Permalänk
Medlem

Flyga i wow??

Hej! Har just nått level 60 och tog flying master license och köpte en flying mount i stormvind men kan kan inte flyga utan kan bara springa omkring på marken.. Någon som kan berätta vad det är jag inte fattar..? Med vänlig hälsning, davve

Permalänk

Vid lvl60 så kan du endast flyga i Outland, alltså inte i Azeroth eller Kalimdor. För att flyga i de två sistnämnda så krävs level 85 samt att du pungar ut några tusen guld.

Permalänk
Medlem

nää du kan köpa en license i SW för att flyga i mop

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vid lvl60 så kan du endast flyga i Outland, alltså inte i Azeroth eller Kalimdor. För att flyga i de två sistnämnda så krävs level 85 samt att du pungar ut några tusen guld.

Varför ger du ett svar som inte stämmer för fem öre? Han kan visst flyga i Azeroth i lvl 60.

Skillen för att kunna flyga i Azeroth (du kan alltså flyga i Sw, och andra ställen). heter Flight Master's license och kostar inte över 1k, Du kan dessutom köpa den i level 60.

Du måste även ha Artisan riding för att kunna använda flying mounts, vad jag vet iaf.

Permalänk
Skrivet av FisKeN^:

Varför ger du ett svar som inte stämmer för fem öre? Han kan visst flyga i Azeroth i lvl 60.

Skillen för att kunna flyga i Azeroth (du kan alltså flyga i Sw, och andra ställen). heter Flight Master's license och kostar inte över 1k, Du kan dessutom köpa den i level 60.

Du måste även ha Artisan riding för att kunna använda flying mounts, vad jag vet iaf.

Kan hända att jag hade fel. Det jag skrev (tror jag) var det som gällde i cataclysm i alla fall men det kan ju såklart ha ändrats med mop. Jag spelar inte så mycket WoW nu för tiden.

Permalänk
Medlem

jag kan tydligen flyga i outland märkte jag...antar att jag aldrig köpte flying master license! det jag köpte var nånting man behövde för att kunna köpa ett flying mount .. tror jag fattar lite rörigt bara : ) tack för svar

Permalänk
Medlem

På min tid kunde man glömma att flyga i Azeroth.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

De olika rid/flyg skills som finns i wow, kan man läsa om i denna länk.
http://www.wowhead.com/skill=762

Flyga kan man göra från lv60, sedan man köpt "Expert Riding".
Men man kan då bara flyga i Outland.
För att flyga i gamla världen (Stormwind etc), måste man ha skaffat "Flight Master Licens" också.

Sedan när man kommer till Northrend, måste man köpa "Cold weather flying", för att kunna flyga där.

Samma sak sedan i Pandaria zonen, man kan då köpa en licens för att flyga där när man nått lv90.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

vid 58 kan man väl flyga? eller är det om man har köpt flying mount boken från en högre lvl?

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nepp.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Det jag skrev (tror jag) var det som gällde i cataclysm i alla fall men det kan ju såklart ha ändrats med mop.

Nepp.

Skrivet av RaW D Coy:

vid 58 kan man väl flyga? eller är det om man har köpt flying mount boken från en högre lvl?

Om man är en druid så kan man flyga i level 58, annars kan man inte det.

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk
Medlem

man måste ha cataclysm för att flyga i azaroth

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Hej! Har just nått level 60 och tog flying master license och köpte en flying mount i stormvind men kan kan inte flyga utan kan bara springa omkring på marken.. Någon som kan berätta vad det är jag inte fattar..? Med vänlig hälsning, davve

För att kunna flyga I Azeroth (i.e Eastern Kingdoms + Kalimdor) måste du äga licensen för Cataclysm expansionen samt ha införskattat dig i Flight Master's License (Vilket du den sista redan hade gjort).

utan cataclysm kommer du inte kunna flyga i de zonerna, enbart Outland.

Och för er andra så kostar FML (lol på den förkortningen, men jag menar flight master's license) cirka 350-450g beroende på ens reputation med ens egen 'faction'. (i.e Stormwind, Ironforge, Darnassus, Exodar, etc)

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

På min tid kunde man glömma att flyga i Azeroth.

På min tid kunde man inte flyga alls:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av piskopow:

man måste ha cataclysm för att flyga i azaroth

Ja just det. Man måste såklart uppgradera sitt WoW-konto till Cata för att kunna flyga också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

På min tid kunde man inte flyga alls:)

Fanns ju inget annat än flygtaxi

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9