Behöver jag codec?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Behöver jag codec?

Tjo!

Ny installation av Win 7 och ser nu eftersläpningar eller vad man ska kalla det på youtube. Även sett det i VLC.
Alltså om något rör sig i sidled så blir det som streck i bilden. Försökt söka på google om detta men jag har ingen aning om vad problemet heter på engelska.

Är det någon codec jag behöver eller är det några inställningar för grafikkortet jag kan fixa så detta försvinner?
Är det V-sync? Isf var hittar jag det? Se sign för vilket kort jag har.

Tack!

CPU: Intel 6600K | CPU kylning: Noctua NH-D15 | GPU: Sapphire Radeon RX 470 Nitro+ | RAM: 16GB Crucial Ballistix Sport 2400MHz | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: 2TB Seagate | Mobo: Asus Z170 Pro Gaming | Nätagg: Be Quiet! Pure Power 9 600W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: Samsung S27F350 + BENQ G2420HD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

Ghosting?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Rådström:

Ghosting?

Detta är något annat. Hade det inte på förra datorn (samma skärm).
Ser inget via Splash EX PRO när jag kollar på filmer t.ex. Youtube som det är värst på.

EDIT: Det verkar helt enkelt som att det har med inspelningen av klippet att göra. Det händer nämligen inte med alla klipp på youtube.
Så det finns väl inget att göra åt då

CPU: Intel 6600K | CPU kylning: Noctua NH-D15 | GPU: Sapphire Radeon RX 470 Nitro+ | RAM: 16GB Crucial Ballistix Sport 2400MHz | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: 2TB Seagate | Mobo: Asus Z170 Pro Gaming | Nätagg: Be Quiet! Pure Power 9 600W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: Samsung S27F350 + BENQ G2420HD |