Aktivera Windows 7 Home Premium på nybyggd dator? (Retail)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På flykt från eländet..
Registrerad
Aug 2009

Aktivera Windows 7 Home Premium på nybyggd dator? (Retail)

Hejsan! Jag har nyligen byggt mig en ny dator. Då jag försöker aktivera Windows går ej detta, hårddisken jag hade Windows på förut är formaterad & ej inkopplad.. Då jag har Retail så tycker jag att detta borde gå då den förra datorn inte längre är i bruk..

Kan detta ordnas via ett samtal eller dylikt till Microsoft? Om så är fallet, har de svensk kundtjänst? (vågar inte tala engelska)

Tack på förhand! / FRULZ

i22 980K @ 12THz | 28TB DDR8 | MTX 8080Ti 18TB | 500ZB LSD (Liquid State Drive)
Ickebinär | Liberal | Feminist | Vegan | Globalist
Hjärtat åt vänster | Hjärnan till höger

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Aktiveringen är automatiserad, det är en dator som du ska knappa in siffror till och som sedan läser upp en kod till dig som du ska mata in i datorn
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/activate-windows-...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På flykt från eländet..
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av mrqaffe:

Aktiveringen är automatiserad, det är en dator som du ska knappa in siffror till och som sedan läser upp en kod till dig som du ska mata in i datorn
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/activate-windows-...

Fungerar ej på telefon heller, tanten säger: "Knappa in första siffergruppen nu", när jag gör detta säger hon "tyvärr uppfattades inte alla siffror, knappa in första siffergruppen nu" om och om igen..

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Använder du en mobil? Byt till en kablad telefon i så fall.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På flykt från eländet..
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av mrqaffe:

Använder du en mobil? Byt till en kablad telefon i så fall.

Det gör jag icke! (använder en mobil alltså)

Jaja, löser sig ej detta inom 29 dagar så får jag la köpa en helt ny jävla retail-licens..

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det låter ju som du har telefonproblem så att datorn inte uppfattar tonerna, då får du nog vänta och prata med en människa eller se till att telefonen fungerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På flykt från eländet..
Registrerad
Aug 2009

Det löste sig! Tanten i den svenska supporten åtgärdade det åt mig!