är det värt att köpa crysis 3 vad tycker ni ?

Permalänk
Medlem

är det värt att köpa crysis 3 vad tycker ni ?

tja har spelet crysis 3 storyn och tyckte det var rikrigt roligt och undrar då om det är värt att köpa det nu eller ska man vänta lite tills priset gått ner? vill gärna höra vad ni tycker har hört också att det är en del buggigt också :/
Mvh gaming86.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Vänta på priserna , du har väl spel som du tycker är kul medans du väntar ?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Vänta på priserna , du har väl spel som du tycker är kul ?

jo det har man ju deklart men storyn var förbaskat kul

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Hur tänkte du när du ställer en sån fråga utan att ange någon form av månadsbudget?

Är du student? Jobbar du? Bra/Dålig lön? Mycket pengar över i månaden?

För att vara lite seriös och som svar på tråden, har du pengar över som du känner att du inte kommer att sakna tycker jag du skall köpa spelet, då du verkar gilla storyn mycket så borde du bli nöjd med ditt köp

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Avstängd

Nej.

Undvik tills det finns till ett mycket billigt pris.
Samma typ av spel som Crysis 2, iofs kanske du gillade det. Men sjælv spelade man igenom det på under 4h och inte var det alltfør kul om vi snackar gameplay. Mycket repetivt och tråkiga banor.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Är det roligt, köp det. Annars, låt bli. Svårare än så är det faktiskt inte

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tyckte multiplayer var rätt kul men jag har bara testat betan i nån timme. Fast det finns bättre spel.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nej.

Undvik tills det finns till ett mycket billigt pris.
Samma typ av spel som Crysis 2, iofs kanske du gillade det. Men sjælv spelade man igenom det på under 4h och inte var det alltfør kul om vi snackar gameplay. Mycket repetivt och tråkiga banor.

ja men du har ju alltid låtit negativ och jag har följt några av dina inlägg så dig lyssnar jag inte på.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Hur tänkte du när du ställer en sån fråga utan att ange någon form av månadsbudget?

Är du student? Jobbar du? Bra/Dålig lön? Mycket pengar över i månaden?

För att vara lite seriös och som svar på tråden, har du pengar över som du känner att du inte kommer att sakna tycker jag du skall köpa spelet, då du verkar gilla storyn mycket så borde du bli nöjd med ditt köp

ja då köper jag det gillade storyn väldigt mycket

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gaming86:

ja men du har ju alltid låtit negativ och jag har följt några av dina inlägg så dig lyssnar jag inte på.

Haha fy fan vad fånigt.
Det är som att ogilla alla kritiker för att de inte har samma smak som dig eller ser fel i spel som inte du gör (undviker).

Crysis 2 och 3 har ingen bra story, vart är alcatraz, hur kan prophet leva igen, vart är nomad, vilka är de man arbetar för nu? Får inga förklaringar för någonting i spelet. Utan "Du är Du, gå och döda de och förstör dammen!" Vi får ingen förklaring vilka fienderna är eller varför de gör som de gör.
Allt är run and gun i ca 3 timmar och sedan bryr man sig inte mer om spelet, för man har klarat det och det finns inget replay value. Om man nu inte gillar en dåligt rippad Hunter mode i multiplayer.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Haha fy fan vad fånigt.
Det är som att ogilla alla kritiker för att de inte har samma smak som dig eller ser fel i spel som inte du gör (undviker).

Crysis 2 och 3 har ingen bra story, vart är alcatraz, hur kan prophet leva igen, vart är nomad, vilka är de man arbetar för nu? Får inga förklaringar för någonting i spelet. Utan "Du är Du, gå och döda de och förstör dammen!" Vi får ingen förklaring vilka fienderna är eller varför de gör som de gör.
Allt är run and gun i ca 3 timmar och sedan bryr man sig inte mer om spelet, för man har klarat det och det finns inget replay value. Om man nu inte gillar en dåligt rippad Hunter mode i multiplayer.

HAN kanske tyckte storyn var bra ?, det behöver inte betyda att du MÅSTE gilla den. Om du tycker den är dålig behöver du inte säga det. Likadant som om man inte tycker någons kläder är snygga så behöver man inte säga : F*n vad din tröja är ful.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Haha fy fan vad fånigt.
Det är som att ogilla alla kritiker för att de inte har samma smak som dig eller ser fel i spel som inte du gör (undviker).

