Permalänk
Skrivet av Virus4U:

jag har ett ASUS GeForce GTX 560 ti och kör på en blanding melan medium och high lagar inte alls. Testa att ladda ner Geforce Experience sätter dina instälningar till det din dator klarar av i hyfsad frame rate

Kör också på Geforce Experiences inställnginar, funkar prima

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

För man ser det så bra på en 720p film som är dessutom upplagt på youtube och komprimerad till skit?!

Trots detta syns det rätt enorm skillnad skulle jag vilja påstå..

Njae, finns inga spel som blir riktigt snygga på konsol, inte emot en ren pc version av samma spel.

tyvärr kan jag inte titta på dina filer då yotube och TELIA inte vill fungera, kollade dock en minut på första filmen(vilket tog ca 10 min) och kom fram till att det inte var så jätte stor skillnad grafikmässigt:S

Permalänk
Avstängd

Kolla bilderna i den andra tråden som jag la upp, very high till low.
Knappt någon mærkbar skillnad.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Men snyggt != optimerat.

Har aldrig påstått att snyggt skulle vara optimerat.
Men har man pengar så är det inget problem att köpa en dator som är stark nog att köra spelen med den FPS som man själv är van vid.

Skrivet av Dwightschrute:

Kolla bilderna i den andra tråden som jag la upp, very high till low.
Knappt någon mærkbar skillnad.

Ögonläkare?

Enorm skillnad även när man jämför PC low med PS3 / 360 (Och då är videon inte ens i komprimerad-1080P):
http://www.youtube.com/watch?v=mVcx_qnevEk

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Borka:

Problemet är att det finns inget propert sätt att jämföra olika motorers prestanda utöver hur de presterar i relation till den subjektiva grafiska upplevelsen. Det betyder inte att inte båda motorerna skulle kunna bli effektivare.

Detta är sant, däremot måste jag bara säga att jag tycker att BF3 och Crysis3 likvärdigt estetiskt tilltalande, trots att Crytek3 har så mycket nyare, modernare och bättre teknologi underliggande för att ge potential till att vara estetiskt tilltalande. Hade dom gjort BF3 på Crytek3-motorn hade BF3's grafik varit väldigt mycket mer estetiskt tilltalande! Det är själva potentialen som är krävande i spelmotorer tyvärr, inte i hur snyggt grafikerna har gjort spelet med hjälp av motorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Har aldrig påstått att snyggt skulle vara optimerat.
Men har man pengar så är det inget problem att köpa en dator som är stark nog att köra spelen med den FPS som man själv är van vid.

Ögonläkare?

Enorm skillnad även när man jämför PC low med PS3 / 360 (Och då är videon inte ens i komprimerad-1080P):
http://www.youtube.com/watch?v=mVcx_qnevEk

Va?
Bilderna jag la upp är 1080p på PC low till very high.
Alltså PC, inte konsoll vs PC. Du behöver nog ögonläkare om du inte kollade bilderna? eftersom du antog direkt att det var konsoll vs pc.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Va?
Bilderna jag la upp är 1080p på PC low till very high.
Alltså PC, inte konsoll vs PC. Du behöver nog ögonläkare om du inte kollade bilderna? eftersom du antog direkt att det var konsoll vs pc.

En bild säger inte lika mycket som en video gör enligt mig, och att inte ha orken att definiera "andra tråden" när du diskuterar i en tråd gör bara din argument helt meningslöst.
Men om man nu ska diskutera PC vs. PC så är det rätt enorm skillnad här med, det behöver inte betyda att det är en enorm skillnad överallt i spelet dock. Detta kan man se både i videon som jag länkade till, och även på dina egna bilder.
För mig så låter det lite som att du försöker intala dig själv att det inte är någon större skillnad, medan vem som helst kan se att det faktiskt är det.

Edit: Så om det inte framgick, så är min poäng att dina bilder inte säger särskilt mycket, enligt mig. Men att en video som jämför PC max/low samt PS3 och 360 säger en hel del.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

En bild säger inte lika mycket som en video gör enligt mig, och att inte ha orken att definiera "andra tråden" när du diskuterar i en tråd gör bara din argument helt meningslöst.
Men om man nu ska diskutera PC vs. PC så är det rätt enorm skillnad här med, det behöver inte betyda att det är en enorm skillnad överallt i spelet dock. Detta kan man se både i videon som jag länkade till, och även på dina egna bilder.
För mig så låter det lite som att du försöker intala dig själv att det inte är någon större skillnad, medan vem som helst kan se att det faktiskt är det.

