CDON PS VITA försäkring?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

CDON PS VITA försäkring?

Jag har stor lust att köpa mig ett ps vita! För att jag har playstation plus på min ps3 och jag har samlat på mig en massa ps vita spel som jag skulle vilja spela.
Men jag skulle helst vilja köpa den med försäkring och undrar om man kan skaffa försäkring via CDON om man handlat via CDON.
Har kollat runt men har inte lyckats hitta något svar på det.

Någon som kan detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2008

Personligen tycker jag att det är o värt att köpa försäkring på en bärbar spelkonsoll eller en mobil, själv skaffar jag helst en bra hemförsäkring med lite tillägg som täcker telefoner och övrigt...
Affärer ville tvinga på mig Försäkringar för 1500kr (styck) på till exempel föremål så som min gamla ipod nano 2Gen, samsung galaxy s2 eller min nintendo DS lite och använde argumentet som "det är lätt att knäcka ipoden på mitten" och "man kan råka bryta av den övre skärmen" osv

Då föredrar jag att betala 1500kr i självrisk om något händer istället för att betala ca 1500kr utifall något händer.
Mvh

CPU: Intel i5 4670k | MoBo: MSI Z87 Gaming AC | GPU: Gigabyte GTX 970
Ram: 2x4GB Corsair 1600MHz | Nätagg: Corsair CX650 :(
System: Samsung 840 120 GB | Övrigt: Samsung 850 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Drulleförsäkring bör täcka det mesta, det är mest butiken som gör vinst på att du köper ännu en försäkring som täcker enbart den där prylen du köpte. Tycker det är överdrivet med försäkringar, det är väl en bruksvara som ska slitas med hälsan och inte en guldklimp man köper..
Gäller det dock mer värdefulla saker som ett fordon eller ett armbandsur förstår jag saken med det hela.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Tror att det blir utan försäkring i i så fall, har inga problem att ta hand om mina grejer

Tack för era tips och råd!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2005

Garanti och försäkring är inte samma sak

Wahoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av deques:

Garanti och försäkring är inte samma sak

Förklara skillnaden då, då jag inte är helt 100 på det. Tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av m4gnify:

Förklara skillnaden då, då jag inte är helt 100 på det. Tack.

Garanti gäller på tex fabriksfel i produkten
Försäkring täcker tex skador som du själv har vållat

Jag låter någon annan förklara mer detaljerat.

Wahoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av deques:

Garanti gäller på tex fabriksfel i produkten
Försäkring täcker tex skador som du själv har vållat

Jag låter någon annan förklara mer detaljerat.

Det där duger, tack för förklaringen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Armania99:

Jag har stor lust att köpa mig ett ps vita! För att jag har playstation plus på min ps3 och jag har samlat på mig en massa ps vita spel som jag skulle vilja spela.
Men jag skulle helst vilja köpa den med försäkring och undrar om man kan skaffa försäkring via CDON om man handlat via CDON.
Har kollat runt men har inte lyckats hitta något svar på det.

Någon som kan detta?

Detta försäkringar är fruktansvärt dyra med tanke på vad de täcker. Det är bättre att skaffa en bra hemförsäkring med drulle/allrisktillägg och låg självrisk. Ett sådant tillägg kostar sannolikt mindre än din enskilda försäkring till PS Vita kostar, täcker alla saker du äger och fungerar precis lika väl vid skada. Enda nackdelen är självrisken som du säkerligen tjänar in om du inte är extremt otursbenägen/risktagande.

Bor du hemma har dina föräldrar sannolikt redan en hemförsäkring. Du kan alltid erbjuda dig att betala dem om de uppgraderar den.

Till exempel har jag en hel hemförsäkring (egendom, ansvar, rättsskydd, överfallsskydd, kris, bortaskydd mm), med allrisktillägg, resetillägg, som täcker alla i mitt hushåll, som täcker allt vi äger upp till 1,5mkr och har 1500kr i självrisk. Denna kostar mig 1330kr om året eller ca 111kr i månaden.

Jag gissar att en försäkring till enbart PS Vita på CDON kostar ca 50kr i månaden.

Att mäta datorns temperatur vid idle är ungefär lika värdefullt som att mäta frysens temperatur vid avfrostning.

Sitter just nu med en snoröverklockad i5 och ett nytt 1080.