Permalänk
Medlem

tips till cpu kylning

Har uppgraderat burken igen ! och som vanligt kommer man på att original kylaren till cpun låter ju som en mindre gräsklippare , så jag skulle vilja ha lite tips på ny kylare och den ska passa till en

AMD FX 8350 am3+ i en Antec 1200 lådan

har inga planer på att clocka den utan jag spelar bara men jag vill få den tystare

/mvh Grönis

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den här ju både prisvärd och riktigt bra https://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-e...

Edit..Sjutton också för sen

Permalänk
Medlem

hmm har dom höjt den med 2 kr? kostade den inte 258 förut????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Riktigt bra budgetkylare, dock extremt högljudda fläktar, är inte ens tysta på låga varv...

Ska man ha den så måste man enligt min mening byta ut dom mot t.ex noctua P12 eller helt enkelt köpa en noctua NH-U12P som blir ungefär samma pris som att köpa en hyper 212+ nya fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydallas:

Riktigt bra budgetkylare, dock extremt högljudda fläktar, är inte ens tysta på låga varv...

Ska man ha den så måste man enligt min mening byta ut dom mot t.ex noctua P12 eller helt enkelt köpa en noctua NH-U12P som blir ungefär samma pris som att köpa en hyper 212+ nya fläktar.

Sant CM fäktar är inte bland dom tystare, men för mig att kylaren numera har en lite nyare modell av fläkt som är bättre, dvs tystare.

Permalänk
Medlem

fan det blir nog en Noctua NH-U12P SE2 via inet det är ju trots allt lön på måndag sen får man ju en pingvin stång och det är ju värt en del

får tacka för alla tipsen