Hack win7 password ... på min egen dator

Permalänk
Medlem

Hack win7 password ... på min egen dator

Ursäkta,

jag sökte på forumet, men kunde inte hitta.

Vilket program föreslår ni ?

Tacksam för ett svar,

sven

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag låter otrevlig.. Men hur är det ens möjligt att missa en kategori som heter "Microsoft Windows" och istället fråga en totalt mjukvarurelaterad sak i en kategori som är 100% överklockning och kylning? Jag blir bara nyfiken.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av sven1122:

Ursäkta,

jag sökte på forumet, men kunde inte hitta.

Vilket program föreslår ni ?

Tacksam för ett svar,

sven

http://www.idg.se/2.1085/1.455409/sa-hackar-du-losenordet-til...

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

Ursäkta Lord jag gjorde misstag !

Skrivet av lord_dubbdäck:

Nu kanske jag låter otrevlig.. Men hur är det ens möjligt att missa en kategori som heter "Microsoft Windows" och istället fråga en totalt mjukvarurelaterad sak i en kategori som är 100% överklockning och kylning? Jag blir bara nyfiken.

ursäkta !

Permalänk
Medlem

Flinken123 tack

Men...

jag har ingen installationsskiva kvar,

hur går jag vidare ?

Permalänk
Inaktiv

Du borde kunna få en ny installationscd från microsoft gratis Finns säkert att ladda ner!

Permalänk
Skrivet av sven1122:

Men...

jag har ingen installationsskiva kvar,

hur går jag vidare ?

Innan kunde man tanka operativsystemen gratis ifrån msdn.microsoft.com, men nu måste man ha en prenumeration lagd på den specifika filen man vill ha hemladdad.. Istället om du vill så finns http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59465.iso vilket är gratis och laglig version, alternativt finns ju nerladdning via torrentz vilket också är helt lagligt, för vill du bara ha kopian tillfälligt i det syftet så är det helt ok och spelar ingen roll varifrån du laddar ner :).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av sven1122:

Men...

jag har ingen installationsskiva kvar,

hur går jag vidare ?

Det behöver du inte. Ultimate Boot CD och liknande låter dig ändra lösenordet. Är det en OEM-maskin lär du ha en återställningsreparation eller möjlighet att beställa en ny återställningsskiva. Ett tips är att bränna ut återställningsskivor om din dator råkar ha sådana, när du väl är inne i Windows igen. Du kan också cracka lösenordet med andra verktyg som gissar sig fram och använder ordlistor för att leta reda på ditt gamla lösenord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sven1122:

Ursäkta,

jag sökte på forumet, men kunde inte hitta.

Vilket program föreslår ni ?

Tacksam för ett svar,

sven

Förstå jag dig rätt om du vill ändra/låsa upp lösenordet på din egen dator? Stämmer det så kan jag tipsa om: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Det finns säkert andra minst lika bra alternativ men länkar till något jag känner till och använder själv på datorer där användare glömt lösenordet på den lokala administratören.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad och en del inlägg raderade*

Jag tog bort inlägg som diskuterade den andra boot-CD:n (inte Ultimate) då den (oss veterligen) innehåller mjukvaror som är piratkopierade/inte licensierade.

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda "sethc" metoden med hjälp av windows startskiva.

Permalänk
Skrivet av demon_speed:

Innan kunde man tanka operativsystemen gratis ifrån msdn.microsoft.com, men nu måste man ha en prenumeration lagd på den specifika filen man vill ha hemladdad.. Istället om du vill så finns http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59465.iso vilket är gratis och laglig version, alternativt finns ju nerladdning via torrentz vilket också är helt lagligt, för vill du bara ha kopian tillfälligt i det syftet så är det helt ok och spelar ingen roll varifrån du laddar ner :).

mycket dåligt tips om torrentz.

myten om att ladda ner en ISO från t.ex PB är laglig är FEL då Microsoft inte tillhandahåller några skivor där.

det är olagligt såvida den inte kommer från en källa godkänd av personen/personerna/företaget med rättigheterna för programvarana och det gäller allt nedladdat.

när antipiratbytan.se kommer upp igen ska jag länka källa. verkar ligga nere just nu.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har för mig att nån sådan här tråd har blivit borttagen innan, bara för att han inte kunde bevisa att det inte var en stulen dator eller nått, men kommer inte ihåg och hitta inget i forumsreglerna så, nu kör vi

1. Gör ett fint linux usb och liveboota ifrån.
2. gå in i disken som windows ligger på och gå in i windows mappen, sedan till system32
3. leta upp filen sethc och döp om den till sethcorg eller nått kul
4. kopiera cmd (som ligger i samma mapp) och lägg på någon annan plats och byt namn på den till sethc.exe
5. starta windows
6. klicka 5 ggr snabbt på shift
7. kommer inte ihåg hur man ändrar lösen via cmd, men google har säkert svar på det.

Detta sätt fungerar och jag har själv gjort detta. du kan även välja att skapa nya konton med detta, utan att logga in.

lycka till och nu hoppas jag att datorn var din och inte nån annans GLHF

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Har för mig att nån sådan här tråd har blivit borttagen innan, bara för att han inte kunde bevisa att det inte var en stulen dator eller nått, men kommer inte ihåg och hitta inget i forumsreglerna så, nu kör vi

1. Gör ett fint linux usb och liveboota ifrån.
2. gå in i disken som windows ligger på och gå in i windows mappen, sedan till system32
3. leta upp filen sethc och döp om den till sethcorg eller nått kul
4. kopiera cmd (som ligger i samma mapp) och lägg på någon annan plats och byt namn på den till sethc.exe
5. starta windows
6. klicka 5 ggr snabbt på shift
7. kommer inte ihåg hur man ändrar lösen via cmd, men google har säkert svar på det.

Detta sätt fungerar och jag har själv gjort detta. du kan även välja att skapa nya konton med detta, utan att logga in.

lycka till och nu hoppas jag att datorn var din och inte nån annans GLHF

Punkt 7 är net user för att få fram namnet på datorn - net user + namn + nytt lösenord + enter
Skriv in det nya lösenordet och så är man inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Punkt 7 är net user för att få fram namnet på datorn - net user + namn + nytt lösenord + enter
Skriv in det nya lösenordet och så är man inne.

så va det ja! satt långt bak i huvudet

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

så va det ja! satt långt bak i huvudet

Så lite. I bland sitter det väldigt långt bak.