Permalänk
Medlem

ArmA III alpha

Tjena jag tänkte på att köpa arma 3 alphan men undrar bara om det är värt 399Kr Eller inte. Och från vad jag såg så fick man bara med Betan och inte själva spelet när det kommer ut, Ni får säga till mej om jag har fel. Tack

Visa signatur

Grafik kort>_nVidia GeForce GTX670
Processor>_Intel Core i5 3570K
RAM-minne>_Corsair Vengeance 16384MB
Hårddisk>_1000 gb 7200RPM) (moderkort>_Gigabyte GA-Z77-DS3H
chassi>_CoolerMaster HAF 922) (nätaggregat>_CoolerMaster GX - 650Watt

Permalänk
Skrivet av Hackex78:

Tjena jag tänkte på att köpa arma 3 alphan men undrar bara om det är värt 399Kr Eller inte. Och från vad jag såg så fick man bara med Betan och inte själva spelet när det kommer ut, Ni får säga till mej om jag har fel. Tack

Det kostar inte 399. Det är billigare har jag för mig. Och jo du får spelet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hackex78:

Tjena jag tänkte på att köpa arma 3 alphan men undrar bara om det är värt 399Kr Eller inte. Och från vad jag såg så fick man bara med Betan och inte själva spelet när det kommer ut, Ni får säga till mej om jag har fel. Tack

Med tanke på mycket buggar det finns när ARMA2 släpptes är det knappast värt pengarna. ARMA3 är ju planerat att släppas i September senast och det är ju inte länge dit direkt.

Permalänk
Medlem

priserna varierar ju, med billigaste versionen för 220kr eller något liknande, för fulla spelet + alpha/beta invites dvs. vid slutet av dagen är det nog upp till dig om det är värt det eller inte

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

ca 200kr for alpha. Man köper inte alphan man förbokar arma III och får genom det tillgång till alpha och beta.
http://www.arma3.com/buy?#arma_supporter

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Självklart att du ska köpa det!

Permalänk
Medlem

Okej tack ska tänka på om jag ska köpa det eller inte.

Visa signatur

Grafik kort>_nVidia GeForce GTX670
Processor>_Intel Core i5 3570K
RAM-minne>_Corsair Vengeance 16384MB
Hårddisk>_1000 gb 7200RPM) (moderkort>_Gigabyte GA-Z77-DS3H
chassi>_CoolerMaster HAF 922) (nätaggregat>_CoolerMaster GX - 650Watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackex78:

Okej tack ska tänka på om jag ska köpa det eller inte.

Hade du tänkt köpa det sen ändå så är det lika bra köpa det nu.

Under alphan kommer spelet kosta 24.99 euro, under betan 34.99 euro och releasen kostar 44.99 euro.
Så du sparar 20 euro om du förbokar under alphan.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Hade du tänkt köpa det sen ändå så är det lika bra köpa det nu.

Under alphan kommer spelet kosta 24.99 euro, under betan 34.99 euro och releasen kostar 44.99 euro.
Så du sparar 20 euro om du förbokar under alphan.

kostar det 24.99 även om jag köper alphan samma dag som det släpps?

Visa signatur

Grafik kort>_nVidia GeForce GTX670
Processor>_Intel Core i5 3570K
RAM-minne>_Corsair Vengeance 16384MB
Hårddisk>_1000 gb 7200RPM) (moderkort>_Gigabyte GA-Z77-DS3H
chassi>_CoolerMaster HAF 922) (nätaggregat>_CoolerMaster GX - 650Watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackex78:

kostar det 24.99 även om jag köper alphan samma dag som det släpps?

De kommer kosta 24.99 från imorgon tills betan kommer.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

De kommer kosta 24.99 från imorgon tills betan kommer.

Aha okej tror jag ska köpa det eftersom arma 2 var ett ganska bra spel plus att det e så billigt

Visa signatur

Grafik kort>_nVidia GeForce GTX670
Processor>_Intel Core i5 3570K
RAM-minne>_Corsair Vengeance 16384MB
Hårddisk>_1000 gb 7200RPM) (moderkort>_Gigabyte GA-Z77-DS3H
chassi>_CoolerMaster HAF 922) (nätaggregat>_CoolerMaster GX - 650Watt

Permalänk
Medlem

Ska nog köpa det

Permalänk
Medlem

Självklart ni ska köpa det!

250 :- för alpha, beta OCH spelet. Med Invites

Blir ju dubbelt så dyrt om man väntar, så varför inte. Är ju inte så att man inte kommer få uppdateringarna senare

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Fast jag ska nog köpa supporter edition bara for skojs skull

Visa signatur

Grafik kort>_nVidia GeForce GTX670
Processor>_Intel Core i5 3570K
RAM-minne>_Corsair Vengeance 16384MB
Hårddisk>_1000 gb 7200RPM) (moderkort>_Gigabyte GA-Z77-DS3H
chassi>_CoolerMaster HAF 922) (nätaggregat>_CoolerMaster GX - 650Watt

Permalänk
Medlem

För tusan gör det inte! Har alla glömt bort hur det gick med förbokningarna av Aliens/SwTOR mfl? Det lönar sig icke att förköpa ett spel då man köper grisen i säcken. Finns inget positivt med det. Ja förutom att vara "först" och spela sönder ett spel och samtidigt få uppleva alpha/beta

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

För tusan gör det inte! Har alla glömt bort hur det gick med förbokningarna av Aliens/SwTOR mfl? Det lönar sig icke att förköpa ett spel då man köper grisen i säcken. Finns inget positivt med det. Ja förutom att vara "först" och spela sönder ett spel och samtidigt få uppleva alpha/beta

Jo, men detta är ARMA liksom. Dessutom blir det billigast så. Vill man vara säker, kan man vänta nån dag och kolla på videor och läsa recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

För tusan gör det inte! Har alla glömt bort hur det gick med förbokningarna av Aliens/SwTOR mfl? Det lönar sig icke att förköpa ett spel då man köper grisen i säcken. Finns inget positivt med det. Ja förutom att vara "först" och spela sönder ett spel och samtidigt få uppleva alpha/beta

lol, skillnaden är att personerna bakom senaste Aliens är inkompetenta idioter t.ex.

Bohemia kan man lita på, du sparar 200kr, du får tillgång till både alpha och beta så du kan hjälpa till att göra spelet bättre inför release

Finns absolut ingen anledning att inte köpa

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

lol, skillnaden är att personerna bakom senaste Aliens är inkompetenta idioter t.ex.

Bohemia kan man lita på, du sparar 200kr, du får tillgång till både alpha och beta så du kan hjälpa till att göra spelet bättre inför release

Finns absolut ingen anledning att inte köpa

Lol. Misstänker att du har köpt arma3 alpha då du annars inte skulle ha skrivit att man kan lita på Bohemia
Finns massor av anledningar till att inte köpa ett spel fortfarande är i alpha. Särskilt med tanke på hur Arma/arma2 såg ut det första året efter släppet (bugg efter bugg efter bugg). Och speciellt med tanke på hur det har sett ut tidigare med förköp av "hypeade" spel. Men köp du grisen i säcken. Jag kommer avvakta och njuta av allt gnäll som kommer komma med realsen. Att sitta och nöta alpha/beta lir är även något som jag aldrig kommer betala för. Jag har varit med om ganska många alpha/beta i mmos och när slutprodukten är klar så är jag redan trött på spelet

Skrivet av nicoliani:

Jo, men detta är ARMA liksom. Dessutom blir det billigast så. Vill man vara säker, kan man vänta nån dag och kolla på videor och läsa recensioner.

Jag är lika taggad på spelet som näste man
Och av ren princip köper jag inte spel innan jag har läst recensioner. De

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Lol. Misstänker att du har köpt arma3 alpha då du annars inte skulle ha skrivit att man kan lita på Bohemia
Finns massor av anledningar till att inte köpa ett spel fortfarande är i alpha. Särskilt med tanke på hur Arma/arma2 såg ut det första året efter släppet (bugg efter bugg efter bugg). Och speciellt med tanke på hur det har sett ut tidigare med förköp av "hypeade" spel. Men köp du grisen i säcken. Jag kommer avvakta och njuta av allt gnäll som kommer komma med realsen.

Och av ren princip köper jag inte spel innan jag har läst recensioner.

Går inte o köpa ännu, märks att du har koll.

Varför nämner du "ett spel", denna tråd handlar inte om "ett spel", den handlar om ArmA 3.

