Permalänk
Medlem

Vattenkylare

Hej!

Om ungefär en vecka ska jag beställa en vattenkylare (Sluten vattenkylare). Jag har än så länge bestämt mig för H80i, men vill såklart kolla med er först att H80i verkligen är den bästa vattenkylaren av sin sort idag

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

ganska hugget som stucket skulle jag säga .. det finns ingen AIO-kylare som är dålig, om du köper den senaste generationen ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

ganska hugget som stucket skulle jag säga .. det finns ingen AIO-kylare som är dålig, om du köper den senaste generationen ...

"AIO" ? Aha okej Vilka andra kylare av andra generationen tänker du som skulle vara likvärdiga?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

All-In-One ..

tja, det finns ju från flera "märken" (cooler master, nzxt, intel, med flera) men de flesta är tillverkade av två olika företag; asetek eller cool it ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

All-In-One ..

tja, det finns ju från flera "märken" (cooler master, nzxt, intel, med flera) men de flesta är tillverkade av två olika företag; asetek eller cool it ...

aha joo, men menade mer modeller av andra generationen

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

h100i?

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Om man jämför H60 V2 med H80i, är det verkligen värt att lägga 300 kr extra för att få en lite tjockare radiator? Ska ju byta ut fläktarna mot Fractals silent-fläktar och köra "push and pull". Hur många grader kommer jag då egentligen tjäna på en något tjockare radiator för 300 kr mer?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Min farsa han kör med Corsair H70 core med endast en fläkt en typhoon 1150 varvare, jisses va tyst o härlig den är... Man hör inte pumpen alls. Själv har jag köpt en H60 till min dator men ej monterat den ännu.

Visa signatur

Fear