Problem med Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Maj 2011

Problem med Windows 7

Under en senare tid har jag märkt av lite problem med mitt Windows.

Det började för kanske 1-2 månader sedan och problemet var då att explorer.exe slutade svara, endel program slutade att fungera och uppstart/nedstart blev märkvärt segare.
Då jag hade fått nog utav detta valde jag att omformatera allting så sagt och gjort satt jag på en helt ny Windows installation. Jag började installera mina vanliga program såsom Skype, Firefox m.m.
Men nu under den senaste veckan har jag stött på samma problem igen.

Det jag har gjort är:
Uppdatera drivisar.
Uppdaterat BIOS.
Och som jag skrev har jag även omformaterat.

Mina speccs är som följande:

ASUS DCU2 GTX 680
MSI Z77A-G45
Intel Core i5 3570k (OC'ad till 4.2 Ghz(ska även pröva att ta bort OC'n för att se om det hjälper, uppdaterar vid ett senare tillfälle))
8GB Corsair Vengeance (Jag har gjort ett memtest, inga errors)
A-DATA SSD 510-series 120GB (Har inte uppdaterat Firmware, vet inte hur man gör. Om någon kan länka till något tut vore det superb.)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Ja, jag skulle direkt misstänka din SSD. Tyvärr har jag inte någon firmware-länk tillgänglig just nu.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Do a little search..

Du har uppdaterat BIOS men inte gjort en reset? Gör det!
Det kan vara dina minnen, SSD, kablar eller strömförsörjning. Börja med memtest och sedan, byt kablar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av MultiMan:

Ja, jag skulle direkt misstänka din SSD. Tyvärr har jag inte någon firmware-länk tillgänglig just nu.

Jo, jag misstänkte även att det skulle vara min SSD. :/

Skrivet av tcntad:

Do a little search..

Du har uppdaterat BIOS men inte gjort en reset? Gör det!
Det kan vara dina minnen, SSD, kablar eller strömförsörjning. Börja med memtest och sedan, byt kablar.

Jag har redan gjort ett memtest och det fann inga errors. :/

Får pröva en reset, tack. Och det med kablar, menar du såsom sata kablar och dylikt?