Crysis 2 och 3 har ingen bra story, vart är alcatraz, hur kan prophet leva igen, vart är nomad, vilka är de man arbetar för nu? Får inga förklaringar för någonting i spelet. Utan "Du är Du, gå och döda de och förstör dammen!" Vi får ingen förklaring vilka fienderna är eller varför de gör som de gör.
Allt är run and gun i ca 3 timmar och sedan bryr man sig inte mer om spelet, för man har klarat det och det finns inget replay value. Om man nu inte gillar en dåligt rippad Hunter mode i multiplayer.

som jag förstått det hela, när Prophet hittade Alcatraz så var han i princip döende... och eftersom Prophet hade smittats av "Manhattan viruset" så gav han Alcatraz nanosuiten utan under dräkten, alltså låg nanosuiten direkt mot Alcatraz hud och genom symbioten kunde nanosuiten "lappa" ihop Alcatraz tillräckligt så han kunde röra på sig igen, dock fanns fortfarande Prophets medvetande kvar i dräkten och Prophet har alltså använt Alcatraz kropp som en "host" men med sin personlighet i... och för de som undrar hur kan man då se Prophets ansikte i slutet av Crysis 3 så kan man ju ta sig en funderade om hur han kan "cloaka", nanosuiten har blivit mer avancerad genom Ceph teknologin. Claire nämner ju det i spelet när Psycho och Prophet är vid stället där dom "skinnade" Psycho på nanosuiten

står mer om det här: http://crysis.wikia.com/wiki/Crysis_3

samt så kan man läsa här att både Prophet och Alcatraz är "döda"

http://crysis.wikia.com/wiki/Alcatraz

Death date :August 25, 2023 (mind damaged beyond repair, body merged with Prophet's data stored within the nanosuit)

http://crysis.wikia.com/wiki/Prophet

Death date: August 23, 2023, committed suicide with an M12 Nova (personality remained in the Nanosuit and merged with Alcatraz's body)

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Fick det för 300, det kan det nog nästan vara värt...
Ett måste är ju att man ska ha spelat de andra (körde igenom 2an i helgen efter jag sett spoilervideon i 3an).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

HAN kanske tyckte storyn var bra ?, det behöver inte betyda att du MÅSTE gilla den. Om du tycker den är dålig behöver du inte säga det. Likadant som om man inte tycker någons kläder är snygga så behöver man inte säga : F*n vad din tröja är ful.

PRECIS! jag tycker det är roligt vilket fall mesta av allt är att jag älskar grafiken och vapnen men mesta dels är för hur soppas bra grafik det är

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Crysis 3 servrarna är ganska döda. enspelarläget är kort. Spelet är ganska ordentligt kritiserat på my crysis forum.
När det är billigare är det värt att köpa ja. Grafiken är ju jättefin.

Visa signatur

ProcessorIntel core i7 3770 3,40ghz.Moderkort P8z77-V.Grafikort Gtx 1080 FTW.Ram 8gb.Strömkälla 630watt nexus.Hårdskivor 2tb hdd. Samsung 500gb ssd. Adx tangentbord.Box NZXT guardian 921.SkärmmonitorMus Adx

Permalänk
Skrivet av Marreboy:

HAN kanske tyckte storyn var bra ?, det behöver inte betyda att du MÅSTE gilla den. Om du tycker den är dålig behöver du inte säga det. Likadant som om man inte tycker någons kläder är snygga så behöver man inte säga : F*n vad din tröja är ful.

Alla får ju tycka som dom vill, fast det betyder ju inte att det man tycker varken är rätt eller vettigt. Man kan tycka att Beiber är bra, men då är man på sin höjd 15 år eller en idiot. Crysis 3 har ett obefintligt narrativ och en story som beskrivs bäst av Dwightschrute. Crytek kan en sak och en sak enbart, göra snygga spel. Crysis 1 satte uppenbarligen ribban för högt för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeliMastah:

Alla får ju tycka som dom vill, fast det betyder ju inte att det man tycker varken är rätt eller vettigt. Man kan tycka att Beiber är bra, men då är man på sin höjd 15 år eller en idiot. Crysis 3 har ett obefintligt narrativ och en story som beskrivs bäst av Dwightschrute. Crytek kan en sak och en sak enbart, göra snygga spel. Crysis 1 satte uppenbarligen ribban för högt för dom.

Nu har jag inte kört Crysis storyn nog för att uttala mig om vad jag tycker om den men är det något som visar brist på mognad m.m. är det väl snarare att inte acceptera att folk har olika smak? Att du sedan inte anser att t.ex. Bieber är bra det är ju helt upp till din smak men att dra slutsatser om vilka personer som gillar honom och bara för att din smak skiljer sig förringa deras uppfattning samt tala ner om deras karaktär för att på något sätt tro att det gör din högst personliga smak mer universalt korrekt är ju ett felande på din sida inte dem som har skilda åsikter från dig?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag älskade 3an körde igenom 2an precis innan också för att komma ihåg storyn lite bättre ^^ men klart värt! Och grafiken.. oj oj oj vad ögongodis!
Och till dem som inte fattade storyn för att ni rushade igenom det på 4 timmar säger jag bara, tråkigt för er.
Själv körde jag det på 8-9 timmar och njöt varje sekund

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands