ny process för varje flik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merrick:

Kan det vara:
högerklicka på aktivitetsfältet och välj "visa fönster sida vid sida"?

Skrivet av Chamezz:

Minimera ALLT utom dem 4 fönster du vill ska vara lika stora. Högerklicka på aktivitetsfältet och välj "visa fönster sida vid sida", sen maximera photoshop på andra skärmen.

Dock fungerar detta inte med Google Chrome då webbläsaren öppnar en ny process för varje flik.

Det här var lösningen som jag sökte efter! Riktigt bekvämt nu.

Tack!

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?