Kan inte byta startorb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Kan inte byta startorb

Tjo!

Testat detta vid flera tillfällen men det går verkligen inte.
Har testat med Start orb changer och även med Theme resource changer som tydligen ska sköta det automatisk bara man har rätt mappar, vilket jag har.
Jag har gjort det korrekt efter guider men det går fortfarande inte.

Sist jag försökte detta så gav jag upp och fick använda den fula originalorben. Men nu har jag ny dator med nyinstallerat Windows 7. Går ändå inte.

Några tips? Vill verkligen byta ut startknappen. Tema osv är inga problem dock.

EDIT: Ska testa göra det manuellt via restorator 2007 nu.

CPU: Intel 6600K | CPU kylning: Noctua NH-D15 | GPU: Sapphire Radeon RX 470 Nitro+ | RAM: 16GB Crucial Ballistix Sport 2400MHz | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: 2TB Seagate | Mobo: Asus Z170 Pro Gaming | Nätagg: Be Quiet! Pure Power 9 600W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: Samsung S27F350 + BENQ G2420HD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Bloodfeast:

Tjo!

Har testat med Start orb changer och även med Theme resource changer som tydligen ska sköta det automatisk bara man har rätt mappar, vilket jag har.

Sist jag försökte detta så gav jag upp och fick använda den fula originalorben. Men nu har jag ny dator med nyinstallerat Windows 7. Går ändå inte.

Detta är den jag använder http://www.door2windows.com/windows-7-start-button-changer-ch....
Alltid funkat för mig iallafall. ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Bloodfeast:

Tjo!

Måste ge dig fullkomliga rättigheter för explorer.exe

http://forum.thewindowsclub.com/windows-tips-tutorials-articl...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Provat köra som administratör?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Inga start button/start orb changers fungerar för mig. Har kört som admin.

Håller på med restorator nu som sagt. Hoppas det går

CPU: Intel 6600K | CPU kylning: Noctua NH-D15 | GPU: Sapphire Radeon RX 470 Nitro+ | RAM: 16GB Crucial Ballistix Sport 2400MHz | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: 2TB Seagate | Mobo: Asus Z170 Pro Gaming | Nätagg: Be Quiet! Pure Power 9 600W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: Samsung S27F350 + BENQ G2420HD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av MP-Jan:

Måste ge dig fullkomliga rättigheter för explorer.exe

http://forum.thewindowsclub.com/windows-tips-tutorials-articl...

Gjort precis som det står och ändrat till Admin, men ändå kommer det upp "du måste ha rättigheter från Administrators för att kunna ändra filen" eller nåt sånt.
Jag är ju admin.

EDIT: Jag fick det att fungera!