Dåligt med minne efter man rarat upp filer

Permalänk
Medlem

Dåligt med minne efter man rarat upp filer

Jag har en relativt liten SSD som i princip bara får plats med Windows och lite till, det räcker utmärkt för mig! Dock så är det så att när jag rarar upp filmer osv, dvs spelar upp dom direkt istället för att spara ner filen i min andra stora hårddisk så läggs det alltid in i temp mappen på min SSD vilket gör att jag får fruktansvärt lite minne kvar.

Min fråga är, går det att ändra så tempmappen flyttas till min andra hårddisk iställer så jag slipper sitta med 1gb minne efter man rarat upp en bluerayfilm?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Rara upp den dit du vill ha den istället? Att bara öppna den direkt ifrån .rar gör ju att den automatiskt sparas i din temp mapp...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

halva grejen med en ssd är ju att den är snabb och temp mappen vill du ha så snabbt åtkomlig som möjligt. Har ingen aning om om och isåfall hur man flyttar tempmappen

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Enviroment Variables

Om du kör Windows 7, ändra enhet för variablerna TEMP samt TMP. Standardsökvägen är
%USERPROFILE%\AppData\Local\Temp
%USERPROFILE%\AppData\Local\Temp

Tillvägagångssätt står beskrivet under WORKAROUND i nedanstående artikel

http://support.microsoft.com/kb/889541