Ta lite bilder du själv så kan du ju bevisa motsatsen?

Varför spela på Very High när skillnaden knappt är märkbar när man faktiskt spelar. Om man nu inte tittar på 2d byggnaderna i distansen utanför själva banan eller ett par löv 60m från dig. När man kan spela på Medium med vissa saker på High för att få i stort sett samma visuella upplevelse fast med 60+ fps?

Istället för att bara säga en massa struntsnack hela tiden som "man ser skillnaden" så kan du förklara vad skillnaderna är istället?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ta lite bilder du själv så kan du ju bevisa motsatsen?

Varför spela på Very High när skillnaden knappt är märkbar när man faktiskt spelar. Om man nu inte tittar på 2d byggnaderna i distansen utanför själva banan eller ett par löv 60m från dig. När man kan spela på Medium med vissa saker på High för att få i stort sett samma visuella upplevelse fast med 60+ fps?

Istället för att bara säga en massa struntsnack hela tiden som "man ser skillnaden" så kan du förklara vad skillnaderna är istället?

Varför skulle jag ta bilder för att bevisa motsatsen när jag har påstått att en video säger mer än en bild? Läser du ens det folk skriver? =/
Som sagt, om du knappt märker någon skillnad vare sig du spelar på Very High eller low/medium/high så kvarstår förslaget om ögonläkare.
Jag är inte insatt i hur spelgrafik fungerar, men när jag påstår att man kan se en skillnad så betyder det självfallet att det är jag som ser skillnaden och jag kan inte hjälpa att du har intalat dig själv att det inte finns någon som helst skillnad.

Sen har jag aldrig skrivit att det inte finns en skillnad mellan smarta val av grafikinställningar, utan jag har endast skrivit att jag tycker att det är en skillnad mellan low och very high.
För att avsluta denna diskussion så jag kan säga att det, så som du säger, finns ett par smarta val av grafikinställningar vilket gör att spelet ser mer eller mindre identisk ut i nästan alla områden.

Med andra ord, så har mitt poäng hela tiden varit att det är en enorm skillnad mellan low/360/ps3 och very high, och inget annat.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Kopiera mina inställningar rakt av och prova igen.
Installera senaste drivrutinerna.
http://www.geforce.co.uk/drivers/results/57126 Version 314.07 - WHQL

Ett fabriks överklockat GTX670 ger bara 30poäng mer än 2st GTX460 i UNIQUE HEAVEN 4.0 benchmark i 1920x1080p.
Källa jämfört poäng med 670 ägare i unique heaven 4.0 tråden.

Spelar igenom Singelplayer kampanjen nu och är förvånad att jag kan köra på dem inställningar jag gör.

Skärmen klarar 75hz i 1080p.
ASUS P6X58D-Intel Core i7 i7-950 OC 4.2ghz
2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB SLI

Advanced Graphics - High på allt.
Anistropic Filtering 16X
Anti-Alasing - MSAA x2
Upplösning - 1920-1080p
Motionblur - Medium

2013-02-28 17:18:31 - Crysis3
Avg: 49.951 - Min: 27 - Max: 95
Recorded with FRAPS

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Varför skulle jag ta bilder för att bevisa motsatsen när jag har påstått att en video säger mer än en bild? Läser du ens det folk skriver? =/
Som sagt, om du knappt märker någon skillnad vare sig du spelar på Very High eller low/medium/high så kvarstår förslaget om ögonläkare.
Jag är inte insatt i hur spelgrafik fungerar, men när jag påstår att man kan se en skillnad så betyder det självfallet att det är jag som ser skillnaden och jag kan inte hjälpa att du har intalat dig själv att det inte finns någon som helst skillnad.

Sen har jag aldrig skrivit att det inte finns en skillnad mellan smarta val av grafikinställningar, utan jag har endast skrivit att jag tycker att det är en skillnad mellan low och very high.
För att avsluta denna diskussion så jag kan säga att det, så som du säger, finns ett par smarta val av grafikinställningar vilket gör att spelet ser mer eller mindre identisk ut i nästan alla områden.

Med andra ord, så har mitt poäng hela tiden varit att det är en enorm skillnad mellan low/360/ps3 och very high, och inget annat.

Du kan liksom inte ens berätta vad som ser annorlunda ut. Jag gillar dina inlägg mer och mer.

Vart sa jag "inte någon som helst skillnad"? Herregud, "Sweclockers vi hittar på saker hela tiden!" nya forum slogan.

