Black Ops 2 NAT: Strict testat allt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Black Ops 2 NAT: Strict testat allt

Problemet gäller alltså Black Ops II då min NAT är Strict och inte Open. Detta medför att jag inte kan hosta/joina games där hosten har NAT: Strict

Det jag har provat är:
Öppna portar i routern
Sett till så att upnp är aktiverat
Provat att lägga till ip-adressen i "Nätverk-Nätverksinfrastruktur - Inställningar - Lägg till - skriver in IPv4-adressen och öppnar porten 3074 UDP. " Har nu i efterhand även lagt till porten 88 här.

De portarna jag har öppnat (i routern) är:
TCP: 3478, 4379, 27000, 3074
UDP: 3478, 4379, 27000, 3074, 88

Har Telia 60mb/s med telefoni. Har routern TG799vn v2

Hur ska jag lösa detta problem?

Märker även nu när jag har BO2 igång och tabbar ur så går det _extremt_ långsamt att vara inne på internet. Mestadels kan sidorna inte ens laddas fram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Marremareng:

Provat att lägga till ip-adressen i "Nätverk-Nätverksinfrastruktur - Inställningar - Lägg till - skriver in IPv4-adressen och öppnar porten 3074 UDP. " Har nu i efterhand även lagt till porten 88 här.

När du gör detta, har du då valt en statisk IP-adress?

i7 3770K 4,8GHz|Z77A-GD65|16GB 2133MHz|Palit GTX 1080|NH-D14|Air 540|AX850
Xonar DGX|HyperX Cloud|XL2411Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Gwaniiz:

När du gör detta, har du då valt en statisk IP-adress?

Har inte gjort något speciellt så antagligen inte, något som rekommenderas eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Marremareng:

Har inte gjort något speciellt så antagligen inte, något som rekommenderas eller?

Följ den här guiden!

http://www.youtube.com/watch?v=4Ri2LGbeWI4

i7 3770K 4,8GHz|Z77A-GD65|16GB 2133MHz|Palit GTX 1080|NH-D14|Air 540|AX850
Xonar DGX|HyperX Cloud|XL2411Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Du kan testa att antingen ringa till Telia eller gå in på deras chatt när dom har öppet och be dom installera senaste firmwire till modemet. Löste det för mig när jag hade problem att få open.
http://www.telia.se/privat/kontakt/chat

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011

enable plug and play och testa sätta på DMZ för att se om det funkar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Att du "öppnat" portarna i routern är inte av relevans. Du måste även forwarda dem till din router. COD berättar om din NAT's inställningar och inte brandväggens

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jul 2009

Byt router, eller använd en VPN. Lade många timmar själv på att lösa detta med Telias låsta skitroutrar... pratat med "premiumsupport" som sade att det var en bugg i mjukvaran, och att det hade rapporterats. Detta var kanske ett år sen.
Förvänta dig ingen hjälp från Telia.

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS