Windows 8 isofiler krångel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Windows 8 isofiler krångel!

Blir snart galen av att försöka få tag i windows 8 isofiler som jag kan använda för att blåsa rent en dator.
Letat på sweclockers windows 8 FAQ och följer jag den länken till isofiler får jag felmeddelande att jag inte kan använda den nyckeln jag skriver i för att installera en återförsäljarversion av windows 8.
Sen har jag försökt på annans sida på microsofts sida men då står det att man inte har behörighet att ladda ner från det landet eller regionen man är i.

Någon som har snabbt svar på hur man ska göra för att få en ren installation av windows 8 men befintlig produktnyckel?

Tack för svar PFH!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

tippar på att du har en OEM kod till datorn då?

dvs du behöver en OEM skiva från datortillverkaren alternativt kan även en obrandad oem skiva fungera.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Japp har en OEM kod men kruxet är ju att de inte skickar med någon ren windows 8 skiva direkt. De tycker ju att man ska köra med recoveryskivor men då får man ju med en massa bloatware!
Så söker ju isofiler jag kan slänga in på ett USBminne och sen köra en helt clean installation!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

kör in recovery skivan och avinstallera allt du inte vill ha rensa register osv.

sen gör en backup på C: att ha som recoveryskivor /backup disk

http://arstechnica.com/information-technology/2012/12/using-w...

fördelen är att du även kan installera program du vill ha till ditt windows innan du gör backupen och de kommer med när du gör en recovery

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen