Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Som en sista grej så måste jag säga att det är ju TOTALT meningslöst att vissa skillnader i tagna bilder.
Jag vet inte vilket tråd jag läste det i men folk höll på att jämföra stillbilder på AA. Visst om man ser väldigt inzoomade bilder, så får man ett hum om det ser bra eller dåligt ut, men det är ju alltid när saker och ting rör sig som de stora problem uppstår. Hade det aldrig sett sämre ut än på en stillbild i FullHD så hade man absolut inte behövt någon AA, iallafall inte jag.

+1 på hela inlägget men lite extra + på den biten

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Anledningen till den dåliga prestandan på första banan beror fysiken på repen som vissa saker hänger i.

http://www.pcgamer.com/2013/02/25/crysis-3-performance-issues...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vi har hela tiden talat om PC low vs very high, inte någon konsoll. Det var du som drog in dom.

Lust, eller helt enkelt inget att bevisa?

Nej, jag har talat om 360/ps3 vs. PC för det mesta, och delvis även low vs. very high på PC. Vad du har pratat om är inte något jag intresserar mig för alls längre då du verkar ignorera allas inlägg. Du verkar ha hakat upp dig på endast PC och då endast dina egna bilder på ett enda sekvens ur ett spel som är flera timmar långt, fråga mig inte varför.

Edit: Om det är bevis du söker, så bör du läsa elajt_1's inlägg, då han tar sin tid och utförligt förklarar ett par skillnader mellan low och very high. Men någonstans känner jag att du redan känner till dessa, men är ute efter att trolla, det är snarare väldigt tydligt att trollande är det enda du gör.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Nej, jag har talat om 360/ps3 vs. PC för det mesta, och delvis även low vs. very high på PC. Vad du har pratat om är inte något jag intresserar mig för alls längre då du verkar ignorera allas inlägg. Du verkar ha hakat upp dig på endast PC och då endast dina egna bilder på ett enda sekvens ur ett spel som är flera timmar långt, fråga mig inte varför.

Edit: Om det är bevis du söker, så bör du läsa elajt_1's inlägg, då han tar sin tid och utförligt förklarar ett par skillnader mellan low och very high. Men någonstans känner jag att du redan känner till dessa, men är ute efter att trolla, det är snarare väldigt tydligt att trollande är det enda du gör.

Jag har redan läst hans inlägg.
Jag nämnde även de exemplena till dig.
Du har fortf inte kommit med något.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wiberg92:

Anledningen till den dåliga prestandan på första banan beror fysiken på repen som vissa saker hänger i.

http://www.pcgamer.com/2013/02/25/crysis-3-performance-issues...

Märkte detta också! Katastrof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Jag har redan läst hans inlägg.
Jag nämnde även de exemplena till dig.
Du har fortf inte kommit med något.

Då är mitt förslag att du läser mina inlägg, så ska du nog se att det går att finna anledningen till varför jag inte känner behovet av att "komma med något" så som du uttrycker det. Går det inte att förstå vad anledningen är baserad på mina inlägg så har jag två förslag till dig, den ena är en kurs i Svenska och den andra är en besök hos Ögonläkaren.

Edit: Åter igen, sök efter textstycken i fetstil så ska du finna ditt svar.

Skrivet av Wiberg92:

Anledningen till den dåliga prestandan på första banan beror fysiken på repen som vissa saker hänger i.

http://www.pcgamer.com/2013/02/25/crysis-3-performance-issues...

Det här är ju riktigt galet, jag har definitivt märkt av att spelet lider av framedrops vid väldigt specifika platser, som tur är så försvann detta problem i och med att man klarade ut första banan. Det roliga är att spelet inte alls leder av denna fenomen i samma utsträckning i de senare, gigantiska banorna, så nu får Crytek skärpa till sig lite och åtgärda dessa småfel får man väl ändå tycka.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2