Köpråd 2.0 högtalare (budget upp till ca 15-1600)

Permalänk
Medlem

Köpråd 2.0 högtalare (budget upp till ca 15-1600)

Är ute efter ett par 2.0 högtalare för runt tusen spänn och smärtgränsen går på runt 1600. Kan väldigt lite om högtalare men är jävligt trött på det konstanta hummandet från mina nuvarande deltaco högtalare. Skulle ju vara fantastiskt om de kunde matcha ljudkvalitén i mina Sennheiser PC360 men förstår om det inte går med min budget.

Har tittat lite på:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=166671
eller
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=839000

men är som sagt inte kunnig vad gäller högtalare.

Någon med något bra tipps eller förslag?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

kolla Logitech de har ju en uppsjö högtalare till bra pris men kanske inte så många 2.0 system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

kolla Logitech de har ju en uppsjö högtalare till bra pris men kanske inte så många 2.0 system

Logitech gör ren skit när man jämför med riktiga högtalare

Permalänk
Medlem

M-Audio BX5 skulle jag antagligen välja med den budgeten.

Permalänk
Medlem

Dynavoice D-amp + Dynavoice Magic S-4 EX kostar 1295kr med rabatt. Inte hört dom själv men brukar vara ett populärt alternativ i den prisklassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Logitech gör ren skit när man jämför med riktiga högtalare

Ja är ute efter nåt lite riktigare, Logitech känns väldigt gamer/fjortis aktigt vad gäller högtalare imo.

Skrivet av Wh1sp:

M-Audio BX5 skulle jag antagligen välja med den budgeten.

Ser ju intressant ut, hur står de sig mot de jag länkade och vad har de för anslutningar?

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Dynavoice D-amp + Dynavoice Magic S-4 EX kostar 1295kr med rabatt. Inte hört dom själv men brukar vara ett populärt alternativ i den prisklassen

Verkar intressant men vill gärna ha personlig erfarenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Ser ju intressant ut, hur står de sig mot de jag länkade och vad har de för anslutningar?

Anslutningar med mera ser du ju på sidan jag länkade, men såhär ser baksidan ut

XLR och TRS (6.3 mm) med andra ord. Behringer MS40 högtalarna har en bekant till mig, och de är helt hyffsade för sitt pris, jag skulle dock använda hela budgeten. Just BX5'orna har jag inte själv hört, men enligt vad jag läst står de sig hyffsat bra mot de mycket dyrare KRK Rokit 5 som jag haft. Finns många reviews på dem också. 1 2 3. De är ganska populära som datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Anslutningar med mera ser du ju på sidan jag länkade, men såhär ser baksidan ut

https://www.thomann.de/pics/bdb/270907/4748339_800.jpg

XLR och TRS (6.3 mm) med andra ord. Behringer MS40 högtalarna har en bekant till mig, och de är helt hyffsade för sitt pris, jag skulle dock använda hela budgeten. Just BX5'orna har jag inte själv hört, men enligt vad jag läst står de sig hyffsat bra mot de mycket dyrare KRK Rokit 5 som jag haft. Finns många reviews på dem också. 1 2 3. De är ganska populära som datorhögtalare.

Ska nämnas att det behövs en separat volymkontroll för monitorer, typ som den här.

Permalänk
Medlem

För att vara tydlig så är det nya högtalare till datorn jag är ute efter. Jag vill kunna ansluta högtalarna eller eventuella mellansaker till antingen 3,5 mm RCA-jack eller 1 st. Digital S/PDIF-utgång : 1 st. Toslink. Ursäkta min otydlighet. Passar något av det ni länkat ihop med detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

För att vara tydlig så är det nya högtalare till datorn jag är ute efter. Jag vill kunna ansluta högtalarna eller eventuella mellansaker till antingen 3,5 mm RCA-jack eller 1 st. Digital S/PDIF-utgång : 1 st. Toslink. Ursäkta min otydlighet. Passar något av det ni länkat ihop med detta?

Allt som är länkat i tråden passar utmärkt till datorn Studiomonitorerna kommer som sagt behöva en volymkontroll men annars ska det inte vara några problem. Se till att du även har alla kablar som krävs