Satt på ny vattenkylning (H60 V2), Har jag gjort rätt?

Permalänk
Medlem

Satt på ny vattenkylning (H60 V2), Har jag gjort rätt?

Tjena, gjorde en tråd tidigare där jag ville kolla om mina temps var ok men fick inga svar på ett gäng timmar så jag prövade o köra på ''riskorns'' kylpasta klicken som ska va rekomenderat.

Jag tog av kylarn (H60) och torka av allting och kan säga att det var ganska mycket kylpasta. Tvätta bort allt o gjorde allt på nytt. Här är bilder.

Vad tycker ni ser det bra ut? , på sista bilden ser man skillnaden på en ''riskorns'' klick och 2.5 gånger mer kylpasta(före).

Permalänk

Ser bra ut. Tänk på att vattenkylning inte ändrar idle temps mycket men i load hönder det mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det är bra temperaturer, inget att oroa sig över

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Ser bra ut. Tänk på att vattenkylning inte ändrar idle temps mycket men i load hönder det mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Aarå, känns mycket mer stabilare och det märks verkligen i load. hör ingen skillnad på fläkten/pumpen från idle till load, o den är knäpptyst.
Min första vattenkylning jag införskaffar så jag vill bara checka av

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

det är bra temperaturer, inget att oroa sig över

Tack för svar, tar bort den där klumpen i magen när man tänker att det var bortkastade pengar

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Bootup:

Tack för svar, tar bort den där klumpen i magen när man tänker att det var bortkastade pengar

så länge det är under 80 grader så är det bra

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Bootup:

Tack för svar, tar bort den där klumpen i magen när man tänker att det var bortkastade pengar

Aldrig bortkastade pengar med vattenkylning. Dessa tycker jag är jätteroliga att installera! Dags att klocka skiten ur cpun nu tilsl det bara är aska kvar!

Permalänk
Medlem

Idle tempen är som sagt svår att få ner, omöjlig att få ner under rumstemperatur osv.
Men om du upplever höga temperaturer i load också så kan du ju alltid dubbelchecka att pumpen går som den ska. Antar att du kopplat pumpen till CPU_FAN.

EDIT: La inte märkte till "MAX" till höger. Om båda bildernas max är under ungefär samma sysslor så ser det väl skit bra ut