HJÄLP! Creative X-Fi Platinum paket i ny dator

Permalänk
Medlem

HJÄLP! Creative X-Fi Platinum paket i ny dator

Hallå där!
Kanske inte den mest beskrivande titeln, men mittt problem är att jag har ett ljudkortspaket Creative X-Fi Platinum (Detta) men tror inte att det passar till mitt moderkort (MSi Z77A-GD55). Då är frågan, kan man använda någon sorts konverterare, få det att passa PCIn eller är det ett hopplöst fall? Jag vet inte om kortet kontra mitt moderkort kör någon äldre variant av PCI.
Saken är den att jag bara är ute efter frontdelen, alltså 5,25:an för att kunna langa lite extra kräm till mina hörlurar, men antar att man inte kan koppla "runt" det andra kortet, typ koppla 5,25:an rakt till moderkortet?

Många frågetecken för min del! tacksam för all hjälp jag kan få! det enda jag som sagt är ute efter är 6,3mm uttaget för lite extra kräm till mina hörlurar.

MVH, orutinerad sweclockers-medlem!

Permalänk
Medlem

Ajajaj du har ingen PCI-slott på ditt mobo så tyvärr så går det inte.
Men själva frontdelen tror jag du måste koppla till själva ljudkortet om det ska fungera om du nu vill utnyttja kortet dvs vilket inte går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Ajajaj du har ingen PCI-slott på ditt mobo så tyvärr så går det inte.
Men själva frontdelen tror jag du måste koppla till själva ljudkortet om det ska fungera om du nu vill utnyttja kortet dvs vilket inte går.

Rackarns... Finns det någon möjlighet att göra ett av sina uttag till ett passande uttag eller är jag helt ute och cyklar? såg faktiskt att det fanns nån converter men ingen aning om det skulle fungera, skiter hur det ser ut på insidan, bara det fungerar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Impzone:

Rackarns... Finns det någon möjlighet att göra ett av sina uttag till ett passande uttag eller är jag helt ute och cyklar? såg faktiskt att det fanns nån converter men ingen aning om det skulle fungera, skiter hur det ser ut på insidan, bara det fungerar!

Finns ju PCIe-PCI adapter om man googlar lite,men varför inte bara köpa nytt ljudkort,vad är det för lurar som behöver mer kräm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Finns ju PCIe-PCI adapter om man googlar lite,men varför inte bara köpa nytt ljudkort,vad är det för lurar som behöver mer kräm?

Saken var den att det var meningen som ett litet test från början, och slutade som en projekt att lösa den här skiten! Menmen, det är ett par Beyerdynamics DT990 Pro (250 ohm impedans). Det jag gillat med det gamla kortet var att allt fungerade från den frontpanelen.

Några tips på alternativa köp? Externt fungerar väl bra också antar jag!

Skickades från m.sweclockers.com