Spår av menyer stanna på skärmen :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Feb 2002

Spår av menyer stanna på skärmen :S

Vet inte om ja fått ett virus eller vad som är fel men nu när jag högerklickar o får upp en meny på många saker o sen klickar bort menyn så stannar det kvar en bit av menyn...

svårt att fatta kanske men högerklicka nyss på papperskorgen o då stannade en rad av menyn kvar "töm papperskorgen" , denna sak som stannar kvar ligger ALLTID överst, dvs även om ja startar program/spel ovanpå så ligger den överst o stör och det ENDA sättet att få bort det är att starta om datorn men det tar oftast bara tills första högerklicket så är de tillbaka.

Vad göra?

HJÄLP!

IM[THE]NERD - (]|Ó_ô|[)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2003

Har du testat installera om drivrutinerna till grafikkortet? Kommer ihåg att något liknande brukade hända mig förut, men det var nog på Windows 98/2000-tiden jag såg det sist.

XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ
O2/ODAC
DT 150 med DT 100 headband&velour pads, Fidelio X1, DT 770, Sony XB700/500, Koss Porta Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Feb 2002

Bump, börjar få panik nu, vet inte ens vad ja ska söka på på engelska, har rebootat, ominstallerat drivrutiner, provat att ta bort/stänga olika program... måste reboota konstant för o få bort det och ibland så dyker det upp direkt efter att ja rebootat datorn

IM[THE]NERD - (]|Ó_ô|[)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2003

Formtera datorn går oftast fortast, än att felsöka i två timmar och skriva forumtrådar.

HP Spectre X360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm (Munka-Ljungby)
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av qube:

Formtera datorn går oftast fortast, än att felsöka i två timmar och skriva forumtrådar.

Stämmer bra, men det kan ju vara värt för andra i framtiden att hitta en snabbare fix här i forumet...

/Homer_S

INTEL Core i7 8700K @ 4.7GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia GTX1080 TI| ASUS Xonar Essence stx II | 2x8Gb Vengeance PRO RED 3200 MhZ DDR4 | Samsung 950-Series PRO 256Gb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| G910 Orionspark & G900 Chaos Spectrum | Sennheiser PC363D Headset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Feb 2002

Hitta äntligen felet! De var Samsung Allshare Play tror jag för de försvann så fort ja stängde programmet

IM[THE]NERD - (]|Ó_ô|[)