Och mina bilder är det med alla settings på low, med, high och very high.
Inte "smarta inställningar".

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du kan liksom inte ens berätta vad som ser annorlunda ut. Jag gillar dina inlägg mer och mer.

Vart sa jag "inte någon som helst skillnad"? Herregud, "Sweclockers vi hittar på saker hela tiden!" nya forum slogan.

Och mina bilder är det med alla settings på low, med, high och very high.
Inte "smarta inställningar".

Varför skulle jag ge mig på att försöka övertyga någon som redan har förutfattade meningar? Som sagt, jag kan inte hjälpa att du har intalat dig själv si eller så.
Sedan så har jag ingen lust att försöka övertyga någon, men när du säger att det rent objektivt (dvs. inte endast enligt dig) knappt finns någon skillnad så är det något som du får ett respons på då andra kanske inte håller med dig.
Du skrev "Knappt någon mærkbar skillnad. vilket jag tolkar som att du tycker att det mer eller mindre inte finns någon skillnad, om det nu inte är märkbart som du säger, det kanske är sant i dina ögon men då får du stå för att det är så för din del endast och inte ge dig på att försöka göra något objektivt av det hela.
Men åter igen, för att avsluta denna meningslösa diskussion, så verkar det som att jag måste repetera mig själv angående mitt huvudsakliga poäng:

Med andra ord, så har mitt poäng hela tiden varit att det är en enorm skillnad mellan low/360/ps3 och very high, och inget annat.

Och för att försvara denna åsikt (varför jag ens skulle vilja göra detta förstår jag inte ens själv, då det är en åsikt) så kan man kika på nedanstående video:

http://www.youtube.com/watch?v=mVcx_qnevEk

OBSERVERA: Skillnaderna blir ännu tydligare vid 1080P.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Du kan liksom inte ens sæga vad som ær skillnaden. Jag kan komma på ett par.
Du kan inte ens ge mig EN. Skitkul med folk som inte har något att komma med och istællet refererar till en 720p video dær han sæger skillnaderna ær stora osv men kan inte peka ut en enda.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du kan liksom inte ens sæga vad som ær skillnaden. Jag kan komma på ett par.
Du kan inte ens ge mig EN. Skitkul med folk som inte har något att komma med och istællet refererar till en 720p video dær han sæger skillnaderna ær stora osv men kan inte peka ut en enda.

Du tycker ju alla spel ser likadana ut och skit. Tex som du flamade sönder killen från dice.

Fattar inte vad du gör på detta forum när allt du skriver är negativt.

Du gillar ju bara att retas med folk. Vad är ditt problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Lirar allt på very high förutom textures som är på high(Kan inte ändra) msaa x4 och aa på x8 med 40-50 fps. 1680x1050.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk

Undrar vad man säger till henne? Ser inte så där jätte imponerad ut.

Permalänk
Medlem

Nu jäklar här är det grejer, tänkte testa lira lite Crysis 3 och märkte att det inte var så pjökigt, men kände dock också att jag inte var sugen på att punga ut 4000 för ett spel bara! Men men.. nu sparar man till ett nytt grafikkort.

Ps. Mitt 5850 går fullt t.o.m i Minecraft med Shader mods och får ändå bara ut 30frames.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Hur kan ni få så kass fps med gtx670? jag kör med gtx 580 med allt på High i 1920x1200, ligger på 30-59fps. Oftast 30fps, kör med vsync på.

Visst 30fps är inget att skryta med men inte fan laggar det eller är ospelbart...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palusa:

Du tycker ju alla spel ser likadana ut och skit. Tex som du flamade sönder killen från dice.

Fattar inte vad du gör på detta forum när allt du skriver är negativt.

Du gillar ju bara att retas med folk. Vad är ditt problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Killen från DICE som inte kan bevisa att han jobbar för DICE, hej jag jobbar hos UbiSoft helt plötsligt!

Retas med folk? Det var den personen som sa flera gånger att bättre destruction är helt omöjligt, att spelet är optimerat för PC osv. (Vilket det inte är) och att bättre grafik vore också omöjligt på PC! (2d träd överallt på kharg island, omöjligt att byta ut!)

Nej, Crysis 3 ser bra ut, men personen jag pratade med kan inte ens säga vad han tycker ser bättre ut.
Tycker man det är en enorm skillnad som den personen säger, så ska han kunna peka ut minst en sak som han tycker ser enormt mycket bättre ut. Annars är det att ljuga alternativt placebo. T.ex. kan texturer se bättre ut? Nehepp tydligen inte.
Skuggor? Objects? Tesselering? Naturen? Draw Distance? Reflektioner? AO? Nej denna personen kan inte nämna något utav detta, lite fånigt tycker jag. Säger man att något ser dåligt/bra ut ska man kunna säga vad det är som ser dåligt/bra ut.

Att det är en enorm skillnad mellan Low och Very High så ska han kunna säga vad han finner som skillnaden.
Kan han inte göra det så är det bara han som undviker det, han har bara repeterat samma sak om och om igen.
Jag gav ett par exempel på skillnader, han gav inte ett enda.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Inte spelat det själv ännu. Men jag har hört det talas om en fysikbugg på första banan som suger prestanda. Därför folk ofta säger att det flyter på bättre längre fram i spelet. Detta borde, om det är sant, fixas i en patch.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Inte spelat det själv ännu. Men jag har hört det talas om en fysikbugg på första banan som suger prestanda. Därför folk ofta säger att det flyter på bättre längre fram i spelet. Detta borde, om det är sant, fixas i en patch.

Första banan flöt utmärkt, hade dock ett par framedrops (50ish) på nån bana i slutet av spelet...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

Killen från DICE som inte kan bevisa att han jobbar för DICE, hej jag jobbar hos UbiSoft helt plötsligt!

Retas med folk? Det var den personen som sa flera gånger att bättre destruction är helt omöjligt, att spelet är optimerat för PC osv. (Vilket det inte är) och att bättre grafik vore också omöjligt på PC! (2d träd överallt på kharg island, omöjligt att byta ut!)

Nej, Crysis 3 ser bra ut, men personen jag pratade med kan inte ens säga vad han tycker ser bättre ut.
Tycker man det är en enorm skillnad som den personen säger, så ska han kunna peka ut minst en sak som han tycker ser enormt mycket bättre ut. Annars är det att ljuga alternativt placebo. T.ex. kan texturer se bättre ut? Nehepp tydligen inte.
Skuggor? Objects? Tesselering? Naturen? Draw Distance? Reflektioner? AO? Nej denna personen kan inte nämna något utav detta, lite fånigt tycker jag. Säger man att något ser dåligt/bra ut ska man kunna säga vad det är som ser dåligt/bra ut.

Att det är en enorm skillnad mellan Low och Very High så ska han kunna säga vad han finner som skillnaden.
Kan han inte göra det så är det bara han som undviker det, han har bara repeterat samma sak om och om igen.
Jag gav ett par exempel på skillnader, han gav inte ett enda.

Det räcker med diskussionen kring grafikjämförelse nu tycker jag. Du kan sitta med 30 FPS på en 720 skärm och koppla in dina kosslurar och ta en plaststol och spela PRECIS lika bra som jag kan spela på en 1440 på högsta inställningar med fint ljud och en skön stol. Skillnaden är att du kan ta åt dig glädjen i det du gör, men inte jag. Jag kan inte spela med så satans dåliga komponenter, och du ser ingen skillnad mot bättre saker för att du helt enkelt nöjer dig med din 360.

Jag kan ex inte spela Diablo 2 längre just för att när jag startade det nyligen så insåg jag att oj vad fult det var och tilltalar inte mig någonting längre.

Det är ingen större skillnad heller på att ha glasögon IRL heller. För att båda funkar ju lika bra. Du ser vägen och butiken precis lika bra som mig. Fast du har ingen bra view distance, så du kan inte njuta av solnedgången. Men vad gör det? Det är en så liten skillnad. Just den lilla skillnaden är en del av vad som gör dom stora skillnaderna i livet.

Det i mina ögon som ger bäst utseende i spel är helt klart upplösning. 720 vs 1080 är ett sjukt steg till att börja med. Sen att low och very high inte gör JÄTTESTOR skillnad, fine. Men upplösning.. komigen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Tycker man det är en enorm skillnad som den personen säger, så ska han kunna peka ut minst en sak som han tycker ser enormt mycket bättre ut. Annars är det att ljuga alternativt placebo. T.ex. kan texturer se bättre ut? Nehepp tydligen inte.
Skuggor? Objects? Tesselering? Naturen? Draw Distance? Reflektioner? AO? Nej denna personen kan inte nämna något utav detta, lite fånigt tycker jag. Säger man att något ser dåligt/bra ut ska man kunna säga vad det är som ser dåligt/bra ut.

Att det är en enorm skillnad mellan Low och Very High så ska han kunna säga vad han finner som skillnaden.
Kan han inte göra det så är det bara han som undviker det, han har bara repeterat samma sak om och om igen.
Jag gav ett par exempel på skillnader, han gav inte ett enda.

Du verkar ha problem med att ta till dig det andra säger verkar det som, så åter igen får man repetera sig själv, tills att det fastnar i din hjärna.
Ingen har intresset att övertyga någon som har intalat sig själv det ena eller det andra, vilket är väldigt tydligt att du har gjort.
Inte heller har någon lust att föra en meningslöst diskussion med dig då du inte kan acceptera det enklaste ting, så frågan är vad som är så himla svårt att förstå för dig?
Du verkar besvara på de frågor som du ställer själv, men någonstans verkar du ha fått för dig att andra måste bekräfta detta för att du ska godta en åsikt? För min del så känns det här urlöjligt och du drar ner diskussionsnivån avsevärt genom att påstå att det du säger och tycker är ett faktum och det andra påstår är antingen lögn eller någon form av placebo. Vad sägs som att växa upp och inse att alla inte tycker som en själv?

Om du fortfarande inte har förstått vad det hela handlar om en, så föreslår jag att du läser det som redan har nämnts i tråden, alternativ går en kurs i Svenska. Tips: Diskussionen är inte någon tävling i vem som kan rada upp flest exempel på skillnader, ingen kan hjälpa att du har hakat upp dig på just detta.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Sanazin, du säger en sak men kan inte bevisa det, vilket gör att du bara hittar på.
Du hade kunnat ge mig tids snuttar på youtube videon där skillnaden är så enorm
T.ex. texturer eller skuggor eller något annat. För sådant kan ALLA se skillnad på. Jag gav dig skillnader som jag såg, men du sket i det. Och inbillar dig att jag inte ser någon skillnad öht. Du ska nog gå på en svenska kurs, inte jag, för du vet inte vad jag ens säger. Du kommer hela tiden med en massa skitsnack som att jag sagt att jag inte ser skillnader alls, eller att 360 = samma som PC...

oouhdawg, ser jag ut att spela på 360 eller? Ser jag ut att behöva spela på 360? Jag har spelet på PC. Och nog fan ser Medium(med några på High) nästintill likadant ut som Very High bortsett från draw distance och tesselering.
Upplösning? Har du en skärm med native 720p och jämför med en skärm som har native 1080p så är det inte så stor skillnad bara att 1080p helt enkelt har högre pixeldensitet därav är allt skarpare och behöver mindre kantutjämning. Grafiken i sig är densamma.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Varför har du så svårt med att läsa vad folk skriver? Jag känner ingen behov av att bevisa min åsikt för dig, eller för någon annan för den delen, när du mognar till och lär dig att acceptera detta så kommer dina inlägg att vara värt att läsa.
Med tanke på det du skriver är mitt förslag att du åter igen tar tiden att läsa och kanske till och med försöka att förstå det som skrivs, innan du ger dig på att skriva ett svar. Om du vill bli tagen på allvar det säga, för just nu känns det som att du trollar mer och mer för varje inlägg.

Edit: Åter igen, om det inte har framkommit, så har mitt huvudsakliga åsikt densamma som förr, dvs. att det är en enorm skillnad mellan low/360/ps3 och very high, och tro inte att det finns något krav på att denna åsikt bevisas på det sätt som du väljer. Du kan välja att acceptera andras åsikter, eller så kan du stå och stampa, och haka dig upp på meningslösa ting, som du har gjort hittills, valet är ditt.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Edit: Åter igen, om det inte har framkommit, så har mitt huvudsakliga åsikt densamma som förr, dvs. att det är en enorm skillnad mellan low/360/ps3 och very high, och tro inte att det finns något krav på att denna åsikt bevisas på det sätt som du väljer. Du kan välja att acceptera andras åsikter, eller så kan du stå och stampa, och haka dig upp på meningslösa ting, som du har gjort hittills, valet är ditt.

