Telias Thompson Gateway 799v2 vdsl hjälp

Permalänk

Telias Thompson Gateway 799v2 vdsl hjälp

Jag tänkte skaffa telia det dem har att erbjuda är ett Thompson Gateway 799v2 upp till 30Mb jag undrar om någon har någon erfarenhet av detta jag har tidigare varit kund hos Telia men då hade jag ett zyxel modem och adsl dem har slutat med detta utan erbjuder endast Thompson med vdsl hur fungerar detta för online spel?

Permalänk
Medlem

Jag använder ett sånt och har inte haft några bekymmer med det, haft det ca 1 år nu.
Upptäckte just att mitt heter TG 789VN, men det är ett VDSL modem

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Beror ju på om du utnyttjar vdsl tekniken eller inte.

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Entusiast

När jag hör Telia och Thomson i samma mening ringer varningsklockorna.
Det fungerar, men det är ett billigt system, så förvänta dig inga stordåd.

Permalänk

skulle det vara så att du inte är nöjd med prestandan kan du ringa telias support och be dom brygga din gateway och sedan koppla in vilken router som helst.

dvs de kopplar bort router delen så att den agerar endast modem.

har själv telia fiber med thomson tg789vn då min egen router gick sönder och tycker det fungerar ok och har nog inga planer på att köpa en ny router iaf inte förrän thomsonen börjar krångla.

ända krånglet jag stött på än så länge är att routern blivit resettad nångång när telia updaterat mjukvaran i den så att alla inställningar och port forwards försvunnit.

men inget allvarligt som inte går att lösa på 5-10 minuter

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows