Permalänk

[Bygg logg]- Two Attempts

Hej, Alla Sweclockare och välkommen till mitt första "Projekt" och jag lovar dig att det kommer bli tusentals fler

Introduktion
Jag heter Julius och är 14 år gammal född år 1998 och mitt intresse för datorer börjar brinna och brinna ännu mer för dagarna som går så när jag fick och såg chansen att få två gamla p4 datorer så tog jag den och hämtade datorerna på kvällen, Ett stort tack till dig MauseRR!!!!

Varför just detta Projektnamn?
Jag har tänkt länge på detta namn, Och jag har ju framför allt två datorer och då har jag ju två försök på mig att få de fula datorerna Sexigare?
Helt okej om du frågar mig

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Innan vi fortsätter så skulle jag gärna vilja be er om en sak, Ge mig kritik, Tack

Här har vi början på det som jag hunnit med

Får ursäkta att de flesta bilder är tagna med min Iphone 5. Ska försöka få använda systemkameran så ofta som jag kan

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Äntligen kan vi börja

Det jag gjorde när jag fick hem datorerna var följande
-Jag felsökte datorerna och det visade sig vara fel på en utav dom, Återkommer mer om detta.
-Bytte komponenter i ena chassit
-Satte i ny hårddisk
-Fixade kabeldragningen

Har gjort en så kallad Arbetslista och ni ser nedanför vad den innehåller.

ARBETSLISTA:

Så det jag har gjort/Ska göra är
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fixa kabeldragning [X]
Byta komponenter på det svarta chassit [X]
Ta bort HDD buren [X]
Lacka om insidan på chassit till svart[X]
Fixa frontpanelen [X]
försöka gömma så mycket kablar som möjligt [X]
Rotera chassit 45 grader (Framåt) [X]
Fixa ett fönster[X]

Listan kommer uppdateras!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Varför?
Jag gör detta för att utvecklas som en person när det gäller datorer och modifikationer, Tycker att det är väldigt roligt att "modifiera" och bygga datorer och bli kallad Proffsmoddare en vacker dag skulle inte sitta fel

Om du har några funderingar var inte rädd för att kommentera!

Hoppas du gillar det och mer kommer alltid att komma:)

<!---Får verkligen ursäkta mitt frånvarande ska nuförbättras och ska försöka bli klart om max två veckor 2013-04-12---!>

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Reserverad

Reserverad för slutresultatet!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Update 1- Tagit bort HDD Buren och Dvd Buren

Hej!

Nästa sak som jag har gjort var, att ta bort HDD buren och DVD/5,25 buren

Hittade några "extra" kort som jag satte ditt på moderkortet!

Kom ihåg att det är den silvriga jag börjat med just nu!

Det blev så här

Dold text

Får ursäkta kvaliten på bilderna men hittade ingen bättre sidan just nu, Bästa än. Några som har tips?

Detta har jag hunnit gjort klart idag, Ännu mer kommer senare i veckan!

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Låt oss se vad du kan göra
Ta bort omröstningen föressten, vet inte riktigt vad den går ut på då vi aldrig sett dig jobba förut

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Låt oss se vad du kan göra
Ta bort omröstningen föressten, vet inte riktigt vad den går ut på då vi aldrig sett dig jobba förut

Hoppas ni kommer gilla det iaf

Har ingen aning hur jag tar bort omröstningen , annnars får gärna en Moderator göra det åt mig

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

http://www.sweclockers.com/galleri/10951-sap-fixa-tva-datorer

den där länken fungerar inte för mig så svårt att se vad du redan gjort

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt, jag själv är också 14 år och älskar att arbeta med datorer. Det roligaste är nästan att bygga och modda, inte att spela på dem ^^ Men lycka till

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Skrivet av Bonden_88:

http://www.sweclockers.com/galleri/10951-sap-fixa-tva-datorer

den där länken fungerar inte för mig så svårt att se vad du redan gjort

Oj, Råkade trycka på dölj galleri, Ska vara fixat nu , Sry

Skrivet av Carl Jonsson:

Trevligt trevligt, jag själv är också 14 år och älskar att arbeta med datorer. Det roligaste är nästan att bygga och modda, inte att spela på dem ^^ Men lycka till

Hej, kul att någon tycker likadant som mig och Tack

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

ser roligt ut, kommer följas

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Skrivet av JonteBondues:

ser roligt ut, kommer följas

Roligt att du tycker det, update kommer senare i veckan

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se utvecklingen! Ska följas. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

du SaP, snälla kan du inte ta bort spoilern i din signatur? det blir så förvirrade när man skrollar i trådarna...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Skrivet av douz:

Ska bli intressant att se utvecklingen! Ska följas. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack:)

Skrivet av gs242:

du SaP, snälla kan du inte ta bort spoilern i din signatur? det blir så förvirrade när man skrollar i trådarna...

Hej, jo det kan jag väl göra men gör det så fort jag kommit hem;)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

tackar jag för SaP mest när man sitter och scrollar i loggar och sånt, men det är väl egentligen ett I-landsproblem det med

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Skrivet av gs242:

tackar jag för SaP mest när man sitter och scrollar i loggar och sånt, men det är väl egentligen ett I-landsproblem det med

Nu ska detta vara fixat

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Nu ska detta vara fixat

Det är det! hoppas inte du tycker jag är en tråkmåns och det vill jag inte heller vara tack tack

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Hedersmedlem

*omröstning raderad*

Trådskaparen påpekade att omröstningen med frågan "Vad tror du resultatet kommer bli?" kändes relativt meningslös och bad oss därför att ta bort den. Jag håller med, så nu finns den inte längre kvar. Vid borttagningen fanns det 1 röst på "väldigt snyggt", 1 på "snyggt", 1 på "helt okej" och 13 på "fult".

Permalänk

Mini Update 2- Lite nya idér

Hej!

Hej igen, får ursäkta att jag inte kunnat kommit någon vart pga av att min lack har inte kommit än, Så får vänta med det men har nu kommit på en ny idé till chassit. Det jag har tänkt och göra nu är att
-vända chassit så att fronten "står" på golvet(Kommer ha " fötter")
-Fixa finare "golv"
-Göra antagligen vita och Lila detaljer.

Hoppas ni gillar vad ni ser och skriv gärna vad ni tycker om mina idér

måste ursäkta kvaliteten på bilderna, (SKÄMS!)

Ha det bra!

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hej!

Hej igen, skulle egentligen köpt lack idag men det var slut så får vänta tills pappa kommer hem så lackeringen blir nog på fredag!

Hoppas ni inte tycker att det blir för tråkigt

Med vänlig hälsning,

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Får jag fråga vad meningen är med att gömma moderkortet ?

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Får jag fråga vad meningen är med att gömma moderkortet ?

Tänkte att det skulle bli mer "cleant"

Men vet inte om jag ska lacka allt eller bara "gömma" allt

//SaP

EDIT, Kan meddela att jag har lackat nu och ska låta det torka, Då blir det roligt att stoppa i alltihoppa

Liten sneekpeek

Dold text
Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

The Big Update !!!!!!

Hej, Återigen.....

Äntligen äntligen har jag fått lackat skiten och nu har jag gjort det mesta jag kan göra just nu idagsläget, Hoppas ni ser det ni gillar och jag tror att det kommer bli ännu bättre i framtiden

En sak till skulle jag vilja be er om, Vad tycker ni om den sista bilden?, Ska jag måla fronten svart eller låta det vara?

Vi hörs snart igen och kom ihåg det går alltid framåt

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hej

Hej igen, Får ursäkta att det tar lite tid, men jag har skola också(Tyvärr), Men idag har jag beställt sleevingen i tre olika färger, Svart, Lila och vit, Hoppas ni gillar det och fortsätt att ge kritik

//Sap

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hej

Får ursäkta att det har tagit en jävla tid har inte börjat att sleeva än Pga Privata skäl som jag helst inte vill ta upp här, Tror nog att ni kan vänta lite till ;D

Jaja, Hare gött

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Bra jobbat väntar efter update

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Skrivet av NinjaMartin:

Bra jobbat väntar efter update

Tack

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Hej, från början kanske det var någon som läste. Men när du endast satsar på kvantitet istället för kvalitet så minskar chansen enormt att man går in här igen.
Du har t.ex skrivit mer än 50% av alla inlägg själv och nästan alla handlar om hur dåligt det går. Det känns som att det står stilla i vilket fall.
My 5 cent

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Hej, från början kanske det var någon som läste. Men när du endast satsar på kvantitet istället för kvalitet så minskar chansen enormt att man går in här igen.
Du har t.ex skrivit mer än 50% av alla inlägg själv och nästan alla handlar om hur dåligt det går. Det känns som att det står stilla i vilket fall.
My 5 cent

Hands down, You're right....

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hej!, Kan meddela att det blir en update imorgon istället, därför att dremeln jag köpte idag, Fästet till kapskivorna hade gått sönder, så då blir det och köpa nytt imorgon, Hoppas ni har det bra

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Hej!, Kan meddela att det blir en update imorgon istället, därför att dremeln jag köpte idag, Fästet till kapskivorna hade gått sönder, så då blir det och köpa nytt imorgon, Hoppas ni har det bra

//SaP

Vad skrev iswede igår?

inlägg liknande dessa gör att man tappar intresset. du skulle ev. ta bort inläggen som inte tillför något från tråden.

Annars verkar det vara ett intressant projekt som kan bli bra.

Tyckte själv att fronten blev snygg med det silvergrå mot det svarta i ett cleant utförande.

Kolla gärna in de andra buggloggarna när de skriver info, inte är det man inte gjort något iallafall

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare