Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morganrone93:

Japp Win7 64bit är plannerat! Vågar inte riktigt köra Win8 med tanke på all skit det har fått..

Lägger du en femtiolapp på stardock start8 så får du i princip gamla goa win7 med alla win8 fördelar. Kanske en annan diskussion dock

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Som titeln säger.. Bästa möjliga grafikkort för Zbrush, 3Ds Maya/Max, Spel(1680x1050 för tillfället), Photoshop m.m.

Budget: 3500kr med svängrum.

Tack för hjälpen!

MVH
//Morgan

EVGA 680 för 3.5kkr på dustin weekendrush!

Grymt pris imo

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Japp Win7 64bit är plannerat! Vågar inte riktigt köra Win8 med tanke på all skit det har fått..

Om du var student så bör du få en nyckel från ditt lärosäte.
Annars finns pellesoft, kostar 100 kronor men då får du två Win7 nycklar för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEWirex:

Jag kör för nuvarande med den, funkar perfekt.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757654

hade absolut skaffat detta. kört vapor-x kort dom 3 senaste korten och dom är hästländger bättre än mitt nuvarande Asus Radeon HD7870-DC2. grymt tysta och bra kylare och man kan klocka dom som tusan.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

7970

Lite dyrare men mycket bättre: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=742803

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Tror att sapphires kort har upplåst volt, men jag är inte säker. Här får någon annan gärna bekräfta.

Överklockning är inte på tapeten så det kvittar för mig!

Skrivet av retro123:

Lägger du en femtiolapp på stardock start8 så får du i princip gamla goa win7 med alla win8 fördelar. Kanske en annan diskussion dock

Men då så!

Skrivet av hermanlange:

Känns inte riktigt värt de extra pengarna..?

Dock inte på komplett.. Blir lite extra jobbigt om det blir något strul och mer i frakt!

Skrivet av Blomkungen:

Om du var student så bör du få en nyckel från ditt lärosäte.
Annars finns pellesoft, kostar 100 kronor men då får du två Win7 nycklar för det.

Tack, det får jag kolla upp!

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Japp Win7 64bit är plannerat! Vågar inte riktigt köra Win8 med tanke på all skit det har fått..

Än har jag inte hittat större problem med windows 8 än den där förjävliga applikationen som heter "foton", ligger och sneaker i bakgrunden hela tiden om du inte tvångsavslutar den och tar över hela jävla datorn om du klickar på en bild som du vill se i windows fotovisare, hatar den verkligen (har dock tagit bort den som standard nu, stör inte längre) Själv hade jag annars kört på windows 8, nyare, helt okej, man vänjer sig snabbt vid det och lite billigare än windows 7. Tycker dock inte att det är revolutionerande. Hade mått dåligt om jag släppte det efter så många år efter det mycket duktiga windows 7.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olle_gamer98:

Än har jag inte hittat större problem med windows 8 än den där förjävliga applikationen som heter "foton", ligger och sneaker i bakgrunden hela tiden om du inte tvångsavslutar den och tar över hela jävla datorn om du klickar på en bild som du vill se i windows fotovisare

Kör bara en annan bildvisare som standard, kan rekommendera IrfanView som ett snabbt och gratis program för att se på bilder. Har kört det så länge jag kan minnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kör bara en annan bildvisare som standard, kan rekommendera IrfanView som ett snabbt och gratis program för att se på bilder. Har kört det så länge jag kan minnas.

Tack, vad är fördelarna jämfört med windows fotovisare?

Visa signatur

5900X | 3080