Behöver tips på bästa sätt att få ut ljud i högtalare från familjens Iphones

Permalänk
Medlem

Behöver tips på bästa sätt att få ut ljud i högtalare från familjens Iphones

Innerligt trött på att höra musik från telefonens inbyggda högtalare när man vill spela musik från Spotify eller ITunes. Höra i hörlurar vill man ju inte heller göra alltid.
Problemet är att jag inte vet vilket det bästa sättet är att få ut musik i högtalare från Iphones. Vi har en Iphone 5 och en 4s så det blir svårt att köpa dockningsstation som passar båda.
Kan man köra trådlöst? Blir det bra? På vilket sätt gör man det bäst?
Jag har ingen utrustning idag mer än trådlöst nätverk.
Hoppas på tips!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag skulle nog rekommendera Sonos Play 5

http://www.hifiklubben.se/produkter/streaming/sonos/sonos_pla...

Den har väldigt bra ljud, och om du någonsin skulle tröttna på ljudet behöver du bara köpa en till och koppla ihop dem som stereopar!

Permalänk
Medlem

Har du inga högtalare alls idag eller hur ser det ut, det framgår inte av din text. Om du har det finns ju Apple TV. Har du inte köper du någon enhet med Airplay, finns massvis av sådana i alla möjlig prisklasser. Sonos är ett bra exempel som någon skrivit. En vän till mig har en Sonos Play 5 som de kör på uteplatsen o.s.v. på sommaren och det funkar väldigt bra och ljudet är helt okej.

Permalänk
Medlem

En airplay enhet är att föredra. Vilken du väljer och på vilken nivå är upp till dig. Bara högtalare eller en förstärkare som du kopplar högtalare till. Eller en enhet du bara kopplar till din nuvarande förstärkare som ger dig airplay funktion.

Det finns enormt många olika val av högtalare och enheter. Och även en hel del förstärkare som har airplay.

Yamaha och Onkoyo har bra billiga förstärkare med alla funktioner du vill ha som airplay, 4k pass trough, 5.1/7.1 surround och alla format man kan tänka sig. Och detta redan vid deras instegs modeller som har nätverks anslutning och Airplay.

Men se till att det är Airplay på enheterna du kollar på och inte bara bluetooth. Bluetooth funkar men det blir inte alls samma kvalitet som via Airplay. Samt att Airplay har många andra fördelar med att det är bättre integrerat i iphones och appar.