Du drar hela tiden in 360/Ps3 när vi enbart talar om PC. och du ser alltså en enorm skillnad här?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Sanazin, du säger en sak men kan inte bevisa det, vilket gör att du bara hittar på.
Du hade kunnat ge mig tids snuttar på youtube videon där skillnaden är så enorm
T.ex. texturer eller skuggor eller något annat. För sådant kan ALLA se skillnad på. Jag gav dig skillnader som jag såg, men du sket i det. Och inbillar dig att jag inte ser någon skillnad öht. Du ska nog gå på en svenska kurs, inte jag, för du vet inte vad jag ens säger. Du kommer hela tiden med en massa skitsnack som att jag sagt att jag inte ser skillnader alls, eller att 360 = samma som PC...

oouhdawg, ser jag ut att spela på 360 eller? Ser jag ut att behöva spela på 360? Jag har spelet på PC. Och nog fan ser Medium(med några på High) nästintill likadant ut som Very High bortsett från draw distance och tesselering.
Upplösning? Har du en skärm med native 720p och jämför med en skärm som har native 1080p så är det inte så stor skillnad bara att 1080p helt enkelt har högre pixeldensitet därav är allt skarpare och behöver mindre kantutjämning. Grafiken i sig är densamma.

Okej, eftersom du inte får några av svaren från Sanazin som du vill ha så skall jag försöka hjälpa till

Det är fullständigt natt och dag i skillnad på Shadows low vs. shadows Very high. Befinner du dig kartan med den jättelika parabolmasten, som med jämna mellanrum skiftar position. Masten är inte täckt utan är byggd i en stålkonstruktion som släpper igenom solljus (likt ett hönsnät). Ja, skillnaden är enorm mellan lägsta och högsta läget. Mellan där vet jag inte. Detta gäller naturligtvis för skuggor i största allmänhet och kräver ju även mest GPU prestanda av de alla valen.

Vattnet är ett annat bra exemel. Dock tycker jag personligen att vattnet skvalpar och ger onaturligt mycket ringar i högsta läget (smaksak), medans det ger en mer naturlig känsla för mig på lägsta.

Det finns naturligvis mer saker men jag har inte jämfört så mycket mer ännu. Vad det gäller konsollerna så går spelen inte ens att jämföra. De ovan nämnda, sämre lågupplösta texturer (ingen av maskinerna når 1280x720 i textur upplösning), sämre flyt (dvs otroligt mycket lägre fps) sen att de helt saknar den typ att schyssta reflektioner som vatten och annat ger ifrån sig gör ju inte saken bättre.

Som en sista grej så måste jag säga att det är ju TOTALT meningslöst att vissa skillnader i tagna bilder.
Jag vet inte vilket tråd jag läste det i men folk höll på att jämföra stillbilder på AA. Visst om man ser väldigt inzoomade bilder, så får man ett hum om det ser bra eller dåligt ut, men det är ju alltid när saker och ting rör sig som de stora problem uppstår. Hade det aldrig sett sämre ut än på en stillbild i FullHD så hade man absolut inte behövt någon AA, iallafall inte jag.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du drar hela tiden in 360/Ps3 när vi enbart talar om PC. och du ser alltså en enorm skillnad här?
http://imageshack.us/a/img18/3852/crysis32013030118355167.jpg

http://imageshack.us/a/img849/6603/crysis32013030118350941.jp...

Jag pratar om 360/ps3 jämfört med PC, vad du pratar om är inget jag bryr mig något om då du brister i grundläggande kunskaper om att läsa och förstå det andra skriver.
Om du hade läst det som har skrivits i tråden så skulle du förstå att jag anser att dina bilder på ett enda sekvens ur spelet inte säger särskilt mycket.
Men för att svara på din fråga (fast att du har undvikit mina), så kan jag svara ja, jag ser en enorm skillnad, dock har jag ingen som helst lust att bevisa det för dig, är det något du förstår eller känner du att det språk vi använder oss är för svårt? Jag kan även Persiska och Engelska om det är enklare för dig.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Jag pratar om 360/ps3 jämfört med PC, vad du pratar om är inget jag bryr mig något om då du brister i grundläggande kunskaper om att läsa och förstå det andra skriver.
Om du hade läst det som har skrivits i tråden så skulle du förstå att jag anser att dina bilder på ett enda sekvens ur spelet inte säger särskilt mycket.
Men för att svara på din fråga (fast att du har undvikit mina), så kan jag svara ja, jag ser en enorm skillnad, dock har jag ingen som helst lust att bevisa det för dig, är det något du förstår eller känner du att det språk vi använder oss är för svårt? Jag kan även Persiska och Engelska om det är enklare för dig.

Vi har hela tiden talat om PC low vs very high, inte någon konsoll. Det var du som drog in dom.

Lust, eller helt enkelt inget att bevisa?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vi har hela tiden talat om PC low vs very high, inte någon konsoll. Det var du som drog in dom.

Lust, eller helt enkelt inget att bevisa?

Såg du mitt inlägg?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.