Norton antivirus 2012 fråga ?! Behöver hjälp ?:..Noob !

Permalänk

Norton antivirus 2012 fråga ?! Behöver hjälp ?:..Noob !

hej!
Jag var inne på G2PLAY.NET och hittade Norton AntiVirus 2012 , 2 år licens för 230 kr , inte alls dyrt, men det enda jag sitter och tänker på är..

om man har 2 år licens , räknas licensen från det datum då jag köper den eller räknar man 2012-2013..
eller hur funkar det ?

sen har jag ytterligare en fråga ; tex det är 2012 versionen , och nu finns det 2013 versionen och nästa år kommer 2014 osv ..

Får man nån typ av uppdatering för sin 2012 version ? eller måste man köpa sig 2013 ?

Hoppas ni förstår min tanke gång

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet av nyare Norton men om trenden håller i sig från vad den var för ett par år sen så är Norton något jag inte skulle ta i med tång. AVG är enligt min mening mycket bättre och dessutom gratis, Avast är inte heller så dumt och det betalskydd jag hört bäst saker om är Bitdefender,

Permalänk
Skrivet av Soy_CD:

Har ingen erfarenhet av nyare Norton men om trenden håller i sig från vad den var för ett par år sen så är Norton något jag inte skulle ta i med tång. AVG är enligt min mening mycket bättre och dessutom gratis, Avast är inte heller så dumt och det betalskydd jag hört bäst saker om är Bitdefender,

jaha okej .. hmm..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Licenser brukar gälla från det datum som du aktiverar innan den går ut helt.

Sist jag använde Symantec Norton 360 så fick man gratis uppdatering av själva versionen under tiden som ens licens var aktiv.

Brukar alltid finnas något erbjudande om man redan har programmet så det är kanske värt att kolla upp ifall du nu vill fortsätta använda ditt Symantec Norton.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Soy_CD:

Har ingen erfarenhet av nyare Norton men om trenden håller i sig från vad den var för ett par år sen så är Norton något jag inte skulle ta i med tång. AVG är enligt min mening mycket bättre och dessutom gratis, Avast är inte heller så dumt och det betalskydd jag hört bäst saker om är Bitdefender,

Skrivet av shqiptari:

jaha okej .. hmm..

Skärp dig.

Norton vaddå? Antivirus? 2010 av både NIS och NAV är så mycket bättre. Nåt som inte många förstår än tydligen.

Avast, NIS/NAV och KIS (Kaspersky) rekommenderas.

Tidigare har det varit så att man måste köpa ny licens till varje version, om det blir rabatterat kommer jag inte ihåg, troligen inte.
Nedräkningen räknas från det att du aktiverar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Sist jag använde Symantec Norton 360 så fick man gratis uppdatering av själva versionen under tiden som ens licens var aktiv.

Så är det fortfarande: http://updatecenter.norton.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skärp dig.

Norton vaddå? Antivirus? 2010 av både NIS och NAV är så mycket bättre. Nåt som inte många förstår än tydligen.

Avast, NIS/NAV och KIS (Kaspersky) rekommenderas.

Tidigare har det varit så att man måste köpa ny licens till varje version, om det blir rabatterat kommer jag inte ihåg, troligen inte.
Nedräkningen räknas från det att du aktiverar den.

Ehh, varför ska jag skärpa mig. Uttrycker bara en åsikt och den åsikten var skapad av det faktum att Norton spärrade c:a 10 program i min burk och vägrade att ge dom internetåtkomst. Problemet försvann inte ens när jag avinstallerade Norton utan jag kom då fram till att det hade installerat massa skitapplikationer.