Permalänk
Entusiast

DayZ till Arma 3?

Är det bekräftat att något DayZ kommer till Arma III? Förlåt om det redan har sagts men orkar inte läsa igenom allting, hoppas ni förstår det

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Det är inte bekräftat. DayZ kommer vara standalone dvs ett eget spel baserat på en "ny" motor som kallats ArmA Engine 2.5, vad jag minns. Rätta mig om jag har fel någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Men rofl, du betalar för Alpha. Det är därför du får delta i den. Du förstår att i andra spel som är i alpha/beta där du inte behöver betala för att få vara med och buggtesta..

Nej man betalar inte för alphan. Köper man spelet så får man tillgång till alphan och betan. Helt olika saker från det du försöker säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Nej man betalar inte för alphan. Köper man spelet så får man tillgång till alphan och betan. Helt olika saker från det du försöker säga.

Taget från http://www.arma3.com/alpha/briefing

How do I join the Arma 3 Alpha?
You can join the Arma 3 Alpha by purchasing the Arma 3 Alpha (€ 24,99), Arma 3 Digital Deluxe Edition (€ 39,99), or Arma 3 Supporter Edition (€ 69,99). All of these give access to the Alpha, the Beta and the final game.

Du betalar för att få vara med i en alpha version av ett spel.Du betalar för att bugtesta ett spel. Helt värdelöst. Sen att man får det slutgiltiga spelet är trevligt. Om det kommer ut q3 2013, om det nu kommer ut över huvudtaget dvs. Det har ju blivit framskjutit tidigare

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Taget från http://www.arma3.com/alpha/briefing

How do I join the Arma 3 Alpha?
You can join the Arma 3 Alpha by purchasing the Arma 3 Alpha (€ 24,99), Arma 3 Digital Deluxe Edition (€ 39,99), or Arma 3 Supporter Edition (€ 69,99). All of these give access to the Alpha, the Beta and the final game.

Du betalar för att få vara med i en alpha version av ett spel.Du betalar för att bugtesta ett spel. Helt värdelöst. Sen att man får det slutgiltiga spelet är trevligt. Om det kommer ut q3 2013, om det nu kommer ut över huvudtaget dvs. Det har ju blivit framskjutit tidigare

Man köper spelet och alphan är en bonus.
Man köper inte alphan och spelet är en bonus...

Är som att förboka vilket spel som helst. Bara att man får bonus och vara med i alphan och betan

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Kan inte spela online. Får "connection failed" hela tiden......något förslag på åtgärd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Man köper spelet och alphan är en bonus.
Man köper inte alphan och spelet är en bonus...

Är som att förboka vilket spel som helst. Bara att man får bonus och vara med i alphan och betan

Japp. Det står så på sidan och i citatet jag kopierade. Bra att vi är överens.
Läs länken nedan så förstår du bättre mitt problem med den här typen av konsumtion. http://kotaku.com/5909105/stop-preordering-video-games-please

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Fast du kan ju bli invitad till Alphan, men de flesta har ingen lust att vänta på en invite.

Permalänk
Medlem

Jag har lite svårt att förstå problemet med att betala för en produkt som inte är helt färdig, jag ser hellre att spelutvecklarna utvecklar spelet i samklang med vad communityn önskar än som förr när man släppte ett "färdigt" spel som ofta var rätt obalanserat men som inte patchades ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Är det bekräftat att något DayZ kommer till Arma III? Förlåt om det redan har sagts men orkar inte läsa igenom allting, hoppas ni förstår det

Skrivet av smoker1984:

Det är inte bekräftat. DayZ kommer vara standalone dvs ett eget spel baserat på en "ny" motor som kallats ArmA Engine 2.5, vad jag minns. Rätta mig om jag har fel någon

DayZ Mod kan mycket väl komma till ArmA 3 även om inte DayZ Standalone kör ArmA 3.

Permalänk
Skrivet av Murer:

DayZ Mod kan mycket väl komma till ArmA 3 även om inte DayZ Standalone kör ArmA 3.

Hoppas på det för jag går då fan inte tillbaka till arma2 motorn när jag nu väl har fått smaka på den himmelska Real Virtuality 3 motorn!

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Jämför 40€ mot 25€. Det ena är 15€ högre, dvs. 60% högre pris, och inkluderar då Operation Flashpoint under namnet "Cold War Crisis" som just nu går på 2€ vid löspris. För 15€ extra får du alltså spelet som kostar 2€ löst, tillsammans med lite soundtracks, förmodligen några mp3-filer, en vektorgrafisk bildfil för kartan och en guide till hur du spelar. Okänt hur tjockt dokumentet blir, men jag gissar att det blir en *.pdf med lite bilder på hur du optimalt utnyttjar din terräng. Jag kan verkligen inte se det ekonomiska värdet i denna prisökning. Ställer du det vidare till alternativet 70€ där du får alla framtida DLC's så kanske det kommer att bli värt det, givet att de tänker släppa en shit-load med avgiftsbelagda DLC's.

Alla alternativ till överpris ger naturligtvis extra mycket pengar till deras verksamhet, men vill du analysera prisvärdheten i vad du får per betald valutaenhet så rekommenderar jag verkligen alphan som ger dig både beta och fullspel för enkla 25€. Den valde jag idag

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

I och för sig är jag beredd att hålla med om att det är trist att allt fler spel som säljs nu för tiden, faktiskt är helt ofärdiga. Jag tycker emellertid inte att det är någonting fult i affärsmodellen för ArmA 3. Där erbjuds du att få vara med på alphan mot betalning. Det är sant att "förhandsbokning av beta och fullversion" är att ingå en risk, med tanke på att alla kan gå i konkurs plötsligt så att t.o.m. betan kanske blir helt avstyrd och avtalet i krasch. Och den risken gäller självklart oavsett hur säker man är på att BI är ett trovärdigt företag med resurser att avsluta projektet. Deras trovärdighet bara reducerar risken, men tillintetgör den ej. Men man gör det ju otroligt tydligt att det inte är i fullversion ännu. Värre vore om de släppte slutversionen redan idag och behövde följa upp den med hundra patchar för att åtgärda alla fel som kommer upp. De gör det glasklart att produkten du får ha tills vidare inte är den slutgiltiga, men att den kommer vid release.

Jag tycker också att det finns många utvecklare som borde få ett ordentligt ryck i örat, och en uppläxning om hur man gör och inte gör, men jag ser Verkligen inga fel i att sälja ut alphan med löfte om beta och fullversion till ett lägre pris än det förväntade priset för fullversionen.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Köpte arma 3 för 25 euro. Det stod att man skulle få 3 st invites med det. Var/hur hittar man dessa?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Japp. Det står så på sidan och i citatet jag kopierade. Bra att vi är överens.
Läs länken nedan så förstår du bättre mitt problem med den här typen av konsumtion. http://kotaku.com/5909105/stop-preordering-video-games-please

Har du köpt alphan?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Köpte arma 3 för 25 euro. Det stod att man skulle få 3 st invites med det. Var/hur hittar man dessa?

Invites är inte ute än, taget från Steam store: 3 Alpha Lite Invites (not yet available) – Introduce your friends to Arma 3 by inviting them to the free invite-only Arma 3 Alpha Lite (available from March 14, 2013 until June 18, 2013).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Är det bekräftat att något DayZ kommer till Arma III? Förlåt om det redan har sagts men orkar inte läsa igenom allting, hoppas ni förstår det

Det ska släppas som ett eget spel om du inte redan förstått det av de andra.

Är det bara jag som har väldigt dålig fps i multiplayer?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

För tusan gör det inte! Har alla glömt bort hur det gick med förbokningarna av Aliens/SwTOR mfl? Det lönar sig icke att förköpa ett spel då man köper grisen i säcken. Finns inget positivt med det. Ja förutom att vara "först" och spela sönder ett spel och samtidigt få uppleva alpha/beta

200 spänn är ju ingenting att få prova beta och alpha och få spelet sen är ju värt.

Permalänk
Medlem

EDIT: Gör så här istället

För att se bilderna i 2560x1440 så finns de här också (Alla blev tydligen inte det pga imgur komprimerade bildena)

PS. Det ser ännu bättre ut egentligen, men bilderna togs av steam applikation som gör lite komprimering den också, tyckte vissa av bilderna såg lite gryniga ut.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Invites är inte ute än, taget från Steam store: 3 Alpha Lite Invites (not yet available) – Introduce your friends to Arma 3 by inviting them to the free invite-only Arma 3 Alpha Lite (available from March 14, 2013 until June 18, 2013).

Okej, tack för infon!
---

Sitter och spelar lite multiplayer i denna videon:

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

när tar alphan slut? antar att den tar slut den 18e juni för precis alla?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

200 spänn är ju ingenting att få prova beta och alpha och få spelet sen är ju värt.

