Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med clockning

Jag har nyss köpt klart mina komponenter och jag funderar över en sak. Jag har en i5 3570k processor o carsair h100 processor kylare, jag undrar hur mycket jag kan klocka upp den och så att den även är stabil, vad skulle ni på sweclocker föreslå jag clockar upp den.

tack på förhand

Permalänk

Du måste hålla koll på temperaturen! Det är temperaturen och spänningen (Volten) som kommer begränsa dig. Det är bara att pröva dig fram till en stabil klock.

Vissa 3570k kanske med lätthet kommer upp i 4,8Ghz medan andra kanske stannar på 4,3Ghz. Det är alltså små mikroskopiska skillnader mellan processorerna som i slutändan gör att det är olika i hur hög överklock du kan nå.

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av CommanderShepard:

Du måste hålla koll på temperaturen! Det är temperaturen och spänningen (Volten) som kommer begränsa dig. Det är bara att pröva dig fram till en stabil klock.

Vissa 3570k kanske med lätthet kommer upp i 4,8Ghz medan andra kanske stannar på 4,3Ghz. Det är alltså små mikroskopiska skillnader mellan processorerna som i slutändan gör att det är olika i hur hög överklock du kan nå.

Jahaa Okej tack så mycket för ditt svar..

Permalänk
Hedersmedlem

Passar bättre här.

* tråd flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.