Canal Digital lurade på mig extra bindningstid vid viloperiod

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Canal Digital lurade på mig extra bindningstid vid viloperiod

När du tröttnat på alla reklamfinansierade kanaler som denna operatör tillhandahåller via familjepaketet och tillslut ringer för att säga upp abonnemanget, gå då inte på att få det vilande på 6 månader som dom kommer att föreslå. Det som händer är att efter denna period kommer du att få betala för ytterligare 6 månader i stället för 3 som det annars hade varit.

Se även till att få alla muntliga avtal via telefon utskrivna på mejl och läs igenom dessa grundligt för dom håller ej vad dom lovar. T.ex. beställer du ett depositionskort, blir du lovad att abonnemanget avslutas och du får betala 800 kr plus fakturaavg. Sen har du plötsligt att betala både för ett abonnemang samt ett depositionskort som du kan vara helt utan egentligen, för om du köper en box för ca 3-400 kr så får du dessa kanaler via en sådan box. Dessutom behöver man ingen kort till sagem hd-box som såldes av dem tidigare (boxarna med alla buggar) med ingång för vanlig antenn, denna box tar emot marksänd tv utan kort. Så vad man ska ha kort till kan man fundera över. Det är så klart bra för dem för då får dom behålla dig som kund dessutom står de dem fritt att byta ut ditt depositionskort när dom behagar. Du får då betala 200 kr för detta.

Som sagt, se upp med detta företag! Tänk efter innan du avtalar ett abonnemang på t.ex. alla dessa reklamkanaler som erbjuds i familjepaketet. Om du ändå känner för att sponsra denna operatör, se då till att få på pränt via mail, vad ni kommit överens om. När du senare läser igenom detta avtal, har du rätt att häva avtalet inom 14 dagar!
För säkerhets skull se till att även denna rättighet om hävande, finns med i avtalet som skickas till dig.

Tänk också på att detta företag ej går att kontakta via mail. Du är alltså tvungen att sitta i telefonkö
varenda gång du ringer till dem. Ange aldrig ditt personnr. när du slussas via deras telefonsystem, för dom kommer ändå att fråga efter ditt person eller abonnemangsnr! Ta alltid minst 30 min i anspråk vid kontakter med dem, om det inte gäller köp, för då går det mycket fort!
Troligtvis kommer du att ”råka” kopplas bort om du anger att du vill säga upp ditt abbonemang, ber dom dej dröja och det blir tyst i luren kan du räkna med att du har blivit bortkopplad!
Beväpna dig med ett stort tålamod innan du kontaktar denna oseriösa operatör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

De är luriga som fan. Varje gång morsan skulle avbeställa så hade hon tecknat för ett nytt "bättre" erbjudande med massa bindningstid istället. Hon satt med massa skit länge som hon inte behövde. Man skulle tagit sig tid att göra allt åt henne. :/

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Eftersom du enbart verkar ha registrerat dig för att vädra ditt missnöje om ett företag får jag be dig att läsa igenom våra regler för forumdelen och skicka en sakligt formulerad rubrik till mig, så låser jag upp tråden igen.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/972938-regl...

*Tråd låst*

Edit: Upplåst