Ändra standard installation partition?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mark
Registrerad
Dec 2012

Ändra standard installation partition?

Jag har nyss installerat om Windows 8 och då gjorde jag två partitioner ur min 750 gig hårddisk. En på 100 gb för OS och resten för lagring. Men när jag ska ladda ner eller installera något så går det alltid till C partitionen som har OS. Hur gör jag ifall jag vill att allt jag laddar ner och installerar går automatiskt till D partitionen istället? Ofta när man ska installera något så får man välja vart man vill ha installationsfilerna men det är inte alltid man får välja det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Marreez:

Jag har nyss installerat om Windows 8 och då gjorde jag två partitioner ur min 750 gig hårddisk. En på 100 gb för OS och resten för lagring. Men när jag ska ladda ner eller installera något så går det alltid till C partitionen som har OS. Hur gör jag ifall jag vill att allt jag laddar ner och installerar går automatiskt till D partitionen istället? Ofta när man ska installera något så får man välja vart man vill ha installationsfilerna men det är inte alltid man får välja det.

Ändrar i programmet du laddar ner med. Du kan även flytta Mina "X" mapparna till den andra disken så hamnar det mesta där av sig själv, det gör du genom att gå till din personliga mapp , höger klickar på varje mapp och väljer egenskaper/plats och byter till andra disken (Tips är att bara byta disk och låta mapp strukturen vara kvar.)

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mark
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Dahle86:

Tips är att bara byta disk och låta mapp strukturen vara kvar.

Hur menar du då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Marreez:

Hur menar du då?

Byt bara ut C: mot önskad disk och låt resten vara kvar.

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3