Det spelar egentligen ingen roll vad summan är. Jag håller med om att 200 spänn är en strunt summa för ett spel. Problemet för mig är att spelföretag tar betalt för något som är i planerings/utvecklings fasen. De tar betalt för något som kan vara vad som helst. Det är ett fult sätt som inte bör uppmuntras. Därav min originalpost. Om Arma3 hade varit ett projekt från kickstarter så skulle jag inte ha något problem då det står klart och tydligt vad förutsättningarna är. Nu är det väldigt luddigt. Vet någon ens om man får tillbaka pengarna om BIS går i konkurs (och för att vara tydlig mot sådana som Blackbird så skriver jag nu inte att BIS ska gå i konkurs utan det är en enkel fråga)?
Att pröva spelet gör man inte via alpha/beta. Det görs i demos. Man bugtestar spelet i alpha, man skickar in det man upplever som galet i spelet till utvecklarna så att de kan ta ställning till vad de ska göra.

Och för att återigen visa på problemet med att förköpa så kan man enbart se hur det går för de som har förköpt sim city 5. Verkar vara stora problem för dem att använda en produkt som de har betalat för...http://www.sweclockers.com/nyhet/16662-katastroflansering-for... Stödja sån typ av affärsmodell. Nej tack.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det spelar egentligen ingen roll vad summan är. Jag håller med om att 200 spänn är en strunt summa för ett spel. Problemet för mig är att spelföretag tar betalt för något som är i planerings/utvecklings fasen. De tar betalt för något som kan vara vad som helst. Det är ett fult sätt som inte bör uppmuntras. Därav min originalpost. Om Arma3 hade varit ett projekt från kickstarter så skulle jag inte ha något problem då det står klart och tydligt vad förutsättningarna är. Nu är det väldigt luddigt. Vet någon ens om man får tillbaka pengarna om BIS går i konkurs (och för att vara tydlig mot sådana som Blackbird så skriver jag nu inte att BIS ska gå i konkurs utan det är en enkel fråga)?
Att pröva spelet gör man inte via alpha/beta. Det görs i demos. Man bugtestar spelet i alpha, man skickar in det man upplever som galet i spelet till utvecklarna så att de kan ta ställning till vad de ska göra.

Och för att återigen visa på problemet med att förköpa så kan man enbart se hur det går för de som har förköpt sim city 5. Verkar vara stora problem för dem att använda en produkt som de har betalat för...http://www.sweclockers.com/nyhet/16662-katastroflansering-for... Stödja sån typ av affärsmodell. Nej tack.

Man får ju tänka lite också.
Vilka är det som släpper Sim City 5? EA.
Vilka är det som släpper ARMA 3? Bohemia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Man får ju tänka lite också.
Vilka är det som släpper Sim City 5? EA.
Vilka är det som släpper ARMA 3? Bohemia.

Suck, ja man bör tänka också. Vad menar du är skillnaden mellan de två företagen. Menar du att BIS servar är så mycket bättre att de kommer hålla oavsett vad som händer?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Jag har ett GTX580, i5 750, 4GBram och en SSD, det flyter inte på så bra för mig. Först var det inställt på auto detect (mix mellan high-very high) sedan bytte jag till very high, då går det lite bättre känns det som, ställde ner AA till 2 och lite annat.
Men får väl ca 20fps när man kollar in mot ön och runt 60 annars, grafikkortet används till ca 30% när fps sjunker.
Går väldigt segt när det är AI och grejer runt om. Någon som får liknande fps?

Permalänk
Skrivet av sjuhundratjugo:

Jag har ett GTX580, i5 750, 4GBram och en SSD, det flyter inte på så bra för mig. Först var det inställt på auto detect (mix mellan high-very high) sedan bytte jag till very high, då går det lite bättre känns det som, ställde ner AA till 2 och lite annat.
Men får väl ca 20fps när man kollar in mot ön och runt 60 annars, grafikkortet används till ca 30% när fps sjunker.
Går väldigt segt när det är AI och grejer runt om. Någon som får liknande fps?

Testa dra ner Draw distance en bit. Märkt att jag får bättre FPS i SP än i MP också.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Spelet flyter daligt for mig nar det blir haftiga strider med manga spelare. Ar det processorn som inte hanger med da?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

…på en del dumheter. Håll diskussionen på en vettig nivå, utan personangrepp. Se diverse punkter under §1 i reglerna. Anmäl inlägg som ni anser bryter mot reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Spelet flyter daligt for mig nar det blir haftiga strider med manga spelare. Ar det processorn som inte hanger med da?

Ja, högst troligt. Dra upp något program som visar cpu-användning medans du spelar och se efter. Notera dock att det brukar stanna runt 50-70%.

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Det råkar inte finnas någon här som har koll på script? Vi skulle behöva hjälp med en "life" server till arma 3. Vi har också kod från en tidigare server från arma 2.

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |