Vilket grafik kort krävs för att klara av bf3 med maxade inställningar och 60fps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norowner:

problemen är fixade, det som inte är fixade är när dem körs i cf (2kort) och det kommer fixas inom kort tid!

Det är förvissa en review av GTX Titan men jag rekommenderar dig att läsa på: http://techreport.com/review/24381/nvidia-geforce-gtx-titan-r...

Lägg märke till 99th percentile frame time och Time spent beyond 16.7 ms.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Axelind:

Woah,woah, woah... Lossa på slipsknuten, det är bättre att andas... Jag skrev i MITT tycke enbart för att få folk att förstå att det är så jag tycker och det kanske inte må vara så men det är så JAG tycker, dessutom så kör killen 570 SLI så, jo han maxar allt på Ultra... Håller med dig till mycket, men alla har inte 1920x1080, jag körde med en 1600x1050 långt in på 2012...samt att jag känner massa som inte har "Majoritets upplösningen" Så ta't lugnt här, vad bra att du skrev sanningen som majoriteten tycker

"sprid inte osanning" , Don't go all mental on me

Nej. Jag är så innerligt trött på folk som medvetet ska vara jobbiga och hävda saker som är rent felaktiga och som faktiskt spelar roll. Du kan inte hitta på din egen definition av ett ord som redan har en definition. Det heter MAXA för att man har allting på MAX. (Upplösning är en sak, men man MÅSTE specifiera den om man inte pratar om 1920x1080.)

Okej, i MITT tycke betyder Octa-Core att en processor har 2 kärnor. Det är så JAG tycker. Så jag kommer gå runt och hävda att en Octa-Core inte räcker för att spela BF3.

I MITT tycke betyder FPS strategispel. Så JAG tycker att LoL, HoN och SC2 är FPS-spel.

I MITT tycke betyder smartphone "en mobiltelefon som har färgskärm". Så JAG tycker att Nokia 3510i och Sony Ericsson C902 är smartphones.

Tycker du det är rimligt?

"dessutom så kör killen 570 SLI så, jo han maxar allt på Ultra..."

Visa mig var jag överhuvudtaget har nämnt någonting om "killen" (vem det nu är du menar) eller 570 SLI eller att någon speciell person maxar eller inte maxar BF3.

Återigen: MAN KAN INTE "MAXA ALLT PÅ ULTRA". Jag har redan skrivit den generella definitionen av "maxa". Gå tillbaka dit och läs om du inte förstod första gången.

Ja, alla har inte 1920x1080, men man måste ha någon standardupplösning att utgå från. Du är fri att skriva att du maxar BF3 i 1680x1050, men du kan INTE säga att du "maxar BF3" och mena i 1680x1050 utan att specifiera upplösningen. Annars maxar i stort sett alla grafikkort alla spel, för man kanske menar i 1x1. Förstå orimligheten!

"Don't go all mental on me ;)"
Sprid inte förvirring och felaktigheter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Nej. Jag är så innerligt trött på folk som medvetet ska vara jobbiga och hävda saker som är rent felaktiga och som faktiskt spelar roll. Du kan inte hitta på din egen definition av ett ord som redan har en definition. Det heter MAXA för att man har allting på MAX. (Upplösning är en sak, men man MÅSTE specifiera den om man inte pratar om 1920x1080.)

Okej, i MITT tycke betyder Octa-Core att en processor har 2 kärnor. Det är så JAG tycker. Så jag kommer gå runt och hävda att en Octa-Core inte räcker för att spela BF3.

I MITT tycke betyder FPS strategispel. Så JAG tycker att LoL, HoN och SC2 är FPS-spel.

I MITT tycke betyder smartphone "en mobiltelefon som har färgskärm". Så JAG tycker att Nokia 3510i och Sony Ericsson C902 är smartphones.

Tycker du det är rimligt?

"dessutom så kör killen 570 SLI så, jo han maxar allt på Ultra..."

Visa mig var jag överhuvudtaget har nämnt någonting om "killen" (vem det nu är du menar) eller 570 SLI eller att någon speciell person maxar eller inte maxar BF3.

Återigen: MAN KAN INTE "MAXA ALLT PÅ ULTRA". Jag har redan skrivit den generella definitionen av "maxa". Gå tillbaka dit och läs om du inte förstod första gången.

Ja, alla har inte 1920x1080, men man måste ha någon standardupplösning att utgå från. Du är fri att skriva att du maxar BF3 i 1680x1050, men du kan INTE säga att du "maxar BF3" och mena i 1680x1050 utan att specifiera upplösningen. Annars maxar i stort sett alla grafikkort alla spel, för man kanske menar i 1x1. Förstå orimligheten!

"Don't go all mental on me ;)"
Sprid inte förvirring och felaktigheter.

Orkade inte ens läsa hela din roman här, men du har rätt, bra du vinner, du har rätt, jag har världens influensa och håller på att dö så jag orkar inte tjata om sånt här när jag kan försöka ha lite kul om jag inte har så mycket tid kvar, ha det bra

Permalänk
Medlem

kör 7970 på high. alltid 60fps.

kan säkert gå upp till ultra men jag föredrar att istället med 100% säkerhet att jag har 60fps helatiden

Skrivet av HurMycket:

rage och lingonvecka

oy oy, chilla ner lite hörru. det finns andra saker som ingen tar upp med som bakgrunds applikationer som segar ner eller speedar upp.
radeonPRO tex?
osv.

sluta vara så jävla känslig

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Orkade inte ens läsa hela din roman här, men du har rätt, bra du vinner, du har rätt, jag har världens influensa och håller på att dö så jag orkar inte tjata om sånt här när jag kan försöka ha lite kul om jag inte har så mycket tid kvar, ha det bra

Riktigt omoget att komma med en sån kommentar för att du får lite kritik, hålla med om man du har fel skulle tjänat sig bättre i mina ögon...

OnT: håller nog med om att ett 7970 är ett av dom prisvärdaste valen.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chrisragnar:

Märks ingen skillnad på high och ultra btw.

Klart man gör, det är ju gigantisk skillnad med rätt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Riktigt omoget att komma med en sån kommentar för att du får lite kritik, hålla med om man du har fel skulle tjänat sig bättre i mina ögon...

OnT: håller nog med om att ett 7970 är ett av dom prisvärdaste valen.

Jag sa ju det, "du har rätt, du vinner, du har rätt" det finns rätt och fel och i detta fallet hade HurMycket rätt och då hade ju inte jag rätt? Eftersom att det finns rätt och fel, så drar jag mig tillbaka och erkänner att jag hade fel...Jag har förstått att jag hade fel och du behöver inte kalla mig omogen, jag talar bara sanning. Good day to you.

Permalänk

Jag kör ultra 1080p med ett 7970, v-sync på och är väldigt stabilt på 60 fps, nån gång i bland dippar det ner till 57,58,59 fps.
Kör på 1125mhz.
Jag säger att ett överklockat 7970 kan maxa bf3 på ultra.

Edit: Sista raden ändrar jag till-
Jag säger att ett överklockat 7970 ger en mycket angenäm spelupplevelse i bf3 på ultra, så sticker det inte så mycket i ögonen på vissa

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Jag sa ju det, "du har rätt, du vinner, du har rätt" det finns rätt och fel och i detta fallet hade HurMycket rätt och då hade ju inte jag rätt? Eftersom att det finns rätt och fel, så drar jag mig tillbaka och erkänner att jag hade fel...Jag har förstått att jag hade fel och du behöver inte kalla mig omogen, jag talar bara sanning. Good day to you.

bra, det lät bättre good day to you too!

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

SNÄLLA. Sprid inte osanning!

Man kan maxa i olika upplösningar, men anger man inte upplösning är det 1920x1080 som räknas.

Man kan SJÄLVKLART INTE "maxa High". Det är samma sak som att säga "Jag kör på Ultra på High". Det är mer motsägelsefullt än själva definitionen av "motsägelsefullt".

Max betyder "det maximala". Att "maxa BF3" betyder således att datorn klarar BF3 med ALLA inställningar på deras MAXIMALA värden. (I BF3 råkar detta även vara samma sak som preseten Ultra.)

