Firefox crashar direkt även efter 5 ominstallationer, virus?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006

Firefox crashar direkt även efter 5 ominstallationer, virus?

Allt började med att Tor vägrade starta helt plötsligt. Packade upp Tor på flera olika diskar med samma resultat, när Vidalia har kört igenom och browsern ska öppnas händer ingenting..

Kom då på att jag har FF installerat sedan tidigare (använder chrome), försökte starta det men får Mozilla Crash Reporter direkt. Avinstallerade, starta om datorn och installera FF igen. Samma jävla crash direkt när ja försker starta FF. Kan starta FF i safe mode. Väljer jag "Reset FF" så får jag samma crash.

Så jag tror att jag har fått något virus som gör att jag ej kan ladda firefox.. Vad för program kan jag leta efter virus med? Vad annars kan jag göra för att få FF att funka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Apr 2009

IProva att ta bort mappen C:\Users\ditt användarnamn\AppData\Local\Mozilla. Kan finnas lite gammalt slask där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Om det funkar i safe mode så beror det väl på någon extension eller plugin som jävlas?

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2010

Spara allt först sedan använder du återställningsknappen som finns under hjälp - felsökningsinformation och rensar undan allt skräp. Sedan installerar du dina addons på nytt. Gissar på något med profilen. Profilen går även att radera om du väljer alternativet vid avinstallation.

Antivirus - Avast - uppstartsscanning med högsta nivå på - starta om datorn och Avast letar igenom hela din HD