Permalänk
Medlem

Hjälp med Antecs 920

Tjena

Har lite problem med mjukvaran till Antec 920..Letat överallt på internet och de flesta verkar ha USB problem..
Men jag har inte de, datorn hittar kylaren, och allting..kan se allt i Enhetshanteraren...Problemet är att efter att jag installerat drivrutinerna, startat om datorn, så funkar inte Chill Control V...

Jag öppnar programet, sen poppar rutan för programet upp och direkt läggs de ner igen..Alltså som att jag startar programet och snabbt trycker på X eller Alt+F4...

Testat flera saker utan framgång:(
Olika USB hubbar på moderkortet
Ominstallerat drivers
Senaste drivers
Äldre drivers...?

Hjälp vore så tacksamt!

Permalänk
Medlem

Vet att de är emot reglerna o göra en dubbelpost, men gör detta för att vi inte ska få fler sånna här trådar, då jag vet problemet till det.

Problemet uppstår när man använder Corsair Link tillsammans med Antecs Chill Controll V...
http://rog.asus.com/forum/showthread.php?26071-Antec-Khuler-H...

Saken är nu att, Link till agget tycker jag är ganska waste just nu, kollar temps i coretemp och msi afterburner...tänker inte ändra spänning på agget eller fläkthastigheten..så Link ska jag avinstallera...

Edit: Gjort det nu, och Chill Control V funkar...saken är dock..blir de problem med agget ifall jag inte använder Link...då de är ett 860i?
Eller kommer den bara bli som ett vanligt 860 nu?