Definitionen av "klara" är att konstant uppnå 60 fps. Det beror på att 1) standarduppdateringsfrekvensen på skärmar är 60 Hz och 2) det är vad de flesta upplever som laggfritt och fullt spelbart.

Upplösningen som man ska utgå ifrån är 1920x1080, eftersom det är vad den absoluta majoriteten har på sina skärmar. Menar man en annan upplösning måste man specifiera det.
Precis det här jag menade med att maxa
Alltså: Att "maxa" betyder att man spelar i 1920x1080 med ALLA inställningar på DET HÖGSTA MÖJLIGA och konstant uppnår 60 fps.

Hitta inte på egna definitioner. Det blir förvirrande och kan i värsta fall leda till att någon köper ett grafikkort i tron att det ska maxa Spel X och sedan blir besviken för att det inte alls gör det.

Precis det här jag menade

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Jag maxar allt på LOW.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nivius:

oy oy, chilla ner lite hörru. det finns andra saker som ingen tar upp med som bakgrunds applikationer som segar ner eller speedar upp.
radeonPRO tex?
osv.

sluta vara så jävla känslig

Men VA? HUR kan du blanda in "bakgrunds applikationer som segar ner eller speedar upp"? Jag har BARA pratat om definitionen av att maxa. Det har INGENTING att göra med några "bakgrunds applikationer".

Det handlar inte om att "vara så jävla känslig". Det handlar om att jag har tröttnat totalt på när folk hittar på egna, felaktiga definitioner och använder dessa.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Men VA? HUR kan du blanda in "bakgrunds applikationer som segar ner eller speedar upp"? Jag har BARA pratat om definitionen av att maxa. Det har INGENTING att göra med några "bakgrunds applikationer".

Det handlar inte om att "vara så jävla känslig". Det handlar om att jag har tröttnat totalt på när folk hittar på egna, felaktiga definitioner och använder dessa.

Är på din sida, fan det värsta jag vet när folk på ett barnsligt sätt bort-förklarar saker med att "men JAG tycker så" , "JAG kallar det så" o.s.v. om saker som redan har klara definitioner.

Permalänk

Men kommer det inom en snar framtid typ ca 3-6månader ett nytt grafikkort för ca 4k som presterar bättre än 7970 eller gtx680 och kommer dom 2 korten att gå ner i pris?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Men kommer det inom en snar framtid typ ca 3-6månader ett nytt grafikkort för ca 4k som presterar bättre än 7970 eller gtx680 och kommer dom 2 korten att gå ner i pris?

Dem går ner i pris för varje vecka, netonnet har xfx 7970 för 2790..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Ska vi göra klart att "maxa" är Full AA,1080p, allt annat så högt det går och då få ut 60fps MINIMUM. Titan är väl enda singel-gpu i dagsläget som skulle ha en chans att klara det.

I övrigt säger jag:7970. Prisvärt kort som utpresterar 680 för 1,5K mindre.

Fast nu är ju 680 inte 1500kr dyrare.

http://www.pricerunner.se/sp/7970.html
http://www.pricerunner.se/cl/37/Grafikkort?other_hits=29%3A68...

Och sen så utpresterar inte 7970 680 heller. Majoriteten titlar stämmer nog, men inte alla.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Jag maxar BF3 i 2560x1440 <3

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Jag maxar BF3 i 2560x1440 <3

skulla gärna vilja ha ett 690 men det är lite för dyrt för mig

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag maxar ice climber på nintendo.

Permalänk

"Max" är en förkortning av ordet "Maximal" som betyder - Högsta el. största möjliga. <-- Punkt!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Gör som varje riktigt man med hår på bröstet. Köpt två. Två är alltid bättre.

"Vill du ha en eller 2 skivor bacon på burgaren".

Den jäveln som svarar 1 får aldrig mer äta hamburgare.

