"Microsoft Windows programmet svarar inte"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Apr 2003

"Microsoft Windows programmet svarar inte"

Sambon har fått problem med sin dator nu, det började igår (kommer göra en systemåterställning snart och hoppas det löser problemet, men om icke så startar jag ett ämne i förebyggande syfte)

Det började med att hon surfade med Firefox, sen hänger sig datorn "helt" en stund och sen kommer ett felmedelande, "Microsoft windows programmet svarar inte...." och 2 alternativ, avsluta aktivitet och avbryt. Trycker man på avsluta aktivitet så stängs explorer.exe ner och det går inte ens trycka ctrl+alt+delete för att ta sig så man kan starta om datorn.

Väl uppstartad igen så hänger sig allt då man startar FF och samma felmeddelande kommer fram. Försöker man då få upp aktivitetshanteraren så går det efter en stunds väntan, men det går inte göra något.

det enda jag vet inträffade igår var en uppdatering av flashplayern.. Igår blev den dessutom till sig för att sedan bli likadan idag igen.

Är det någon annan som råkat ut för något sånt här? Min dator är exakt samma modell, samma mjukvara, köpt samtidigt men jag har Inte problem! (Kan nämna att min dator har fått se sin beskärda del av spel, film, musik m.m. medans sambons aldrig haft ett spel installerat, aldrig en film på hårddisken eller liknande så man kan tycka att den Borde strula mindre än min!)