Permalänk
Medlem

Smal/tunn pump till vattenkylningssystem

Hej, jag skissar lite på ett projekt att vattenkyla min bärbara HP Envy 17" (skräpdator för övrigt), hade tänkt göra en egen radiator av mjukglödgat kopparrör på ovansidan av locket/baksidan av skärmen. Kommer inte ha en vattenbehållare utan nöja mig med det som går runt i systemet så att säga. Söker en riktigt smal pump till detta system, har kollat runt lite men de minsta jag hittar är 4,5cm breda. Pumpen ska kyla en i7@2800mhz samt ett ati radeon 680m. Pumpen bör gå på 12Vdc då jag tänker sno ström ifrån batteriet. Någon som vet vart jag kan hitta en sådan pump?

Permalänk
Medlem

Bara en fråga för mig som inte är insatt.
Hur ska du ha kopparrör på locket av skärmen ifall du ska ha kylning på processorn? Eller sitter allt i skärmen?
Du måste ju då böja allt varje gång du öppnar locket

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag är speciellt insatt heller Nuvarande kylare går ut från vänstra hörnet. Tänkte använda flexibel slang därifrån till baksidan av skärmen med lite marginal så att locket går att öppna och stänga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Bara en fråga för mig som inte är insatt.
Hur ska du ha kopparrör på locket av skärmen ifall du ska ha kylning på processorn? Eller sitter allt i skärmen?
Du måste ju då böja allt varje gång du öppnar locket

Jag misstänker att han kommer ha någon form av böjlig slang i eller utanför gångjärnen.

Häftigt projekt att vattenkyla en laptop! Det gillar vi.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Jag misstänker att han kommer ha någon form av böjlig slang i eller utanför gångjärnen.

Häftigt projekt att vattenkyla en laptop! Det gillar vi.

Lovar att jag ska lägga upp en projekttråd när jag känner mig säker på att jag kan ro ihop det!

Permalänk
Medlem

hmm gör en extern kylning.
sen bara ha snabb kopplingar när du ska dra iväg.

dock får du en liten låda för res/pump,men det var en ide iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hmm gör en extern kylning.
sen bara ha snabb kopplingar när du ska dra iväg.

dock får du en liten låda för res/pump,men det var en ide iaf.

Inte aktuellt men tack iaf Datorn ska vara portabel och vattenkyld!

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/5322234/pump-laing-ddc-12v-ddc-1t

Är 3.8cm hög med original topp, lite lägre än de 4,5 du hittat innan i alla fall om det hjälper.