Om jag skulle få för mig avtt vara så knasig att jag körde på en skärm i 1920x1080 skulle jag nog få en miljard FPS. Två är bättre. Precis som bacon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Dock är det ju en lösrykt definition baserat på vad en del folk här inne anser, det logiska sättet är att det är de högsta inställningarna och just nu anses 1920 x 1080 vara standard upplösningen men det är inget satt i sten.
Att flippa när andra tolkar det olika eller så gynnar ingen, man kan påtala vad man själv menar med det och föra lugn diskussion.

On topic:
Det beror ju inte bara på GPU, BF3 är ju ganska krävande av CPU med som jag förstått det?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrisragnar:

Märks ingen skillnad på high och ultra btw.

Jo, det gör det. Speciellt 4x msaa.

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

670 kan du kör ultra på 1920x

Jag får fps drops ibland på ultra. Droppar i och för sig bara till 50 som mest men det är inte att maxxa enligt sweclockers standard. Har en i7 950 processor så den borde inte flaska.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Enligt http://www.anandtech.com/bench/Product/618?vs=598 är 7970 bättre än gtx 670 i nästan allt förutom i bf3, varför är det så?

Förmodligen visar de siffror från äldre drivare, AMD har haft rejäla ökningar i grafikprestanda med drivaruppdateringar

Permalänk
Skrivet av Malawie:

Tror det är kylningen som bygger på priset lite, Och att man slipper ha CF med ett ares

Ares II är CF på 1 kort, varför är de så många som tror att dubbel GPU kort inte är CF/SLI bara för att de är 1 kort istället för 2????

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Eller jo, ja, det ÄR ju crossfire, men jag syftade mest på ett kort
Grov e-penis med det kortet, ja!

Skrivet av Erik.Tilosius:

Ares II är CF på 1 kort, varför är de så många som tror att dubbel GPU kort inte är CF/SLI bara för att de är 1 kort istället för 2????

Jag syftade på att det bara var ett kort och skrev det lite klumpigt, men förklarade mig i senare inlägg

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Avstängd

För det första så är all ultra helt meningslöst om du vill kunna se fiender bra. Allt blir så "bloomigt" vilket många andra nämner. Däremot är ska man ha AF 16x, sedan 4xmsaa för att få så lite jaggies så möjligt, vilket gör att du kan se fiender och fordon på långt håll och urskilja dem från bakgrunden. Man ska sedan har post processing på low eller off för att få bort det "jobbiga filtret". Däremot ska man ha mesh quality ultra, och texture quality ultra. Ska du köra crossfire t.ex. 7950 eller 7970 i bf3 multiplayer så borde du ha din processor på minst 4.5Ghz för att få bra prestanda. Annars räcker ett 7970 alla dagar i veckan.

Ares II är waste of cash, köp två vanliga 7970, gigabyte 7970OC, de är bra och är lite klockade fån fabriken. Spelar man på 1080p är det knappt någon mening att ha två 7970 eller liknande, då de med all sannolikhet kommer begränsas av cpu i den upplösningen.

Permalänk
Skrivet av Az1337:

För det första så är all ultra helt meningslöst om du vill kunna se fiender bra. Allt blir så "bloomigt" vilket många andra nämner. Däremot är ska man ha AF 16x, sedan 4xmsaa för att få så lite jaggies så möjligt, vilket gör att du kan se fiender och fordon på långt håll och urskilja dem från bakgrunden. Man ska sedan har post processing på low eller off för att få bort det "jobbiga filtret". Däremot ska man ha mesh quality ultra, och texture quality ultra. Ska du köra crossfire t.ex. 7950 eller 7970 i bf3 multiplayer så borde du ha din processor på minst 4.5Ghz för att få bra prestanda. Annars räcker ett 7970 alla dagar i veckan.

Ares II är waste of cash, köp två vanliga 7970, gigabyte 7970OC, de är bra och är lite klockade fån fabriken. Spelar man på 1080p är det knappt någon mening att ha två 7970 eller liknande, då de med all sannolikhet kommer begränsas av cpu i den upplösningen.

så en amd phenom II x4 @ 3,2 ghz skulle flaska 7970 cf ganska hårt?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Det, eller Fraps.

Fraps kan man ju till och med benchmarka med!