Asrock gör chassi med BMW Designworks

Permalänk
Cylon

Asrock gör chassi med BMW Designworks

Taiwanesiska Asrock går i Thermaltakes fotspår och tar hjälp av BMW Designworks för att utforma ett iögonfallande chassi. Dessutom visar företaget upp kommande moderkort för Intel Haswell.

Läs artikeln

Permalänk
Medlem

*tittar med spänning*....... aaaaaand it's ugly.

Permalänk
Inaktiv

Vad gör alla dessa bilmärken i dator/elektronik-branschen..?

Permalänk
Medlem

tycker personligen att det ser hemskt ut och gissar på att dom kommer bli j.vligt dyrt. Föredrar enkla chassi med lite rundare former.

Permalänk
Medlem

Hur kan dom göra så snygga bilar men så fula chassin?

Permalänk
Medlem

Fulaste chassit jag sett.

Permalänk
Medlem

hmm, inte var den fin nånstans, sen såg det väldigt trångt ut inne i lådan också

Permalänk
Medlem

Fristående produkt... ja tack! Dom ska bara fixa till sidan på den^^

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut, ser ut mer än bara en kantig burk som 95% dagens chassin gör ute på marknaden.

Men inte vill jag varken ha med BMW att göra eller gråmetal inne i chassit, det ska vara svart.

Permalänk
Forumledare

Visste inte att Chris Bangle var kvar hos BMW och dessutom börjat röka crack.

Hoppas det glöms bort och aldrig kommer ut på marknaden.

Permalänk
Medlem

Fixa till sidorna så var det faktiskt riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Usch vad fult :/
BMW borde hålla sig till att göra bilar, inte chassin.

Permalänk
Medlem

Gillade formen, men designmässigt var det förjävligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Fixa till sidorna så var det faktiskt riktigt snyggt!

Helheten och urfrästa "handtagen" är snyggt tycker jag, men sen har de förstört med detaljerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeafBox:

Hur kan dom göra så snygga bilar men så fula chassin?

Otroligt, förmodligen sätter de designerlärlingarna som misslyckats med att skapa säljbara bilar på beställningsjobb från datorchasiebeställare och annat krafs..
De riktigt geniala som jobbar med design ser aldrig datorchassiebranchen röken av. Kanske där de kan göra sitt "examensarbete" eller där de kan brassa på med fula som de tycker innovativa framtidsdesigner eller helt enkelt blir avstjälpta som en slutstation innan pension vid trettiofem..
I alla fall som jag tror efter ha studerat slutresultaten hitills..

Permalänk
Medlem

Härligt att utvecklarna börjar kirra lite bättre ljud på integrerade ljudkorten.

Permalänk
Entusiast

Hehe, chassi som inte är ett helt neutralt rätblock = rage från SweClockers medlemmar. Slår aldrig fel.

Bild för den som inte störs av det: http://i.imgur.com/fZ0h8hx.png

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA. BMW USA:s designteam ställer till det igen. Möjligtvis att det kanske finns något generic Deltaco-chassi som är fulare än det där, men jag tvivlar.

1:a pris för fulaste itx-chassi någonsin! *applåder*

Tillägg: det är för fasen inte ens originellt; det luktar inte lite xbox över det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Usch vad fult :/
BMW borde hålla sig till att göra bilar, inte chassin.

Fast bilar behöver väl också chassin ;)?

Permalänk
Medlem

Ta bort de fula Kanterna, Sen lägga det ner.... och Voila ett fräscht HTPC schassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Visste inte att Chris Bangle var kvar hos BMW och dessutom börjat röka crack.

Hoppas det glöms bort och aldrig kommer ut på marknaden.

Tack den kommentaren gjorde min kväll!

Permalänk

Jag tycker att chassit är riktigt läckert och sen är det på tiden att vi börjar få itx-chassin med "liggande" grafikkort. Smart. Är inte prislappen allt för saftig så blir det nog ett sånt helt klart.

Permalänk
Medlem

Påminner den inte en del om gamingmusen BMW designade åt Thermaltake.
http://www.sweclockers.com/nyhet/14955-bmw-designworks-gor-ga...
Heh, chassi och mus som cylonerna i Battlestar Galactica skulle ha designat dem.

Känns som någon på BMW har överdoserat på Dak Future Sci-Fi...

Permalänk
Medlem

BMW har ju inte designat en snygg bil sedan E46 så inte konstigt att detta var fult..

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett SFF chassi från Dell/HP som någon misslyckad konstfack elev har snik moddat.

Permalänk
Medlem

Fy fasiken. Var verkligen ingen vacker syn det där!

Permalänk
Medlem

Gillar idén med lådan, dvs att trycka in ett grafikkort på det viset istället för det vanliga. Dock var det inte jättevackert, men tycker att någon kan ta efter hur grafikkortet är monterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fernlund:

Fast bilar behöver väl också chassin ;)?

Fast nä! Fast jo! Eller? Nä!!... Nä??
*Går och gråter i ett hörn*

Permalänk
Medlem

Oj, väldigt många här som verkligen avskyr utseendet haha! Aja, några få fler än jag verkar iaf tycka att det var riktigt schysst, bortsett från plexisidorna...

Permalänk
Avstängd

P12-chassi.