"hypeade", "realsen"

ArmA 2 är ett unikt spel, finns inget o jämföra med, det är bokstavligen talat det bästa militär simulator spelet som finns, och spelet har varit ute i snart 4 år, deras changelog är nog en av dom längsta som finns, men du tror ändå alltså på allvar att ArmA 3 kan bli sämre än ArmA 2? Hoppet mellan ArmA 1 och ArmA 2 var större än mellan ArmA 2 och ArmA 3, ännu mindre risk för strul, dessutom är spelet Steam Exklusivt, patchandes kommer vara mycket enklare och smidigare, DX10/11 stöd only, spelet är i princip ett nedbantat ArmA 2, fast allt är förbättrat

Att dom säljer spelet för ynka 25 Euro är mind blowing, detta är ett av dom få spelen som faktiskt är värt pengarna, jag skulle utan tvekan betala 1000kr för det, så mycket är det värt, så för mig blir det utan tvekan att köpa Supporters Edition, får ArmA X (Alla ArmA spel) och ev framtida DLC's m.m.

Jag kan dock förstå "grisen i säcken", men kom inte o försök övertala oss som lirat datorspel i 15 år vad som är bäst, jag kan nästan se på ett screenshot vilken motor spelet kör, räcker med att jag ser 5 sekunder in-game gameplay för att veta om det är bra eller inte, har man kört tusentals datorspel så får man koll på sånt här, för dom som faktiskt lirat ArmA 2 så är ArmA 3 ett givet köp, end of story.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Går inte o köpa ännu, märks att du har koll.
Varför nämner du "ett spel", denna tråd handlar inte om "ett spel", den handlar om ArmA 3.

Med tanke på hur du varvar igång på att jag inte rekommenderar att betala för en alpha så trodde jag att du hade köpte det och blev ledsen över att jag rekommenderade det.

Skrivet av zhrooms:

ArmA 2 är ett unikt spel, finns inget o jämföra med, det är bokstavligen talat det bästa militär simulator spelet som finns, och spelet har varit ute i snart 4 år, deras changelog är nog en av dom längsta som finns, men du tror ändå alltså på allvar att ArmA 3 kan bli sämre än ArmA 2? Hoppet mellan ArmA 1 och ArmA 2 var större än mellan ArmA 2 och ArmA 3, ännu mindre risk för strul, dessutom är spelet Steam Exklusivt, patchandes kommer vara mycket enklare och smidigare, DX10/11 stöd only, spelet är i princip ett nedbantat ArmA 2, fast allt är förbättrat

Gullig hyllning till ett släppt spel. Men nu pratar vi om Arma III som inte är släppt och därmed spelar det ingen som helst roll hur bra de tidigare spelen har varit. Det som j u s t nu produceras kan vara hur dåligt somt helst. Vi kan inte veta, enbart gissa. Och om du gissar på att spelet är bra och kommer köpa det utan att ha läst recensioner, go for it. Men det är ett väldigt dumt sätt att konsumera.
Och gissa en gång varför ArmA II har världens längsta lista. Kanske för att spelet var ospelbart när det släpptes. Men det kan du berätta som har spelat i massor av år.

Skrivet av zhrooms:

Att dom säljer spelet för ynka 25 Euro är mind blowing, detta är ett av dom få spelen som faktiskt är värt pengarna, jag skulle utan tvekan betala 1000kr för det, så mycket är det värt, så för mig blir det utan tvekan att köpa Supporters Edition, får ArmA X (Alla ArmA spel) och ev framtida DLC's m.m.

"mind blowing".. du var då lätt imponerad. Och du kommer säkert kunna köpa en delux variant med en sunking plastfigur för 1000kr, var inte orolig för att du inte kommer kunna spendera pengar på spelet.

Skrivet av zhrooms:

Jag kan dock förstå "grisen i säcken", men kom inte o försök övertala oss som lirat datorspel i 15 år vad som är bäst, jag kan nästan se på ett screenshot vilken motor spelet kör, räcker med att jag ser 5 sekunder in-game gameplay för att veta om det är bra eller inte, har man kört tusentals datorspel så får man koll på sånt här, för dom som faktiskt lirat ArmA 2 så är ArmA 3 ett givet köp, end of story.

Imponerande att du har spelat datorspel i 15 år och ändå hänger du på låset för att kunna betala för en alpha/beta. Mind blowing.
De som har lirat ArmA 2 bör följa ArmA 3 utvecklingen med intresse. Att det är ett givet köp är det inte eftersom utvecklare har en förmåga att schabla bort sig. End of story
Och vad känslig du är. välkommen till ett forum där man byter åsikter.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Med tanke på hur du varvar igång på att jag inte rekommenderar att betala för en alpha så trodde jag att du hade köpte det och blev ledsen över att jag rekommenderade det.

