Windows tror att en Hemgrupp existerar men det gör den inte.

Permalänk
Medlem

Windows tror att en Hemgrupp existerar men det gör den inte.

Problemet löst mod kan ta bort tråden, det stod fel namn på datorn. Det var en annan dator som var ansvarig för hemgruppen

Hej
Jag fick nyligen iden att koppla up alla datorer i hushållet till en hemgrupp så att alla kan skriva ut utan att behöva mejla allt som skall skrivas ut till min mail (usb kontakterna har gått sönder på 2 av 3)
När jag gick in på Hemgrupp så står det "gustav på GUSTAV-DATOR har skapat en hemgrupp i nätverket." okej tänkte jag och gick in på min laptop som GUSTAV-DATOR är, då jag hade skapat en hemgrupp där för något år sedan. Men det stod samma sak på min laptop, att en hemgrup redan är skapad.
Jag är förvirrad, en hemgrupp verkar existera men jag har kollat på alla datorer med windows 7 på och det finns inte en hemgrupp på någon utav dom alla säger att gustav på GUSTAV-DATOR har skapat en.
Hur gör jag nu?, kan man reseta något i routern.(Har telias router TG789vn)
Någon som har några ideer på mitt konstiga problem?

p.s Hoppas att alla fattar vad jag skiver, är dagen efter ett LAN så man e lite små trött.

Hälsningar
Gustav

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED

Permalänk
Testpilot

Vi tar inte bort trådar bara för att problemet är löst eftersom det kan hjälpa andra som kanske får samma problem i framtiden, jättebra att du kompletterade med lösningen

Låter man tråden vara faller den neråt bland alla andra trådar, den är inte i vägen bara för att den är kvar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]