Vilken fläkt? (Chassi och eventuellt H80i radiator)

Permalänk
Medlem

Vilken fläkt? (Chassi och eventuellt H80i radiator)

Hej har lite problem med vilken fläkt jag vill köpa har tänkt att köra fläktarna i chassit och kanske på en radiator om de som följer med
Men vilka bör jag välja?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=362551#extra

eller

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656781#reviews

Mvh

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 MSI SUPRIM X Chassi: Lian Li LANCOOL 2 Mesh Performance Nätaggregat: Corsair RM850 RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB 3200MhzModerkort: Asus ROG Strix x570 Gaming F Hårddisk: Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB Processor: AMD Ryzen 5900x Kylning: H100i RGB PRO XT

Permalänk
Medlem

FD fläktar är tysta och bra annars tycker jag om arctic f12 är sjuka blåser mycket men är nog bra att har fläktkontroller och är dessutom billigare

Corsairs ny fläktar verkar vara sjuka också, enligt mej så ska man skaffa snabba fläktar och en fläktkontroller för de krftfulla och du kan lugna ner dem, o lugna o tysta fläktar är dåligt val när du behöver prestanda o skiter i ljudet, även när det e bara en timme du behöver den prestandan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

FD fläktar är tysta och bra annars tycker jag om arctic f12 är sjuka blåser mycket men är nog bra att har fläktkontroller och är dessutom billigare

Corsairs ny fläktar verkar vara sjuka också, enligt mej så ska man skaffa snabba fläktar och en fläktkontroller för de krftfulla och du kan lugna ner dem, o lugna o tysta fläktar är dåligt val när du behöver prestanda o skiter i ljudet, även när det e bara en timme du behöver den prestandan

Okej är arctic f12 tysta? plus att jag bryr mig ganska mycket om ljudet

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 MSI SUPRIM X Chassi: Lian Li LANCOOL 2 Mesh Performance Nätaggregat: Corsair RM850 RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB 3200MhzModerkort: Asus ROG Strix x570 Gaming F Hårddisk: Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB Processor: AMD Ryzen 5900x Kylning: H100i RGB PRO XT

Permalänk
Medlem

Jag varnar dig !!,köp inte FD fläktarna dom flyttar inte så mycket luft.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Jag varnar dig !!,köp inte FD fläktarna dom flyttar inte så mycket luft.

Jaha okej... Ska jag köpa Noctua fläktar då ist och ersätta FD fläktarna eller?

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 MSI SUPRIM X Chassi: Lian Li LANCOOL 2 Mesh Performance Nätaggregat: Corsair RM850 RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB 3200MhzModerkort: Asus ROG Strix x570 Gaming F Hårddisk: Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB Processor: AMD Ryzen 5900x Kylning: H100i RGB PRO XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aberkman:

Okej är arctic f12 tysta? plus att jag bryr mig ganska mycket om ljudet

Rätt nöjd faktiskt, nej det e dem inte(enligt mej) men går som sagt och styra
Scychte är bra också, har får mej att det finns ett pwm version, där du får en fläktkontroller också, har 800rpm versionen och den e tyst/ohörbar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aberkman:

Jaha okej... Ska jag köpa Noctua fläktar då ist och ersätta FD fläktarna eller?

Om du redan har fd fläktar kan du ha kvar dom. Vill du ha en inte allt för högljudd som flyttar mycket luft så kan du köpa akasa viper

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Be quiet gör ganska tysta fläktar..
http://www.inet.se/produkt/5322146/be-quiet-silentwings2-120m... Här har du en som låter lite och flyttar ganska mycket luft

http://www.inet.se/jamfor?compare=5322146&compare=6308755&com...
Där har du alla fläktar i jämförelse.
Då får du kolla:
Rotationshastighet (den ska vara så hög som möjligt för då snurrar fläktarna mest)
Ljudnivå (så låg som möjligt den ska ju låta lite.)
Flöde (så mycket som möjligt.)
Noctua har mer flöde men låter väldigt mycket mer.. så skulle satsa på be quiet. Har aldrig testat de. Men det verkar som om att de ska vara jätte tysta..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.