Gullig hyllning till ett släppt spel. Men nu pratar vi om Arma III som inte är släppt och därmed spelar det ingen som helst roll hur bra de tidigare spelen har varit. Det som j u s t nu produceras kan vara hur dåligt somt helst. Vi kan inte veta, enbart gissa. Och om du gissar på att spelet är bra och kommer köpa det utan att ha läst recensioner, go for it. Men det är ett väldigt dumt sätt att konsumera.
Och gissa en gång varför ArmA II har världens längsta lista. Kanske för att spelet var ospelbart när det släpptes. Men det kan du berätta som har spelat i massor av år.

"mind blowing".. du var då lätt imponerad. Och du kommer säkert kunna köpa en delux variant med en sunking plastfigur för 1000kr, var inte orolig för att du inte kommer kunna spendera pengar på spelet.

Imponerande att du har spelat datorspel i 15 år och ändå hänger du på låset för att kunna betala för en alpha/beta. Mind blowing.
De som har lirat ArmA 2 bör följa ArmA 3 utvecklingen med intresse. Att det är ett givet köp är det inte eftersom utvecklare har en förmåga att schabla bort sig. End of story
Och vad känslig du är. välkommen till ett forum där man byter åsikter.

I lol'd, man betalar fortfarande inte för en Alpha, hur dom tidigare spelen ser ut spelar extremt stor roll, generellt sätt kan det vara smådumt o köpa utan att ha läst recensioner, men jag vet redan det mesta om ArmA 3 så jag behöver ingen recension för att veta ungefär hur spelet kommer bli, "mind blowing" har ingenting med "imponera" att göra, att du tror jag skulle spendera 1000kr på en plastfigur lol, sånna dumheter lämnar jag åt dig.

Känns som du är extra "emot" att förhandsboka, har du möjligtvis själv blivit blåst genom att ha betalat för ett par spel som du inte har haft någon koll på?

Att betala för en Alpha/Beta kan man diskutera, men på sättet du skriver så säger du i princip att betalar man för DayZ Alpha är man en total idiot, typ över 1 miljon har betalat för ArmA 2 endast för att få Access till DayZ Alpha, dvs alla dom är enligt dig "idioter". Jag betalar för datorspel så att jag kan spela dom, får jag tillgång till Alpha/Beta i priset hur är det negativt? Jag kan spela en del av spelet tidigare, dessutom som sagt så betalar man inte ens för Alpha/Beta fortfarande, du pre-orderar spelet bara

Har du någonssin hört talas om uttrycket "Educated Guess"?

"Utvecklare har en förmåga att schabla bort sig".. i vissa sällsynta fall så händer det ja, inte i detta fallet, _allt_ pekar på motsatsen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Nu sätter jag väl säkerligen igång en dålig trend, men någon vänlig själ som införskaffat spelet som känner att de inte riktigt behöver alla sina invites och kan dela med sig av en imorgon?

Har spelat en hel del Arrowhead i alla fall, och vore intressant att ta sig en titt på det ArmA 3 erbjuder innan man slänger pengar på Bohemia. Är lite för tveksam för att ha en "Shut up and take my money"-approach än.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Nu sätter jag väl säkerligen igång en dålig trend, men någon vänlig själ som införskaffat spelet som känner att de inte riktigt behöver alla sina invites och kan dela med sig av en imorgon?

Har spelat en hel del Arrowhead i alla fall, och vore intressant att ta sig en titt på det ArmA 3 erbjuder innan man slänger pengar på Bohemia. Är lite för tveksam för att ha en "Shut up and take my money"-approach än.

Jag kan nog dela med mig av en. Tänk dock på att du då får alpha lite och du kan inte pröva mulitplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

I lol'd, man betalar fortfarande inte för en Alpha, hur dom tidigare spelen ser ut spelar extremt stor roll, generellt sätt kan det vara smådumt o köpa utan att ha läst recensioner, men jag vet redan det mesta om ArmA 3 så jag behöver ingen recension för att veta ungefär hur spelet kommer bli, "mind blowing" har ingenting med "imponera" att göra, att du tror jag skulle spendera 1000kr på en plastfigur lol, sånna dumheter lämnar jag åt dig.

Men rofl, du betalar för Alpha. Det är därför du får delta i den. Du förstår att i andra spel som är i alpha/beta där du inte behöver betala för att få vara med och buggtesta. Men det visste du säkert. Och angående plastfigurer. Det är du som är villig att betala 1000kr för ett spel. När det gäller sådana prissummor brukar man få en liten plastfigur. Så nej, det är du som är den köparen. Jag

Skrivet av zhrooms:

Känns som du är extra "emot" att förhandsboka, har du möjligtvis själv blivit blåst genom att ha betalat för ett par spel som du inte har haft någon koll på?

Nope. Fel gissat. Men utifrån vad du har skrivit här - att du är villig att betala 1000 sek för ett spel som kostar betydligt mindre - betyder troligen att du har blivit blåst. Troligen utan att inse det själv.

Skrivet av zhrooms:

Att betala för en Alpha/Beta kan man diskutera, men på sättet du skriver så säger du i princip att betalar man för DayZ Alpha är man en total idiot, typ över 1 miljon har betalat för ArmA 2 endast för att få Access till DayZ Alpha, dvs alla dom är enligt dig "idioter". Jag betalar för datorspel så att jag kan spela dom, får jag tillgång till Alpha/Beta i priset hur är det negativt? Jag kan spela en del av spelet tidigare, dessutom som sagt så betalar man inte ens för Alpha/Beta fortfarande, du pre-orderar spelet bara.

Nu sitter du och gaggar om saker som jag inte ens har nämnt. Schysst att argumentera med sig själv. Och angående DayZ. Du får två fullvärdiga spel (som är typ bäst enligt ditt eget utsago) så hur du får ihop din argumentation här är enbart lulz. Men fortsätt du är snälla du. Det här var riktigt spännande att se, någon självpwnar sig själv i sitt försvar av sitt favvospel.

Skrivet av zhrooms:

"Utvecklare har en förmåga att schabla bort sig".. i vissa sällsynta fall så händer det ja, inte i detta fallet, _allt_ pekar på motsatsen

Fortsätt köp i blindo. Att uppmuntra utvecklare till att få betalt innan jobbet är färdigställt är enbart kontraproduktivt. Och nej, det här inte samma sak som kickstarter trenden.
Edit: och köp du ArmA 3 trots att både Arma 1 och 2 var i princip ospelbara innan de hade patchas klart. Otroligt. att du kan sitta och förespråka att man ska köpa ett spel i blindo från just det här spelbolaget med dess historik. Det är enbart dumt. Och nej, spelen är bra. De vara bara i bedrövligt skick ett bra tag efter släpp.

och ser man på. det delas ut nycklar verkar det som. Ja då får jag tillgång till Alpha utan att köpa grisen i säcken. Trevligt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Nu sitter du och gaggar om saker som jag inte ens har nämnt. Schysst att argumentera med sig själv. Och angående DayZ. Du får två fullvärdiga spel (som är typ bäst enligt ditt eget utsago) så hur du får ihop din argumentation här är enbart lulz. Men fortsätt du är snälla du. Det här var riktigt spännande att se, någon självpwnar sig själv i sitt försvar av sitt favvospel.

Det han menar är att massor av folk är villiga att betala för arma II när dom bara är ute efter DayZ som är en alpha och därmed betalar de för en alpha.

Angående att du menar att man betalar för alphan kan man se på många olika sätt men den vettigaste är just att man förbokar spelet och får tillgång till alphan och betan på köpet. Ett väldigt extremt sätt att se på det men som ändå måste anses korrekt är att man betalar -20 eurp för alphan och betan då det är det man tjänar om man köper spelet nu.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskarone:

Det han menar är att massor av folk är villiga att betala för arma II när dom bara är ute efter DayZ som är en alpha och därmed betalar de för en alpha.

Angående att du menar att man betalar för alphan kan man se på många olika sätt men den vettigaste är just att man förbokar spelet och får tillgång till alphan och betan på köpet. Ett väldigt extremt sätt att se på det men som ändå måste anses korrekt är att man betalar -20 eurp för alphan och betan då det är det man tjänar om man köper spelet nu.

Förstår vad han menar. Det jag ifrågasätter är hans sätt att argumentera mot åsikter som jag inte riktigt står för samtidigt som han motsäger sig själv samtidigt. Han bygger ett halmstrå samtidigt som han argumenterar mot sig själv samtidigt som han påstår att jag idiotförklarar en miljon spelare. Väldigt konstigt.

Och visst tjänar man på att köpa spelet nu. Men om man följer prisindex på spel så sjunker de i pris väldigt snabbt. Och risken att göra en Aliens i relation till att köpa ett ej färdigutvecklat spel, få tillgång till Alpha gratis (vet inte om det det stämmer då jag har inte möjlighet att kolla upp det, men i den här tråden så verkar det delas ut nycklar) och samtidigt inte gynna en konstig affärsmodell gör det dumt att köpa Arma 3 alpha.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Förstår vad han menar. Det jag ifrågasätter är hans sätt att argumentera mot åsikter som jag inte riktigt står för samtidigt som han motsäger sig själv samtidigt. Han bygger ett halmstrå samtidigt som han argumenterar mot sig själv samtidigt som han påstår att jag idiotförklarar en miljon spelare. Väldigt konstigt.

Och visst tjänar man på att köpa spelet nu. Men om man följer prisindex på spel så sjunker de i pris väldigt snabbt. Och risken att göra en Aliens i relation till att köpa ett ej färdigutvecklat spel, få tillgång till Alpha gratis (vet inte om det det stämmer då jag har inte möjlighet att kolla upp det, men i den här tråden så verkar det delas ut nycklar) och samtidigt inte gynna en konstig affärsmodell gör det dumt att köpa Arma 3 alpha.

Tjaa jag vet inte riktigt. Har inget speciell anknytning till arma spelen men antar att om man tycker väldigt mycket om de tidigare spelen så är det värt att chansa på att trean kommer bli bra, särskilt när det inte handlar om mycket pengar. Kommer ihåg innan halo 3 släpptes så köpte jag crackdown nästan bara för att man fick med halo 3 betan och det ångrar jag inte alls, dock var jag ohämmat taggad och älskade det tidigare spelen och läst nyheter om spelet varje dag tills realesen, så om jag skulle känna lika dant för arma så skulle jag inte tveka en sekund.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Men rofl, du betalar för Alpha. Det är därför du får delta i den. Du förstår att i andra spel som är i alpha/beta där du inte behöver betala för att få vara med och buggtesta. Men det visste du säkert. Och angående plastfigurer. Det är du som är villig att betala 1000kr för ett spel. När det gäller sådana prissummor brukar man få en liten plastfigur. Så nej, det är du som är den köparen.

Skrivet av astrob0y:

Nope. Fel gissat. Men utifrån vad du har skrivit här - att du är villig att betala 1000 sek för ett spel som kostar betydligt mindre - betyder troligen att du har blivit blåst. Troligen utan att inse det själv.

Får man ju dock diskutera, vad exakt det är man betalar för, "betalar" du 25 Euro imorgon så får du tillgång till Alphan, samtidigt som du får Betan och hela spelet när det är klart, betyder det att "Du betalar för Alphan" är korrekt? Kan lika gärna kalla det en vanlig pre-order med early access t.ex.

Det är väl självklart att jag är villig att betala 1000kr för ett spel jag kommer spela hundratals, kanske till och med tusentals timmar? Det jag menar är att det är värt pengarna obviously, till skillnad mot t.ex. dagens konsolspel som släpps för 600kr, är ett dåligt konsolspel värt 600kr, då är ArmA 3 till PC värt typ 3000kr i jämförelse, men dom säljer det för drygt 200kr därav "mind blowing"

Skrivet av astrob0y:

Nu sitter du och gaggar om saker som jag inte ens har nämnt. Schysst att argumentera med sig själv. Och angående DayZ. Du får två fullvärdiga spel (som är typ bäst enligt ditt eget utsago) så hur du får ihop din argumentation här är enbart lulz. Men fortsätt du är snälla du. Det här var riktigt spännande att se, någon självpwnar sig själv i sitt försvar av sitt favvospel.

Detsamma, roligt att se någon som inte kan tänka själv.

Skrivet av astrob0y:

Fortsätt köp i blindo. Att uppmuntra utvecklare till att få betalt innan jobbet är färdigställt är enbart kontraproduktivt. Och nej, det här inte samma sak som kickstarter trenden.

Att du fortfarande inte förstår att jag inte köper i blindo, tänker du i blindo eller?

Skrivet av astrob0y:

Och köp du ArmA 3 trots att både Arma 1 och 2 var i princip ospelbara innan de hade patchas klart. Otroligt. att du kan sitta och förespråka att man ska köpa ett spel i blindo från just det här spelbolaget med dess historik. Det är enbart dumt. Och nej, spelen är bra. De vara bara i bedrövligt skick ett bra tag efter släpp.

"Blindo", "Historik", "Dumt", "Ospelbara", "Bedrövligt skick"

Det är löjligt hur lite koll du har, de flesta på SweClockers kommer köpa detta utan att tveka en sekund, för dom vet vad ArmA 2 är och exakt vad dom kan förvänta sig av uppföljaren, inte nog med det så börjar Alphan imorgon, spelet släpps om ett halvår, spelet kommer patchas något fruktansvärt i ett halvår från och med imorgon, kommer inte bli i närheten lika buggigt som ArmA 2 någonssin var, ArmA 3 är MER än ett SÄKERT köp, finns ingen jävla "Gris" så långt ögat når, alla som kan tänka själva ser det tydligt och lägger pengarna.

Gå och ta ditt "Gris" snack i någon speltråd som det faktiskt passar in i, där folk betalar 600kr för ett spel som inte släppts som det endast finns en gameplay trailer på 2 minuter på, med ett okänt företag bakom, det är idioti. Men i denna tråd vet vi exakt vad vi betalar för.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

och ser man på. det delas ut nycklar verkar det som. Ja då får jag tillgång till Alpha utan att köpa grisen i säcken. Trevligt.

Visst kan du också få en nyckel men som jag nämnde innan så får man alpha lite vilket inte ger tillgång till multiplayer. Det viktigaste i ArmA enligt mig.

Skrivet av astrob0y:

Och visst tjänar man på att köpa spelet nu. Men om man följer prisindex på spel så sjunker de i pris väldigt snabbt. Och risken att göra en Aliens i relation till att köpa ett ej färdigutvecklat spel, få tillgång till Alpha gratis (vet inte om det det stämmer då jag har inte möjlighet att kolla upp det, men i den här tråden så verkar det delas ut nycklar) och samtidigt inte gynna en konstig affärsmodell gör det dumt att köpa Arma 3 alpha.

Det har du rätt i. Vill du vänta några månader efter release och kanske få spelet till ett så lågt pris som 24.99EUR som man betalar om man förköper.

Jag håller med om att förköp oftast är dumt men jag är så sjukt taggad på ArmA 3 så att jag gör ett undantag. Jag skäms lite för det, men bara lite. Om mitt tidiga deltagande leder till att communityt snickrar ihop bra material innan släpp så är jag nöjd.

Förköp är dumt då man givetvis kan få ett spel som är total crap, men egentligen mest för att i de flesta fallen får man på sin höjd något skitonödigt vapen vid förköp, eller någon sunkig map. Förköper jag ArmA 3 så får jag tillgång till alfa, beta och den slutgiltliga versionen för cirkus halva det slutgiltliga priset vid släpp. För vissa är det en dålig deal, för andra är det en bra deal. Jag tycker det är en extremt bra deal om man jämför med andra förköpsmodeller.

Permalänk

astrob0y verkar ha missat hela poängen med Alphan. BIS är väl medvetna om deras rykte vad gäller buggiga releaser, och det är ju just därför som dom ger sin community en chans att hjälpa till med testningen denna gången. Att kräva en förbokning av spelet för att få tillgång till Alphan är snarare ett sätt att undvika bandwagoneers som inte bryr sig om syftet med det hela (Känner du dig träffad?).

De som har förtroende för BIS blir däremot erbjudna en riktigt bra deal för det fulla spelet och/eller framtida DLC's, samtidigt som dom får vara med att hjälpa till med den slutgiltiga fasen i utvecklingen för att i slutändan få en så bra produkt som möjligt. Så det är väl klart att det lönar sig? Jag förväntar mig inte ett perfekt spel i höst, men Arma är inte ett spel i mängden som får 2 patchar innan utvecklarna överger det, utan det kommer utvecklas och förbättras under en lång tid framöver, precis som tidigare titlar. BIS är väldigt pålitliga på denna punkten.

Att jämföra Arma med Aliens måste vara bland det mest patetiska jag läst. Jämför spelens utveckling och bakgrund så finner du inga som helst likheter.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro