Slimdrivers - uppdateringsprogram för drivrutiner. bra program?

Permalänk

Slimdrivers - uppdateringsprogram för drivrutiner. bra program?

Hej,

jag laddade ner dom flesta drivrutiner manuellt när jag köpte datorn, men ska erkänna att jag inte var hel säker på hur man installerade dom och därför inte visste om dom hamnade rätt. därför tänkte jag att jag skulle ladda ner något program som kan se om man är up-to-date så att säga. tänkte bara höra om det finns några baksidor med program som slimdrivers och liknande. verkar ju funka bra av mina första test att döma eller är det ofta det blir fel information som ges av programmen eller vad?

ps. skall tillägga att den hittade massor med drivrutiner som antingen inte var up-to-date eller felinstallerade, vet inte vilket.

mvh

Permalänk
Medlem

Ingen som hellst poäng med liknande program IMO.
För egentligen är det endast grafikdrivrutinen som man behöver ha up-to-date.
För resten blir ju WHQL automatiskt installerade, eller så lägger du själv in senaste versionen vid installationen.

Väldigt ofta är dylika program bara en ursäkt för att få rota igenom din dator för att se vad du har installerat, och i värsta fall stjäla information.
Och i regel så länkas man inte till tillverkarens sidor för officiella drivrutiner utan till nånting som inte kan garanteras är äkta och mycket väl kan innehålla saker man inte vill ha...

Permalänk

aj då ok. tack för infon. kanske får ta bort programmet dårå. verkar inte ha varit nåt skumt hittills testade dock bara att ladda ner nya grafikdrivers och ljud genom det för att testa programmet.