callback function jQuery fråga

Permalänk
Musikälskare

callback function jQuery fråga

Tjena!

Funderar på hur man bäst förhindrar att man bygger upp animationer vid klick med toggle() och callback functions i JQ

Som de är nu kör jag .stop(true) men de blir lite buggigt när man spammar klick, hmm

Exempel/kod:

http://nordfoto.se/jq-exp/callback/index.php

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

En genväg är att du disablar knappen, eller dess onclick när animationen startar och sen enablar vid complete. Viktigt att gui visat tydligt att knapp blivit tryckt på. Tänk på att eventuell animation bör ha ett pedagogiskt syfte, samt vara snabb. Testa funktionen på slö dator med ie8 så den inte laggar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ernesto:

En genväg är att du disablar knappen, eller dess onclick när animationen startar och sen enablar vid complete. Viktigt att gui visat tydligt att knapp blivit tryckt på. Tänk på att eventuell animation bör ha ett pedagogiskt syfte, samt vara snabb. Testa funktionen på slö dator med ie8 så den inte laggar

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för ditt svar, ska prova

Sen pimpade jag bara <button> lite snabbt då jag mest ville få callbacks att fungera ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?