"buzz" ljud i nytt headset

Permalänk
Medlem

"buzz" ljud i nytt headset

Så idag köpte jag Siberia - Steel series V2 frost edition...Men jag märkte att när något sorts av ljud kommer så blir det ett litet "Buzz" i vänstra öronkopan...När inget ljud kommer så äre "buzz" heller Har inte varit så förut på mina andra hörlurar...Denna headset använder sig av USB- ingången...Om det skulle vara till nån hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faceit99:

Så idag köpte jag Siberia - Steel series V2 frost edition...Men jag märkte att när något sorts av ljud kommer så blir det ett litet "Buzz" i vänstra öronkopan...När inget ljud kommer så äre "buzz" heller Har inte varit så förut på mina andra hörlurar...Denna headset använder sig av USB- ingången...Om det skulle vara till nån hjälp

Har samma i ett CM Storm headset. Har testat med usb och analog, samma problem. Enda "lösningen" för mig är att konstant ha något ljud i lurarna (musik/film/spel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faceit99:

Skrivet av Chib:

Har samma i ett CM Storm headset. Har testat med usb och analog, samma problem. Enda "lösningen" för mig är att konstant ha något ljud i lurarna (musik/film/spel)

Kan det vara så att ni bägge använder det inbyggda ljudkortet på moderkortet eller GPU'n?
Hade samma problem, detta löste sig när jag köpte ett separat PCIe ljudkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Kan det vara så att ni bägge använder det inbyggda ljudkortet på moderkortet eller GPU'n?
Hade samma problem, detta löste sig när jag köpte ett separat PCIe ljudkort.

Har inbyggt på moderkortet. Hade samma problem med förra datorn jag hade, ska testa ett ljudkort som jag har liggandes

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man kollar ;S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faceit99:

Vet inte hur man kollar ;S

Om du inte vet så har du förmodligen ett inbyggt ljudkort på moderkortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Om du inte vet så har du förmodligen ett inbyggt ljudkort på moderkortet...

Fast han skriver ju att han använder USB till hörlurarna, vilket betyder att det inte är det interna.

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Corsair Vengeance 1500 (USB) som lider av samma problem. Delvis så är drivisarna rätt kassa och har läst lite om hur CPU användningen också kan påverka hur mycket brus man hör. Har märkt att om min CPU sitter på ~100% så reduceras bruset märkbart.

Permalänk
Medlem

Har inga buzz i CM storm sirus. Man skall ej sätta i lurarna i frontkontakterna. Risk för störningar då även med USB samt analog.

Moderkortsljudkort brukar ha massa konstiga störningar i sig.

Permalänk
Medlem

det är jag som är buzz:et i ditt headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

det är jag som är buzz:et i ditt headset

Oh you so silly!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Fast han skriver ju att han använder USB till hörlurarna, vilket betyder att det inte är det interna.

jo det kan det naturligtvis vara. man behöver inte använda 3.5mm uttagen för att använda det inbyggda ljudkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

jo det kan det naturligtvis vara. man behöver inte använda 3.5mm uttagen för att använda det inbyggda ljudkortet.

Jo, det behöver man. USB har ingen koppling direkt till moderkortets ljudkort. Det går inte att skicka en analog signal på så sätt. Det är därför hörlurar med USB alltid har egna ljudkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Oh you so silly!

Gangsta dog