Bort med Wywallet och in med..

Permalänk
Medlem

Bort med Wywallet och in med..

Hejsan alla glada människor där ute.
Jag vet att det är många som stör sig på Wywallet, det gör även jag. Jag tänkte lägga ut en annons idag men så blir det inte pga Wywallet.
Nu är det så att sweclockers är låsta till Wywallet som enda betalningsmetoden i marknaden vilket jag finner absurt!
Jag tänkte att vi kör en röstning och förhoppningsvis kommer tillräckligt många rösta och kanske vi kan få ett alternativt betalningssätt.

Jag tycker att telefonbetalningar (ringa från hemtelefon eller mobiltelefon) likt blocket är en jättebra lösning.
Vilken lösning tycker du hade fungerat bäst ?

Permalänk
Medlem

håller med!! Va nära på att skita i att lägga upp annons, riktigt störigt att behöva hålla på att föra över pengar på Wywallet för att sedan kunna betala annonsen. och man måste sätta in minst 50kr på Wywallet

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

en simpel direktbetalning med kort borde ju fungera, eller even better paypal.
Paypal är bland det bästa som hänt internetbetalning!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

håller med!! Va nära på att skita i att lägga upp annons, riktigt störigt att behöva hålla på att föra över pengar på Wywallet för att sedan kunna betala annonsen. och man måste sätta in minst 50kr på Wywallet

Blev också ledsen i ögat när man vart tvungen att regga sig som WyWallet användare.
Dock kunde jag välja telefonräkning som betalningsmetod som tidigare och skicka SMS precis som vanligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kort är att föredra.

Permalänk

Kan säga att jag totalt bojkottar Wywallet,hoppas alla andra följer efter så dom lägger ner det skitet.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Jag tycker absolut att Wywallet ska vara ett alternativ, fast kanske inte det ENDA alternativet.

Men jag gillar att SweC försöker pusha lite för utvecklingen av Wywallet då jag gillar de konceptet och vill gärna se en större användning av sådan betalning.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Jag skulle tycka att PayPal vore smidigt, men samtidigt tror att en stor del av sweC's medlemmar är för unga för att kunna använda det utan en förälders hjälp och då är vi tillbaka vid att det är väldigt omständigt. Så jag skulle vilja se telefonbetalning, alla har en telefon, hem eller mobil, så det funkar för alla.

Jag känner att jag ska hålla hårt i mina gratiskoder jag har till marknaden.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Skulle idag för första gången använda wywallet när jag skulle åka buss. Har alltid kört med busskort eller bil. I vilket fall så hängde sig Wallet, var extremt seg. Jag hade regisrerat mig tidigare med konto å allt. Så det gick fan fortare att göra ett konto på SL hemsida på telefonen och lägga in mitt kort där än att få Wallet att funka.
Jävla piss app. Varför ska dom ta bort snabba sms tjänsten som fungerade och göra allt så jävla krångligt?

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Skulle idag för första gången använda wywallet när jag skulle åka buss. Har alltid kört med busskort eller bil. I vilket fall så hängde sig Wallet, var extremt seg. Jag hade regisrerat mig tidigare med konto å allt. Så det gick fan fortare att göra ett konto på SL hemsida på telefonen och lägga in mitt kort där än att få Wallet att funka.
Jävla piss app. Varför ska dom ta bort snabba sms tjänsten som fungerade och göra allt så jävla krångligt?

För att tjäna pengar. Finns ingen annan anledning.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Tror inte man behöver föra över pengar till wywallet först. Du kan ställa in så att wywallet drar direkt från ditt bankkort. Sen är det bara att t.ex lägga ut en annons med sms så dras det från ditt bankkonto direkt, wywallet används bara som en mellanhand.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,2Ghz | Corsair Vengeance 1600mhz 16gb | OCZ Agillity 3 120gb | WD 1TB sata6 caviar black | ASRock P67 Pr/Fatal1ty Socket 1155, P67, ATX B3 | HD7970 3GB + EKWB EK-FC7970 - Acetal+EN (Nickel) | Corsair HX 850W PSU |
NZXT 810switch | Asus VG278HE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av larssa87:

Skulle idag för första gången använda wywallet när jag skulle åka buss. Har alltid kört med busskort eller bil. I vilket fall så hängde sig Wallet, var extremt seg. Jag hade regisrerat mig tidigare med konto å allt. Så det gick fan fortare att göra ett konto på SL hemsida på telefonen och lägga in mitt kort där än att få Wallet att funka.
Jävla piss app. Varför ska dom ta bort snabba sms tjänsten som fungerade och göra allt så jävla krångligt?

Eftersom svensk lag kräver att man skall kunna få ett kvitto på köpet, SMS räknas inte som kvitto. Med WyWallet så kan du få en faktura specad med vad det är du betalat för.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att sälja lite vattenkylningsgrejer jag har över men just nu väljer jag att inte göra det p.g.a. att man här tvingas till att använda WyWallet. Blocket nästa?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Eftersom svensk lag kräver att man skall kunna få ett kvitto på köpet, SMS räknas inte som kvitto. Med WyWallet så kan du få en faktura specad med vad det är du betalat för.

Huh? Så i år var alltså det till slut så att även smsbiljetter och annat krävde att kvittot skulle kunna specificeras?
För kvittotvånget har inte funnits längre än så eller är det något jag har missat här? Eller har deras undantag upphört?
Detta är vad jag hittar:
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...
"När du köper något på plats i en butik ska säljaren erbjuda dig kvitto. Det framgår av lagen om kassaregister. Bestämmelserna i lagen gäller kontant betalning, det vill säga när du betalar med kontokort eller med sedlar och mynt."

http://www.skatteverket.se/privat/kvitto/duharrattattfakvitto...
"Kassaregisterlagen trädde i kraft fullt ut den 1 januari 2010."
"Lagen innebär att de flesta som säljer varor eller tjänster mot kontant betalning (hit räknas även betalkort) måste ha ett certifierat kassaregister. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Eftersom svensk lag kräver att man skall kunna få ett kvitto på köpet, SMS räknas inte som kvitto. Med WyWallet så kan du få en faktura specad med vad det är du betalat för.

Du får "kvitto" på fakturan från mobilen. Där ser du exakt vad som du har betalat med. Om du inte har kontantkort då. Är det därför dom är tvugna att hålla på med detta skit? För att det gäller inte om du har kontantkort?

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Skulle idag för första gången använda wywallet när jag skulle åka buss. Har alltid kört med busskort eller bil. I vilket fall så hängde sig Wallet, var extremt seg. Jag hade regisrerat mig tidigare med konto å allt. Så det gick fan fortare att göra ett konto på SL hemsida på telefonen och lägga in mitt kort där än att få Wallet att funka.
Jävla piss app. Varför ska dom ta bort snabba sms tjänsten som fungerade och göra allt så jävla krångligt?

Hos SL så kan du inte använda WyWallet. SL valde en egen lösning som jag tycker är bra mycket bättre. Inget krav på att sätta in minst 50kr som WyWallet kör med utan det exakta beloppet dras direkt från kortet.

Permalänk
Medlem

jag bojkottar wywallet, även hela min familj.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks
SweClockers

Finns redan en tråd om detta i Feedback: http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1149884-alternat...

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015