Samsung lanserar Galaxy S4 den 14 mars

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar Galaxy S4 den 14 mars

Samsung skickar ut inbjudningar till vad som allt att döma är lanseringen av mobiltelefonen Galaxy S4, som går av stapeln den 14 mars i New York.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Njae, det blir nog inget vidare.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Är denna också gjord för människor? mehehehe.

Permalänk

Samsung har inte gått och blitt roliga, nej.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Aluminium?

Permalänk
Medlem

Bara funktionerna är bra så skiter jag i om den är i plast. Denna nästan sexuella fixering vid att allt skall vara i glas/metall är lite läskig faktiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vad vore en samsung telefon utan massa plast

Skrivet av acckee:

Aluminium?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Har en känsla för att den kommer blir dyyyyr!

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

Underbar timing, har precis börjat kolla på nya telefoner )))

Permalänk

Är den lika plastig som tidigare Galaxy S mobilerna så blir det en HTC One

Permalänk
Inaktiv

"Åttakärnig processor" lär ju innebära 4 cortex a15 + 4 cortex a7, där bara 4 kärnor kan vara aktiva samtidigt enligt ARMs koncept big.LITTLE. Det kanske borde stå i artikeln

Permalänk
Skäggig legend

Jag vill verkligen se att standarden i premium segmentet kommer består av aluminium, glas eller liknande i framtiden - annars är det illa tycker jag.

Storleken? Det ska finnas en stor valmöjlighet, men börjar bli galet.... Jag minns när Nokia 8210 fanns.. Liten och cool!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Suck lurarna blir så stora nu för tiden, återgick från SGS3 till SGS(1) pga att luren är så stor.

Give the small smartphones some luv Samsung!

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Intressant, och kanske 5" Blir bra det till att titta på SVT. Det är ju därför man köper en mobil idag

Skrivet av XHI:

Jag minns när Nokia 8210 fanns.. Liten och cool!

http://didriksson.files.wordpress.com/2010/01/nokia8210.jpg

Absolut! hade en sån i Silver, men jag gillade mer Sony Ericssons W890i lite mer uppgraderade variant... små i storlekarna.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

intressant fast jag behåller nog min SGS3 ett tag till

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Slump?

Är det en slump att ungen heter Maxwell? Några reflektioner?

http://www.vizworld.com/2011/01/nvidia-maxwell-gpu-arm-cpu-20...

Länk
Visa signatur

Undvik människor.

Permalänk

ahhh Nokia 8210! Kan faktiskt tänka mig att ha en sådan lur nu med. Eller en T28.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

Samsungs plast är det som gjort att de håller bra. Måste finnas flexibilitet. För mycket aluminium och alla smällar vidarebefordras rakt in i glaset och i skärmen.

Men om ryktet om att det ska bli en LCD-skärm stämmer så vet jag inte riktigt om den är så intressant för mig. Jag har blivit bortskämd med oled, det är viktigare än upplösning för mig.

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller denna sjuka fixering vid aluminium och glas. Visst är det mysigt och ser fint ut med glas, men det är ofta löjligt känsligt. Lika med aluminium, nog för att det är en metall, men aluminium är faktiskt väldigt mjukt i förhållande mot många andra material. Höghållfastål hade varit fräckt

Mycket fin med ny Samsung, även fast jag hade hoppats på en som var mellan s2 och s3 i storlek :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Åtta kärnor i 1.8 GHz?! Seriöst, är Samsungs mål att bygga en mobil server, eller vad är det frågan om?
Kan inte riktigt begripa vilken app som någonsin kräver så mycket kraft. Det verkar ju inte ens finnas nämnvärt stöd för fyra kärnor ännu.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Förstår inte heller denna sjuka fixering vid aluminium och glas. Visst är det mysigt och ser fint ut med glas, men det är ofta löjligt känsligt. Lika med aluminium, nog för att det är en metall, men aluminium är faktiskt väldigt mjukt i förhållande mot många andra material. Höghållfastål hade varit fräckt

Mycket fin med ny Samsung, även fast jag hade hoppats på en som var mellan s2 och s3 i storlek :/

Skickades från m.sweclockers.com

Grejen är ju att det väger lite i förhållande till andra material också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Åtta kärnor i 1.8 GHz?! Seriöst, är Samsungs mål att bygga en mobil server, eller vad är det frågan om?
Kan inte riktigt begripa vilken app som någonsin kräver så mycket kraft. Det verkar ju inte ens finnas nämnvärt stöd för fyra kärnor ännu.

Det är ingen riktig 8 kärnig processor, den har en Cortex-A15 (4 kärnor) och en Cortex-A7 (4 kärnor) som den växlar mellan beroende på hur mycket prestanda som behövs. Det krävs betydligt mindre kisel att implementera en Cortex-A7, så är därför de lyckas klämma in 8 kärnor.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av '[¿:

Gangster;13292318']http://didriksson.files.wordpress.com/2010/01/nokia8210.jpg

ahhh Nokia 8210! Kan faktiskt tänka mig att ha en sådan lur nu med. Eller en T28.

Med en så extremt sexig super baounta antenn, det gillar vi! Morr..

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Åtta kärnor i 1.8 GHz?! Seriöst, är Samsungs mål att bygga en mobil server, eller vad är det frågan om?
Kan inte riktigt begripa vilken app som någonsin kräver så mycket kraft. Det verkar ju inte ens finnas nämnvärt stöd för fyra kärnor ännu.

Perfekt för att kolla på SVT ju!!!

Permalänk
Medlem

Jaaaaa... Gör telefonerna större och större. I år blir det 5", nästa år 5.5" etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acckee:

Aluminium?

Kolfiber? Kevlar?

Permalänk
Medlem

Tycker dom flesta nyare modellerna blir allt för stora.. har första galaxyn som jag tycker är lagom nästan lite för stor ibland.

Men dom här jättarna liksom.. är inte ute efter att kolla tv i dom direkt!

Har en känsla av att just denna kommer bli på tok för dyr också återstår att se men annars ser den rätt intressant ut men varför så stort

Permalänk
Entusiast

Att döma av videon blir det jäkligt stor, bara checka in den där lådan!

Skulle vilja ha den om den var aningen mindre än S3an, men så blir det ju inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Är den lika plastig som tidigare Galaxy S mobilerna så blir det en HTC One

Tänkte samma sak

Permalänk
Medlem

Och täck i glossyplast i vanlig ordning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X