Val av fri ordbehandlare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007

Val av fri ordbehandlare.

Jag står i begrepp att installera ett ordbehandlingsprogram avsett för att skriva större textmängder. Texten är i form av litterär text, dvs indelning i kapitel, stycken och meningar. Inga bilder kommer förekomma.

Vill inte betala för word men måste ha word kompabilitet (har office på jobbdatorn som jag delvis kommer att jobba med texterna på när jag är på resande fot med ett usb minne).

Är inte i behov av ett "paket". Excel och Powerpoint använder jag på jobbet men aldrig privat.

Hittat: OpenOffice
AbiWord
Kingsoft Office Suite
LibreOffice

Någon vänlig själ som kan ge mig en ide' om vad som skulle passa mig?

Nvidia GTX 1080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb | Asus Z-370A | Acer 24' OC 165Hz 2560x1440

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2006

Openoffice eller LibreOffice skulle fungera utmärkt.
Skulle själv ta LibreOffice, eftersom många devs gick över och skapade det från openoffice, men det är en smaksak mestadels.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2012

tror openoffice är det bästa att använda, dom uppdaterar sina programm ofta för att fixa eller lägga in funktioner som inte finns i till exempel ms office. dels det dels också att det är fler som använder openoffice's filtyper, men den kan nästan hantera vilken filtyp som helst

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90